Mikael_L
Eller förstärka golvet. :D
 
Har grävt dränering som går igenom ett blött område av mig kallat "surhålan" då det stått vatten där hela somrarna i 3 år.
1 meter djupt och dräneringsslangen rätt ut i slänten vid ett dike borde göra susen. :)

Borde bli bättre nu, lika bra att göra det när hela trädgården ändå planeras om.
 
Öppnat upp över 2 fönster och en dörr för att se hur hög balk jag kan lägga i då det skall i ett lyftglidparti om ett par veckor. Skall bli skönt o få i det!
 
Vi tog en sväng ner till Tyskland och handlade växter i annat för trädgården, naturligtvis vart det en del saker som plockades upp från några byggmarknader som kommer att komma till nytta dom närmaste veckorna.
Sedan så fylldes bilen med läsk, öl, vin o godis.

Trevlig tur med lite god mat samtidigt. Brukar göra den 2ggr per år.
 
Slipat en kökssoffa som ska renoveras till frugans födelsedag.
Men blev försenad start eftersom jag drog yxan i pekfingret när jag skulle klyva lite ved att värma snickarboden med. En förlorad nagel och ett djupt jack blev resultatet.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Förkyld, umgås med grabben. :p

Tanken är dock att få bort fixen efter klinkersplattorna i källaren för att kunna montera nya. Och bila upp betongplattan i hallen efter en misslyckad gjutning. :confused:
 
Igår; montera min nya stam för elementen, 64 lödningar utan läck. Och drog pex.
Idag: sadla på och rikta golvbjälkarna på övervåningen och adresserat huset till helvetet.

Men min nya blåa bosch elhyvel får fan 10 poäng
 
ullberg
En vända bil+släp till tippen (som märkligt nog var öppen på påskdagen) och en brasa. Avrundade med att hjälpligt rensa ur ett betongrör som går under grarageinfarten. nu känns det redo inför våren och sommaren!
 
Har gjort maaaaaaaaaaaaaaaaaaasssssssssssoooooooor!

Eller nja, jag har varit och köpt en lampa till ingången. :)
Så nu firar jag dagens massiva framgång med diverse alkoholhaltiga drycker! Jajjamen! :)
 
Har målat klart de första 40 metrarna spjälstaket runt gården.
 
  • IMG_1868.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Påbörjade renovering av trappräcket men det blev inte mer än så tyvärr.
Men imorgon då jävlar!
 
Rev 1 kvm strukturtapet bara för att ha nåt att skriva här :-D
 
Anna_H vinner priset tror jag! :D var det i rosa badrummet?
 
Hmmmm. Tror jag ska gå och lägga mig nu....
 
Förra veckan hade Vaken, radioprogrammet för nattarbetare, en timma med inslag om "gör om, gör rätt", där folk fick berätta om misstag de gjort och hur de fått ihop det. EN TIMMA!!! Skulle behöva en vecka för att få ur mig en del :(

Nåväl, golvmissen, (nej, inte katten) med klinker på bv har kommit ett steg vidare med laminatgolv istället. Vardagsrummet har dessutom ökat ett tiotal kvm (lika mycket som sovytan minskat) och ny väv är uppsatt och målad. Sista momentet blir vitvaxad panel på kortväggen, väntar på bättre väder för transporten. Antagligen åker listerna upp av bara farten också :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.