Redigerat:
Mikael_L
Den är ju treledare, med skyddsjordsledare. Inte helt lysande val till dubbelisolerade maskiner där det sitter en ojordad kontakt original.

Däremot är skarvsladden perfekt till maskiner som det sitter jordad kontakt på original, för där får du absolut inte montera en 2-ledar-sladdställ med ojordad kontakt. BIG NoNo.
 
Swedol har ju slutat med Kress elverktyg, och iaf i karlstad butiken så rear dom ut lite prylar som finns kvar.
Bland annat 4m kablarna, borde finnas även i andra swedol butiker.
Tror det är svårt att hitta en smidigare kabel.

Jag skulle nog behöva en till min vinkelslip, råkade kapa av den när den hamnade under en plåt jag kapade igår. :surprised:
 
Redigerat:
jag skulle vilja få tag på 2,5mm² med genomskinligt hölje, eller något som inte färgar av sig, ska ha det till golvslipen den är på ca 13amp 220v. en svart gummikabel vill gärna färga golvet om man tex trampar på den
 
Ölflex kanske?
 
Nino: någon pratade om silikonkabel, borde fungera?
 
Makita elhyvel från England har en kabel som det står 2x1,0mm², det tolkar jag som två ledare. Men stickproppen har en jordpinne och dessutom har den en säkring i sig (stickproppen) på 13A.

Vad är detta?
 
Här är precis ett sådant sladdställ som jag skulle vilja köpa ca 4-5st av (5m långt)

https://webshop.ahlsell.com/vivp/index.jsp#idx-3-935

Är det någon som vet var jag som privatperson kan köpa dessa (Ahlsell säljer mest till återförsäljare tyvärr)?

Hde varit grymt fint att kunna uppgradera sina gamla maskiner.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.