Bowman
Per Eskilsson skrev:
Nu har sökmotorn indexerat klart så ny ska Senaste inläggen, Mina inlägg och Avancerat sökning fungera bra. Det gick mycket snabbare än vad vi först trodde.
Verkar inte funka ok, man får bara sina egna trådstarter, inte senaste inlägg när man trycker på " mina inlägg"
 
Mikael_L skrev:
Menar du cachen eller kakor?
Jag har rensat hela cachen globalt, dvs allt, alla siter ...
Jag menar cache. Den funktionen använder inte kakor, den använder javascript.
 
Bowman skrev:
Verkar inte funka ok, man får bara sina egna trådstarter, inte senaste inlägg när man trycker på " mina inlägg"
Hmm. Jag får upp ditt senaste inlägg iaf när jag provar. Sak kolla igenom behörigheterna för det där i morgon.
 
Mikael_L
johan_mlg skrev:
En röd knapp betyder att det finns inlägg i tråden man inte läst än.
Men det är exakt samma funktion som att trådtiteln även blir i fetstil? Eller hur ..

Det kan jag tycka räcker. För jag är böjd att hålla med om att alla de där röda prickarna blir lite påfrestande med sin väldigt skarpa kontrast till allt annat innehåll.

Man kan kanske annars byta till en lite mindre kraftigt avvikande kulör ...?
 
Mikael_L
johan_mlg skrev:
Byggahus finns numera både på www.byggahus.se och bhstatic.se. Så båda dom måste nog tillåtas. Och så måste cachen rensas för båda domänerna.
Vad är bhstatic för site/domän då?
 
Mikael_L
Provade att tillåta bhstatic, det nästan mördar mitt system.
Minst halva CPU-tiden går åt nu... allt går trögt.

:):D:p:confused:;):eek::cool::wow::x(y)

Men smileyserna fungerar nu.
 
  • bhstatic.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Mikael_L skrev:
Vad är bhstatic för site/domän då?
bhstatic.se är en annan domän där vi lägger statiska filer som bilder, css och javascript för snabbare sidnedladdning.
 
P
I garageforumet där Lövångers reklamen finns så kommer denna reklam alltid över en bild man klickar på
 
johan_mlg skrev:
Det är meningen att dom ska sticka ut. För oss som hänger mycket på forumet så underlättar dom enormt.

En röd knapp betyder att det finns inlägg i tråden man inte läst än. Är det en gubbe så betyder det att man själv har skrivit i tråden.
Play-knappen används för att hoppa till första olästa inlägget i en tråd.
Jag tycker det ser bra ut och störs inte av utseendet/färgen. Men smaken är ju som...
 
Jag vet inte om detta är en bug eller feature men vist var det så tidigare att man kom till "utökad svarsruta" när man citerade ett inlägg. Numera verkar man få upp "snabbsvarsläge" och får klicka på "fler alternativ" för att få utökad svarsruta.

Jag gillade tidigare funktion bättre, men det kanske finns någon inställning som jag missat.
 
P
Jag får mail när det har lagts ett svar i en tråd som jag bevakar....
Så har jag aldrig fått det förr och jag vill inte heller ha det... Hur stänger man av det?
 
I den svarta ramen högst upp på sidan finns texten "Bevakningar". Klicka där så kan du ta bort de du inte vill ha svar på osv..
 
TheStills skrev:
Jag får mail när det har lagts ett svar i en tråd som jag bevakar....
Så har jag aldrig fått det förr och jag vill inte heller ha det... Hur stänger man av det?
Inställningen har kanske återställts vid uppdateringen? Finns under:

Inställningar/Mitt konto/Inställningar/Förinställt bevakningsläge för diskussioner:
 
P
Det är avstängt.
"Förinställt bevakningsläge för diskussioner: "Inga meddelande via epost"
Men det verkar som vissa trådar ändå ger mig mail

Edit
Och i "bevakningar" så står det "inga" för all trådar i kolumnen näst längst åt höger
 
Redigerat:
TheStills skrev:
Det är avstängt.
"Förinställt bevakningsläge för diskussioner: "Inga meddelande via epost"
Men det verkar som vissa trådar ändå ger mig mail

Edit
Och i "bevakningar" så står det "inga" för all trådar i kolumnen näst längst åt höger
Det var underligt. Jag kan bekräfta att du faktiskt prenumererar på många trådar, men alla dom har du valt att inte få någon email om. Jag ska testa att sätta samma inställningar på mig och se ifall jag fortfarande får mail.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.