Andy78 skrev:
NILFISK ska det förståss stå jag såg en nånstans för 995
Har inte Nilfisk-tvättar fått rätt mycket dålig kritik i några trådar här den sista tiden? Personligen är jag inte intresserad av Parksidetvätten utan det är mest tillbehören jag funderar på. Frågan är om de passar till Kärcher. Jag har ingen aning om det finns någon standard avseende högtryckstvättsanslutningar.
 
Nilfisk har fått väldigt dålig kritik i flera trådar både senaste tiden och tidigare. Har dessutom inte fått någe vidare resultat i tester som gjorts, t.ex. av Råd&Rön som t.ex. bekräftar att de är mycket klenare än vad som anges.

Undvik Alto-Nilfisk!
 
Jag köpte Lidls högtryckstvätt förra året (så vitt jag ser samma som i årets annonsblad), och hittills har den gjort sitt jobb. Den ena lansen har det gått hål på, men jag _tror_ att det skall gå att använda Kärchers dito. Tills vidare använder jag "turbo"-lansen.
Enligt uppgift skall Lidl-tvätten vara en Lavor i förklädnad och ha en pump i aluminium.
 
Alfredo skrev:
Har inte Nilfisk-tvättar fått rätt mycket dålig kritik i några trådar här den sista tiden? Personligen är jag inte intresserad av Parksidetvätten utan det är mest tillbehören jag funderar på. Frågan är om de passar till Kärcher. Jag har ingen aning om det finns någon standard avseende högtryckstvättsanslutningar.
Kolla in längst ned på den här sidan;
http://www.hotukdeals.com/deals/parkside-pressure-washer-phd-150-a1-89-99-lidl-1163035

Det verkar finnas någon adepter men tydligen var just själva adaptern inte av toppenkvalitet. Kanske finns nån annan tillverkare av just adaptern?

Jag funderade tvärsom, har nämligen lite Kärcher-grejer som står men ingen högtryckstvätt, och Lidl's såg ju bra ut!
 
Jag kommer att promenera förbi Lidl imorgon med barnvagnen. Tar med slangen till min Nilfisk, skall se om förlängningen passar.
 
theboppers skrev:
Det verkar finnas någon adepter men tydligen var just själva adaptern inte av toppenkvalitet. Kanske finns nån annan tillverkare av just adaptern
Tack för länken. Sen blir man ju tyvärr inte så mycket klokare... Det blir nog att åka till Lidl och kolla om adaptern (fortfarande) säljs på den svenska marknaden eller om det kan passa ändå.
 
Slangen passade inte Nilfisk. Dock kan den passa andra maskiner, i kartongen låg slang + adaptrar.
 
Ellagård skrev:
Slangen passade inte Nilfisk. Dock kan den passa andra maskiner, i kartongen låg slang + adaptrar.
Jag slog till på en slang. Det stod på kartongen att den skulle passa till vissa typer av Kärcher och med de medföljande adaptrarna såg det troligt ut. Lite av en chansning från min sida dock. Tvätten är på landet så jag vet först om några veckor om det var en smart chansning...
 
Investerade i högtryckstvätten häromdagen, provkörde den idag när vinterdäcken på tre bilar skulle saneras och ja, den funkade som den skulle. Finns inget att direkt anmärka på än så länge tycker jag. Och för 999:- känns den som ett kap.
 
Skit, den var helt slut i Östersund, även Timrå och Sundsvall hade slut på sina.
Kan någon köpa en till mig, rulla in i frimärken och skicka norrut? :)
 
Noterade att kärcher 5.85 går för runt 1500 på blocket. Bättre tvätt en det får man inte för bra mycket mer pengar. Den har pumphus i metall också.
 
Det var intresant, gjorde en sökning på Blocket efter 5.85, fanns ju ett helt gäng.
Varför säljer man en fungerande HT, speciellt en av de bättre konsumentmaskinerna.
Jag kan förstå om man säljer lowend maskiner pga byte till större/bättre...
 
corre skrev:
Varför säljer man en fungerande HT, speciellt en av de bättre konsumentmaskinerna.
Bra fråga. Kanske om man ska flytta från huset till en lägenhet. Alternativt från huset till en riktig "bondgård" så man behöver en kraftfullare maskin med hetvatten och annat skoj...

Men nej, jag undrar också.
 
Tja, varför säljer nån nåt på blocket/tradera? För att man inte behöver den längre, för att man aldrig behövt den, man kanske ärvt den, behöver pengarna, inte har plats för den, har köpt en större eller en mindre, har fått en ny i 50-årspresent eller så är det för att den är helt kaputt eller stöldgods och man vill lura nån, är man rädd för det senare är det ju bara att köpa en ny, då får man garanti på köpet också. ;)
 
Alfredo skrev:
Jag slog till på en slang. Det stod på kartongen att den skulle passa till vissa typer av Kärcher och med de medföljande adaptrarna såg det troligt ut. Lite av en chansning från min sida dock. Tvätten är på landet så jag vet först om några veckor om det var en smart chansning...
Den passar äldre Kärcher med M22-14 kopplingen (gänga där man ansluter slangen till tvätten). De nya med snabbkoppling passar den inte.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.