Satikens så snyggt skåpet var!
 
skåpet är ju helt suveränt.
Vart får man tag på svensk diabas? , skulle vara grymt att ha i detaljer.
 
Tack så mycket!

Diabas kan man få tag på flesta seriösa stenföretag, en skiva som min kostar drygt 2000 kr och väger säkert 30-50 kg. Här har du lite inspiration med diabas http://www.kullaro.se/mobler/

Obs, skrev ifrån en smartphone innan, därför detta inlägg hamna helt fel.
 
Imponerande och snyggt. Gillar pallen i all sin enkelhet. Kudos!

/Woodchuck
 
Kan bara instämma - verkligen fina alster Johnsen! Som kidsen skulle sagt... respekt!

Jobbar du som möbelsnickare?
 
Johnsen skrev:
Tack så mycket!

Diabas kan man få tag på flesta seriösa stenföretag, en skiva som min kostar drygt 2000 kr och väger säkert 30-50 kg. Här har du lite inspiration med diabas [länk]

Obs, skrev ifrån en smartphone innan, därför detta inlägg hamna helt fel.
Verkligen fina möbler. Bra jobbat!
 
Tack! kul att det uppskattas.

Jobbar du som möbelsnickare?
Har inte jobbat som möbelsnickare, men har gått en tvåårig utbildning som tog slut 2010. Sista året har jag jobbat som personlig assistent, kanonjobb. Men fick reda på idag, att det jobbet tar slut till sommaren :confused:. Men ska söka arbete inom bygg/snickeri framöver.
 
P
Johnsen..
H-vete så snyggt skåp.. Men var det ingen som vill anställa dig efter det där?
 
Jag sökta en massa hantverks-jobb (speciellt i Norge). Fick ej svar, men blev sen personlig assistent. Skrivit om detta 3 gånger för märker att det " avviker från ämnet." Får se framöver, vad det blir. Något inom hantverk i alla fall där man tjänar bra. Har ni något tips, så skicka gärna ett PM. Mvh Johnsen /fd plåtslagare/vaktmästare/industrisnickare =).
 
Johansen : kanske skicka med bilder i ansökningen? Göra en liten portfolio för att kunna visa hur duktig du är (likt en fotograf kan behöva göra)
 
Johnsen : Att hitta jobb som möbelsnickare har jag förstått att det är svårt, men med tanke på dina projekt som du la upp bilder på så får du inte slösa bort sådan talang. Ge inte upp. Starta eget om du har tillgång till alla maskiner!

Iaf, jätte fina möbler.
 
Tänkte passa på att visa ett av min allster också. Hoppas jag lyckas få upp bilden nu, har laddat över den från mobilen som kräver ett annat program (där av den dåliga bildkvaliten, Förlåt för det).

Skåpet är gjort för ca: 12år sedan och matrealet är MDF i stomen med plywood bakstycke. Flugan är snidad i lind om jag inte minns fel.
 
  • 22012012290.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
TBrogren och 2 till
  • Laddar…
Mackin>Riktigt läckert litet skåp!
Hur är gångjärnen lösta?

Johnsen>Ditt skåp är grymt snyggt!

/Kent
 
Tackar :)
Det är små runda lammelgångjärn som sitter nära mitten av skåpet på högra sidan. På vänstra sidan sitter de längre mot kanterna.

Det var ett rent helvete att försöka passa in dem så att de hamnade på rätta stället för att dörrarna ska gå att öppna på ett bra sätt.
Jag använder skåpet som barskåp (inte tanken från början).
Ska också försöka ta några andra bilder på det och lägga upp här om intresse finns.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.