Mexitegel för att vi har träfasad på huset? Nej knappast! :D
 
toker78 skrev:
Min mormor tyckte jag såg ut som Toker i "Snövit och de sju dvärgarna" när jag var liten. Och så är jag född -78.
Lustigt... Jag kallas oxå för token av några i min närhet. Detta pga. jag satt hemma och dummade mig för x-antal år sedan, jag tog på mig en huvtröja och drog huvan bakom öronen så de stod ut samtidigt som jag gjorde en grimage. De tyckte jag såg ut som toker då.
Det som är lite extra roligt är att jag oxå är född 78 och i många avseenden brukar använda mig av token78 som alias:D Ändrade till toker för att inte vara helt lika med toker + att jag är lite skojfrisk av mig, tyckte att token passade mig bättre.
 
Jag bor där.
 
gadu kommer från det orchiska ordet gaduhendat som betyder karva. Kan ju nämnas att det är från den tiden man spelade mycket online spel (nej, inte WoW).

Sent from my LT26i using Tapatalk
 
Goteborg: Göteborg, för att jag bott där. Har nu ett hus i Gråbo-Lerum men vet inte om det är lönt att byta namn trots att jag är ny här =) Gillar Götet!
 
Demmpa är ett smeknamn som några av mina släktingar kom på för väldigt måga år sedan (när jag var liten), sedan så har jag fortsatt att använda det på olika ställen.
 
Jag har en båtmotor från Mercruiser som heter HP500 Bulldog
 
Tror inte jag svarat förut. Namnet pga att familjens bilar går på biogas - Golf BiFuel och V70 BiFuel.
 
Okej, får väl göra ett inlägg i denna långlivade tråd....
För att jag och familjen bodde på ett ställe som kallades det....... Har nu flyttat in till stan, men nicket får leva vidare.

=====================
Med mobil via byggahus-appen
 
Lille Hobbit - huvudfiguren i ringarnas herre en otrolig modern saga som
jag gillade som barn och gör det än idag -
dessutom hette min första katt just Hobbit
en otrolig kelig och gullig hane som var familiemedlem i nästan 18år innan
det var dags för honom att lämna jordelivet :confused:
För att hedra honom - är mitt smeknamn Hobbit

"Ju mer jag lär känna människor, desto mer tycker jag om katter"
 
mycke_nu skrev:
Det är det. Fortfarande.

Egentligen stulet från något underhållningsprogram (Partaj?) på TV för bra många år sedan.
Det var ju Stefan Sauk i Lorry.
 
Mitt namn? För att jag bor där.
 
Jag menar att överlag så är detta det bästa namnet på mig, men det klingar inte svenskt naturligtvis (internationellt är det gångbart)
 
Palatset kommer från min och min makes första lägenhet som vi kallade palatset. Vi var mkt nöjda med den. Sedan bestämde vi oss för att bygga palatset2 och där emellan bodde vi en kort tid rathole. Sedan fick vi för oss att bygga palatset3 och fick bo i rathole2 emellan. Och för tillfälligt bor vi i rathole3 eftersom vi har köpt och skall renovera palatset4. Förhoppningsvis blir det även ett palats (i våra ögon).
 
Mitt tycker jag talar för sig självt. Har nog använt i 15 år säkert.:beer:

På tal om annat.
På den tiden som man stod med i telefonkatalogen hade jag som yrke "Charmör"
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.