thewolf skrev:
Finns företaget kvar?
Både ja och nej.. företaget jag jobbade för blev ett rent kontors-företag och flyttade, sedan "lånade dom ut" produktionsanläggningen till ett nystartat dotterföretag.

Företaget som flyttade gick i konkurs några månader senare (delvis på grund av alla kostnader förknippade med garantiåttaganden, dvs kvalitetsbristkostnader).
Dotterföretaget som fortsatte använda produktionsanläggningen tror jag fortfarande är igång, men dom är under rekonstruktion sedan flera månader tillbaks.
 
murbrukm skrev:
Dags för ett Mondo Gore och Bizzare forum på byggahus, likt Flashback?

Men jo, det där självmordet är en klassiker likt många andra filmer på elolyckor som flyter runt. Själv är jag en smula svag för överslaget i ett kopplingskåp från ett pappersbruk i sydamerika. Ni vet den där där dom lämnade utrustningen utomhus i regnet för att senare börja jacka upp den i kopplingsskåpet. Smält koppar kom att spruta i ansiktet på den elektrikern, det glömmer man inte om man var där.

Så med det sagt, kanske dylika filmklipp inte passar i denna tråd? Det här är trots allt "familjeliv" fast för hempulare. :)

Inte för att jag är moderator, men följande klipp när kontaktledningen faller ner på ett tåg och börjar "spraka" är mer passande
[länk]

Och för er som undrar vad jag talade om när jag sa smält koppar i ansiktet, det här är för er ungdomar :p
[länk]
Ehhh...OK?? Snacka om moralfarbror...jeez....precis som om den länken du uppgav inte hade några slående liknande inslag i de relaterade videos som dyker upp till höger.....

För den delen så var det inget självmord...det är mkt vanligt att folk "tjuvåker" på taken på den stora andelen dieseltåg som finns där men alltmer elektrifieras där också...och detta var en av dessa personer som förmodligen missat att det faktiskt hänger en kontaktledning där.
 
  • Gilla
m_sjogren
  • Laddar…
Sitter och slösurfar på söndag förmiddag och snubblar på denna sida: http://www.fiftythree.org/etherkiller/

Inte nog med att de tillverkar farliga saker - de uppmanar till och med att göra egna!
 
Jag hittade den här bilden. Inte farligt, men definitivt inte snyggt. Det höll värmen i mitt vardagsrum första vintern jag bodde här. Installationen gjorde mig övertygad om att termostaten inte är det enda som förbättrats på element sedan 60-talet.

Erik
 
  • IMG_5449.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Göran.W
Men herre gud så dyra är inte såna element att man sätter en lös termostat utan för.
Om inte annat så vilmlar det om såna element på blocket för inga pengar alls.
 
Det var inte pengarna som var argumentet. Det var kallt och jag frös och jag hade detta skrot hemma. När det fungerade fick det sitta kvar en vinter. Sedan har jag köpt ett bättre på blocket.
 
Kanske lite OT eftersom jag inte vet hur själva elkopplingen ser ut.. men jag postar den här istället för att skapa en ny tråd, bilden är tagen på Bauhaus i Malmö förra veckan.

IMG_0689.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Hur långt till brännbart föremål var det nu man skulle placera 50-wattare?
Kartongerna var riktigt varma, jag kunde inte lyfta dom utan att bränna fingrarna.
 
Daniel78 skrev:
Kanske lite OT eftersom jag inte vet hur själva elkopplingen ser ut.. men jag postar den här istället för att skapa en ny tråd, bilden är tagen på Bauhaus i Malmö förra veckan.

[bild]

Hur långt till brännbart föremål var det nu man skulle placera 50-wattare?
Kartongerna var riktigt varma, jag kunde inte lyfta dom utan att bränna fingrarna.
Tyvärr ser det ut så på många av byggvaruhusen.
 
Låter som nåt som man kanske borde tipsa lokala brandkåren om...
 
ImageUploadedByTapatalk1336592903.139580.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ett litet bidrag från Göteborg. Inte starkström i och för sig, men jag undrar vad kakan gör där?? :)
 
Göran.W
Du kollade inte så där fanns en kinesisk barn arbetare där inne för vissa tecken tyder på det :)
 
Kakan är nog en gåva till kopplingsgudarna för att man skall få en säker anslutning.
 
Kakan = isolering? ;)
 
raveper skrev:
Kakan är nog en gåva till kopplingsgudarna för att man skall få en säker anslutning.
Ser ut att funka sådär...
 
Mikael_L
Det är för att man inte klickat bort krysset i "tillåt cookies". Då blir det sådär. :)
 
  • Gilla
electrocuted och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.