Idag har jag klippt gräsmattan för första gången i år. Släkten på besök i helgen och den får inte se misskött ut då. Svärmor brukar säga att vi har finaste gräsmattan, men det säger hon bara för att vara snäll. För några år sedan ville jag hålla med henne men inte längre. Nu struntar jag till och med att dra upp maskrosorna. Det får bli ett senare projekt. ;)

Hur går det för er, har ni hunnit klippa än?
 
S
en gräsmatta kan väl va fin med maskroser också?
där jag växte upp. hade vi marktänkande bladväxter blandat med mossa,gräs och små blommor.
mjukt och skönt springa och att ligga i.

gräsmattan hemma är hård. har någon tips på hur man kan få mossa i gräsmattan?
 
Men hoppas snart att få börja räfsa och snygga upp i alla fall.

MVH

Anders
 
  • WP_000119.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Klippa? Det är ju bara en vecka sedan man fick skotta 15 cm blötsnö (förhoppningsvis för sista gången den här vintern).
 
Kommer också att behöva ta fram klipparen i veckan, runt 10 cm är gräset på sina ställen nu.
 
Hade hunnit räfsa en del av tomten, men sen kom snön :thumbdown: å den ligger fortfarande kvar:(
 
Det låter nästan overkligt att ni har snö, stackare. Våra äppelträd knoppas och träden blir helt gröna vilken dag som helst. Idag satt jag och solade på terrassen efter middagen. Det borde väl bara vara ett par veckor tills det har nått Stockholm dock, ytterligare någon högre upp?
 
S
skönt å slippa klippa.:). men tyvärr börjar snömöglet komma
 
Det sägs att snön ska komma tillbaka 3ggr på våren innan den försvinner, här har 3:e snön redan fallit och är på väg bort (y) Hoppas bara att inte blommorna som var på väg upp har tagit skada av det sista snön.
 
Får inte klippa för Hustrun, för mycket vackra blommor i gräsmattan.

Dessutom har maskinen lagt av.

Men nästa vecka blir det andra bullar! :cool:
 
Känns som det börjar bli dags, tyvärr ser gräsmattan hemsk ut. Det är jag som har hand om gräsklippningen och jag har sedan tidiga hösten varit "drabbad" av en mycket jobbig graviditet. Så fjolårsgräset är alldeles för långt då det inte klipptes i höstas och nu börjar årets gräs komma också. Får hoppas på en snabb återhämtning efter förlossningen så att jag kan klippa om sådär en tre veckor i alla fall.
 
Jag går ut nu och klipper, det är ju kul att köra Klippon.
 
harry73
Marlene Eskilsson skrev:
Det låter nästan overkligt att ni har snö, stackare. Våra äppelträd knoppas och träden blir helt gröna vilken dag som helst. Idag satt jag och solade på terrassen efter middagen. Det borde väl bara vara ett par veckor tills det har nått Stockholm dock, ytterligare någon högre upp?
(y) Efter en lång och blött höst är det alltid kul att berätta för för alla som bor norr om Skåne att våren har kommit (lite överdrift är tillåten):rolleyes:
 
Inget klippande ännu för min del. Har dock hört/sett en och annan som inte kunnat hålla sig längre. Men så fort det blir lite varmare och slutar regna:mad: så är det nog dags!
 
Klippte för första gången för säsongen i måndags, härligt att suga i sig doften av nyklippt gräs igen. Passade på att gödsla gräsmattan lite med i veckan, perfekt att det har regnat en del i två-tre dagar sen dess och nu skiner solen! :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.