Igår blev det inget för minsta grabben ville inte sova innan det blev för sent, men i förrgår reglade vi taket som lutade c:a 6 cm på 2,5 m. Planerar att sätta askparkett på väggen så taket måste bli rakt för att det ska se vettigt ut. :)
 
Nyfiken, hur fäster du parketten?

Kjell G
 
Kjell_G skrev:
Nyfiken, hur fäster du parketten?

Kjell G
Jag satte upp detta laminatgolv över underskåpen i köket för några år sedan, jag körde med Ga18 pistolen i noten på laminaten.
Tanken var att det ska plockas ner när köket börjar bli färdigrenoverat och sedan ska det kaklas, men vi är så nöjda med hur det ser ut så det är möjligt att jag lämnar kvar det på väggarna :)

http://www.byggmax.com/se-sv/byggva...v-klinker-8-mm-premium/13820/antracit-skiffer
 
Intressant Daniel, borde ju fungera men har tyvärr ingen spikpistol.
Om jag förstår rätt så har du "golvet" som stänkskydd? Har du förseglat fogarna isf? Rätt kul idé, finns ju mycket att välja på då till bra priser :)
 
Googla på Kahrs_ Installation_Wall_panel_SE.pdf så hittar du en instruktion från Kährs. Bilderna visar dock hur det blir när man tar i lite för mycket... ;-) Tänkte mig askparkett från Byggmax som en fondvägg med ljusa väggar på resten och ekparkett på golvet (vita golvlister).
 
Kjell_G skrev:
Intressant Daniel, borde ju fungera men har tyvärr ingen spikpistol.
Om jag förstår rätt så har du "golvet" som stänkskydd? Har du förseglat fogarna isf? Rätt kul idé, finns ju mycket att välja på då till bra priser :)
Det går att spika för hand också, bara se till att försänka spikskallarna med en dorn.

Tanken med laminatet var som sagt att det skulle sitta uppe en kortare tid (för att slippa behöva se gipsen varje dag.), men nu har det gått 3-4 år, och vi har vant oss och är nöjda med det.
Jag ska tillverka egna bänkskivor och luckor inom kort, och då får vi se hur laminaten passar in, om det passar så kommer jag montera mer laminat så det täcker hela väggen.

Skarvarna har jag inte tätat alls, dom sluter så pass tätt att det inte kan komma in något vatten, och vi har inte fått några problem efter rengöring heller.

Här är ett par bilder jag tog precis, ber om ursäkt för kvaliteten (och stöket :).

IMG_0572.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

IMG_0574.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

IMG_0575.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Inte dumt alls även om det är svårt att bedöma "känslan" på bild. Spännande planlösning f.ö. :)
 
Paddy skrev:
Inte dumt alls även om det är svårt att bedöma "känslan" på bild. Spännande planlösning f.ö. :)
Det ser bättre ut i verkligheten.. och jo.. Planlösningen är lite "spännande", "you haven't seen nothing yet" om vi säger så ;)

Köket är nog det i hela huset som är mest "normalt"
 
Murar klart spisen och börjat lägga in lite kablar:) de tar sig!
 
  • ImageUploadedByByggahus.se1334145432.405716.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • ImageUploadedByByggahus.se1334145451.536197.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Mikael_L
Det blir väääldigt prydligt i den centralen ... (y)

Men vad är det egentligen? Varför en rad med plint, det brukar ju vara säkringar.
 
Daniel78 skrev:
Det ser bättre ut i verkligheten.. och jo.. Planlösningen är lite "spännande", "you haven't seen nothing yet" om vi säger så ;)

Köket är nog det i hela huset som är mest "normalt"
Lade upp ett par interiörbilder i "min" tråd:
http://www.byggahus.se/forum/ovriga-diskussioner/21629-sveriges-varsta-husagare-15.html#222

Jag har funderat på att rita upp en riktig planlösning någon gång, men det kommer ta flera dagar att mäta upp det här huset, så det får bli ett senare projekt :)
 
Mikael_L skrev:
Det blir väääldigt prydligt i den centralen ... (y)

Men vad är det egentligen? Varför en rad med plint, det brukar ju vara säkringar.
Tackar! Dock inte helt nöjd än.. Är lite arbetskadad:p Jodå, det ska in säkringar. Ska installera ett KNX system så lägger allt på plint innan så det blir överskådligt och lätt att komma vidare:)
 
souba jag gillar spisen!
Vill se den i klart tillstånd.
 
ImageUploadedByTapatalk1334258229.158256.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
ImageUploadedByTapatalk1334258260.707347.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inget på huset men i kampen mot Kirskålen anser jag att jag betydande framsteg idag.
Schaktat undan ca 30 ton matjord med Kirskålsrötter. Rötterna var en kompakt matta med 30cm djup.
Upptäckte att den tidigare ägare som anlade komposthögen var lite övernitisk.
Först ett lager plast (gamla säckar för planteringsjord) sen ett lager korrugerad plåt ovanpå det. Sen en kompost som är full av plastkrukor och etikettstickor för olika växter.
Nu ska jag "bara" plana av och plantera gräs.
 
Bygger vidare på den nya trappan. Temporära trappsteg ersätts med fint kärnvirke av Gotlandsfuru.

Kan nog bli färdigt i april enligt planen. För det är väl fortfarande 2009?!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.