Alfredo skrev:
Jag vet inte om detta är en bug eller feature men vist var det så tidigare att man kom till "utökad svarsruta" när man citerade ett inlägg. Numera verkar man få upp "snabbsvarsläge" och får klicka på "fler alternativ" för att få utökad svarsruta.

Jag gillade tidigare funktion bättre, men det kanske finns någon inställning som jag missat.
Det är en feature. Tanken är att nya snabbsvar har så mycket funktioner inbyggt att den gamla svara-rutan mer eller mindre inte behövs längre.

Jag håller dock med dig om att det var bättre som det var innan. Vad tycker ni andra? Bättre nu eller bättre som det var tidigare?
 
Mikael_L skrev:
Vad är bhstatic för site/domän då?
För tekniknördarna som finns här inne så kanske det kan vara intressant med en lite djupare utläggning om varför vi lagt mycket på en annan domän:

* Parallellisering: Genom att ladda ner saker från flera domäner samtidigt så "lurar" man webbläsarna att ladda ner mer saker samtidigt. Därför laddar sidan snabbare
* Inga kakor: Genom att använda en helt annan domän än byggahus.se så behöver inte webbläsaren skicka med alla kakor vid varje filhämtning. De flesta sidor laddar över hundratalet småbilder, css-filer och javascriptfiler. För varje fil som webbläsaren hämtar från www.byggahus.se så måste webbläsaren skicka med nästan 1kB kakor till webbservern. Men nu slipper man det! Det gör att man totalt sparar runt 100k bandbredd UPP från den egna dator. På 3G-uppkopplingar, ADSL och många andra billiga konsumentlinor kan detta betyda flera sekunder.
* Snabbare webbserver: Bhstatic.se kör en webbserver som är specialkonfigurerad just för att skicka ut statiska filer jättesnabbt.
* Bättre fysisk placering: Just nu finns Bhstatic.se i samma datacenter som resterande servrar, men vi funderar på att flytta den till Stockholm. Det skulle hyvla av ytterligare några tiondelar av laddtiden på sidan.

Edit: Och som svar till Mikael om att det skulle gå långsammre: vBulletin 4 (som vi har uppgraderat till) innehåller betydligt mer javascript än vBulletin 3 som vi körde tidigare. Det gör tyvärr att det blir lite slöare. Dock har det i sig inget med Bhstatic att göra, det hade varit lika slött (om inte slöare) ifall allting hade legat på byggahus.se istället. :)
 
Alfredo skrev:
Jag vet inte om detta är en bug eller feature men vist var det så tidigare att man kom till "utökad svarsruta" när man citerade ett inlägg. Numera verkar man få upp "snabbsvarsläge" och får klicka på "fler alternativ" för att få utökad svarsruta.

Jag gillade tidigare funktion bättre, men det kanske finns någon inställning som jag missat.
Om man klickar en gång på Svara eller Citera så sker det i snabbsvarsläge. Klickar man två gånger så dyker den utökade svarsrutan upp.
 
TheStills skrev:
I garageforumet där Lövångers reklamen finns så kommer denna reklam alltid över en bild man klickar på
Det här känns som en bugg! Jag kan dock inte se det någonstans. Vilken sida händer det på? (Länk!) Vilken bild klickar du på? Och vilken webbläsare använder du?
 
johan_mlg skrev:
Det är en feature. Tanken är att nya snabbsvar har så mycket funktioner inbyggt att den gamla svara-rutan mer eller mindre inte behövs längre.

Jag håller dock med dig om att det var bättre som det var innan. Vad tycker ni andra? Bättre nu eller bättre som det var tidigare?
Det är nog förhandsgranska jag saknar mest med snabbsvar, för den finns väl inte där?

Jag försöker förhandsgranska det mesta. Tycker det är lätt att man missar vid exempelvis citeringar annars. En hakparantes försvinner så lätt...

Visst, man kan editera men gillar ändå förhandsgranskningen. Nu kommer säkert någon att invända att det inte märks att jag försöker förhandsgranska men det får jag väl ta... :surprised:;)

Det bäst vore kanske om det gick att få till en inställning per användare som styr vilken typ av svarsruta som dyker upp vid svara/citera. Alternativt dubbel uppsättning svara/citera men det kanske blir väl plottrigt.
 
funkar inte appen till iphone längre?
 
Bowman
johan_mlg skrev:
Hmm. Jag får upp ditt senaste inlägg iaf när jag provar. Sak kolla igenom behörigheterna för det där i morgon.
Fortfarande samma problem, jag ser bara egna trådar. Inte alla olika inlägg jag gjort.
Inte heller tapatalk funkar.
 
Redigerat:
P
johan_mlg skrev:
Det här känns som en bugg! Jag kan dock inte se det någonstans. Vilken sida händer det på? (Länk!) Vilken bild klickar du på? Och vilken webbläsare använder du?
Min egen tråd tex
http://www.byggahus.se/forum/smahus-garage-friggebod-m-m/193738-annu-ett-100kvm-garagebygge.html

Eller denna
http://www.byggahus.se/forum/smahus-garage-friggebod-m-m/193403-lekstuga.html

Just nu såg jag att dock att Lövånger reklamen var längre ner på sidan än vad den var igår men det gick att mus-hjuls-scrolla upp reklamen när man tittade på en bild.

BTW. Jag kör Chrome. Felet finns både på Windows7 och Linux
 
P
johan_mlg skrev:
Det var underligt. Jag kan bekräfta att du faktiskt prenumererar på många trådar, men alla dom har du valt att inte få någon email om. Jag ska testa att sätta samma inställningar på mig och se ifall jag fortfarande får mail.
Det jag kan göra är att sätta igång mail prenumeration och sen stänga av den direkt igen....
 
Alfredo skrev:
Det är nog förhandsgranska jag saknar mest med snabbsvar, för den finns väl inte där?

Jag försöker förhandsgranska det mesta. Tycker det är lätt att man missar vid exempelvis citeringar annars. En hakparantes försvinner så lätt...
Håller med, alla bör förhandsgranska hela tiden, även vid snabbsvar!

Det finns faktiskt en lösning dock; Ifall man har börjat skriva ett meddelande så tar "Fler alternativ"-knappen och visar en förhandsgranskning. Så man slipper den extra knapptryckningen.
 
mhg_3 skrev:
funkar inte appen till iphone längre?
Vi jobbar på att få igång det. Orginal-tapatalk-appen är igång igen, men man måste manuellt gå in i appen och rensa cachen för att få igång det.
Vår egen app funkar dock inte än, men vi hoppas få igång den inom kort.
 
TheStills skrev:
Min egen tråd tex
[länk]

Eller denna
[länk]

Just nu såg jag att dock att Lövånger reklamen var längre ner på sidan än vad den var igår men det gick att mus-hjuls-scrolla upp reklamen när man tittade på en bild.

BTW. Jag kör Chrome. Felet finns både på Windows7 och Linux
Ah. Det är en bugg i flash som gör att vissa flash-bilder (tex många av annonserna här på byggahus) alltid visas överst. Jag ska se ifall jag kan få ordning på det genom att helt dölja annonserna när man tar upp en bild.
 
johan_mlg skrev:
Håller med, alla bör förhandsgranska hela tiden, även vid snabbsvar!

Det finns faktiskt en lösning dock; Ifall man har börjat skriva ett meddelande så tar "Fler alternativ"-knappen och visar en förhandsgranskning. Så man slipper den extra knapptryckningen.
Smart! Tack!
 
Ingen bugg men en funktion som kanske skulle kunna implementeras:

Många inlägg innehåller "kvm" eller "m2". Går det göra en "autokorrekt" på detta så att man får "m" med upphöjd tvåa?
 
Det verkar som om Tapatalk på Android inte fungerar helt korrekt för mig. Jag har "Laddar beteende" inställt på "Hoppa till första olästa". Tidigare fungerade det. Nu hoppar det till rätt sida, men ej till rätt inlägg utan till första inlägget på denna sida.

Jag har för mig att det kom en Tapatalk uppgradering för några dagar sedan. Kan ej säga om problemet uppstod då eller i samband med BH uppgraderingen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.