spu-40-2.JPG
 
  • Gilla
Härryda2015
  • Laddar…
Hej
Kunde inte vara sämre utan att visa hur vårt lass med 3 st 5 meters SPU 40 såg ut.
Flaket var på 3,8 m och med medhavda 2"x¤2, och OBS skivor byggde vi ett 5,2m långt flak. Funkade finfint!
 
  • Gilla
Härryda2015
  • Laddar…
Det finns inga problem, bara möjligheter.

Snyggt.
 
...var att allt fick plats på kärran och att bilen kunde fyllas med öl!
 
d^_^b
 
Lyfter tråden på nytt.
Någon mer som planerar beställning på portar?
Funderar på resa å hämta en hörmann 5 meters port.
 
Vad kostar 2st Hörmann 2500x2140 inkl. öppnare att hämta från Tyskland?
 
Jag sitter oxå i tankarna på införskaffa port från tyskland, Kollat på Rollmatic modellen, Finns plats över för en port till är jag intresserad!
 
Eftersom vi skall ner för att köpa släpkärra inom mycket kort, så funderar vi på att få med oss en egen port hem, och kan då självklart samtransportera så mycket portar som möjligt.

Verkar ju finnas ett fortsatt stort intresse och att få dela på lite fraktkostnader är självklart bra för oss. Vi bor i Gbg.

Anmäl intresse omgående i tråden eller via PM så ska vi nog sy ihop nåt bra.
 
Jag är på om nån ska ner och handla.
Behöver 1st 5m och 1st runt 3,5m
Bor i Jönköping
 
Jag kommer troligen köpa från http://www.scheurich24.de/, ni kan läsa mer tidigare i denna långa tråd. Verkar som att man beställer och betalar för en Hörnmann-port, och så är det några veckors lev.tid, sen hämtar man direkt på Hörnmanns fabrik/utlämningsställe som ligger nånstans norr om Hamburg.

Sanrog: Jag tar gärna med en port till dig, om allt är klart så att den bara är att hämta. Har numera ett stort släp så det är inget problem att få med sig ett antal portar hem.
 
Räkna med 3v leveranstid.

Något att tänka på när ni planerar upphämtning: Det är slingriga småvägar dit lagret ligger så räkna med en 3-4h från hämtning till att ni är vid färjan. Tror vi åkte från Hamburg 0800 på morgonen och var över bron just efter 22 och då var det bara stopp för lunch och proviant på bordershopen.
 
P
Jaha då var det dags att lyfta tråden igen. Blir nog Hörmann, 2st 2.5meters men färgmatchade mot våra fönster så det kan bli lite leveranstid...

Ni som har hämtat. Vilka försäljare har ni använt?
http://www.scheurich24.de ??
http://www.torteam24.de/ ??

Är alla lika väl inställda till att man hämtar hos Hörmann i norra tyskland?
Har ni mailat försäljarna direkt eller?
 
Jag mailade ett antal säljare men det var Daniel på Scheurich som gick att göra affärer med. Han kan tala rätt bra engelska och har erfarenhet av att sälja till oss i Sverige så det var lika enkelt att göra affär med honom som med vilken firma som helst i Sverige. Han var inte heller knusslig med att göra specialpaket och ordna med hämtningen utanför Hamburg. Några var inte ens intresserade av att svara på mailen och rätt många vägrade sälja annat än med leverans till en Tysk adress.
 
Såg nu att Hörmann släppt sitt Bi-secure system. Det är två-vägs så det är helt klart något jag skulle välja idag.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.