Ser ut som att skruvarna är borta i en del dosor. Men om jag kommer ihåg rätt av tråden och alla turer så var det väl inget Proffs som gjorde elen va?
 
Glufsglufs skrev:
Visserligen OT men jag har varit på byggen där elkonsulten påpekat att Malmbergs och liknande lågprisapparater inte får användas redan i handlingarna innan offerträkning.....tycker det säger allt om det hela...
Ska prata med konsulten från Gar-bo om detta!
 
Glufsglufs skrev:
Ser ut som att skruvarna är borta i en del dosor. Men om jag kommer ihåg rätt av tråden och alla turer så var det väl inget Proffs som gjorde elen va?
Nix!
Byggaren har gjort elen utan behörighet och fått en elfirma i Norrköping att godkänna det hela utan att ens varit i vårt hus. Falska handlingar skickades till besiktningsman i hopp att den särskilda besiktningen inte skulle äga rum.
Elsäkerhetsverket tog hand om elfirman/taxikurir och vi tar hand om polisanmälan mot byggaren.
 
Att inte Borohus tänker på sitt rykte och tar tag i det här är ju helt otroligt.
 
Men va tusan, finns det ingen ände på detta? Om jag inte läst fel så började ni upptäcka problem för 3 år sedan! 091026

Hoppas verkligen att ni får lite medvind snart.

Mvh

Stefan
 
Glufsglufs skrev:
Att inte Borohus tänker på sitt rykte och tar tag i det här är ju helt otroligt.
Du är inte den enda tycker att detta är otroligt,flera av de hantverkare som varit i vårt hus har sagt samma sak som du.
Men det mest otroliga är att de försöker motarbeta åtgärdandet av huset. Konsulten från Gar-bo trodde att vårt hus skulle vara fixad innan jul men pga Borohus har arbetet inte ens kunnat påbörjas. De förhalar,motsätter sig osv.
 
stew skrev:
Men va tusan, finns det ingen ände på detta? Om jag inte läst fel så började ni upptäcka problem för 3 år sedan! 091026

Hoppas verkligen att ni får lite medvind snart.

Mvh

Stefan
Tack!
 
Står toaletten fortfarande på balkongen?
Är toaväggen flyttad?

Det var ju inte bara elen det var lite fel på.

Protte
 
prototypen skrev:
Står toaletten fortfarande på balkongen?
Är toaväggen flyttad?

Det var ju inte bara elen det var lite fel på.

Protte
Jepp,allt är fortfarande ute! Toalettstol,handfat,badrumsinredning,bubbelbadkar,handdukstork och hela köret! Dom har varit ute sedan början på juni 2010 d^_^b
Väggen är inte flyttad och den kommer nog inte heller att flyttas.... men den måste rivas eftersom det finns skarvar inne i den väggen
 
Vi är många som undrar om Borohus tagit sig i kragen eller fortfarande maskar, Hur har det gått ? Inga färska bilder på mer skrämmande montering/misstag ???
 
P
Har läst tråden och ser att begreppet återförsäljare återkommer i tråden. En återförsäljare är en person, fysisk eller juridisk, som ingår avtal med konsument om leverans av en tjänst/vara. Återförsäljaren bär konsumentansvaret, d.v.s. alla reklamationer, ersättningskrav o.s.v. skall riktas mot återförsäljaren. Även betalning skall ske till återförsäljaren. Återförsäljaren köper i sin tur in varor och tjänster från tillverkare och entreprenörer. Man kan jämföra med ett bilköp. När man köper en Volvo gör man det av den lokala bilaffären som är återförsäljare för Volvo personvagnar. Man köper inte bilen av Volvo Personvagnar.

Står det återförsäljare i offerter och kontrakt? Vem har skrivit på köpeactalet? Har säljaren även utgivit sig att vara återförsäljare för entreprenaden?
 
Archangel_1 skrev:
Så vad har hänt?
Hej!
Inte så värst mycket har hänt... vissa elfel har åtgärdats och då dosor byttes ut kunde man se att Malmbergs används vilket betyder att antigen är Malmbergs standard för Borohus eller så har entreprenören byt ut dosorna och ersatt dom med billigare skit.
Plattsättaren har satt in klinker i badrummet och nu väntar på att Borohus får tummen ur och beställer badrumsinredning,vilket skulle förvåna mig eftersom de rungde vvs firman som ska åtgärda felen och bad firman provtrycka toalettstol,handfat och badkar för att se om de funkar för montering ;-)
Vvs talade om för Borohus att visst kan de provtrycka sakerna MEN att de tänker inte montera dom i vårt hus igen.

Just nu väntar vi på besked om evakuering,sist vi talades vid sa konsulten från Gar-bo att han hittat ett vandrarhem där vi kunde bo i några veckor.....
 
Redigerat:
phälle skrev:
Har läst tråden och ser att begreppet återförsäljare återkommer i tråden. En återförsäljare är en person, fysisk eller juridisk, som ingår avtal med konsument om leverans av en tjänst/vara. Återförsäljaren bär konsumentansvaret, d.v.s. alla reklamationer, ersättningskrav o.s.v. skall riktas mot återförsäljaren. Även betalning skall ske till återförsäljaren. Återförsäljaren köper i sin tur in varor och tjänster från tillverkare och entreprenörer. Man kan jämföra med ett bilköp. När man köper en Volvo gör man det av den lokala bilaffären som är återförsäljare för Volvo personvagnar. Man köper inte bilen av Volvo Personvagnar.

Står det återförsäljare i offerter och kontrakt? Vem har skrivit på köpeactalet? Har säljaren även utgivit sig att vara återförsäljare för entreprenaden?
Kontraktet är påskrivet av Borohus,återförsäljaren och entreprenören...
 
Mikael_L
Ja Borohus hamnar ju väldigt långt ner på min lista över husföretag man vågar köpa av, eller rekommendera andra.

Fast dom kommer ju högt på en annan lista i alla fall. ;)
...
..
De man ska varna för ... :thumbdown:


Jag förstår inte att dom inte tar en del saker som goodwill, och sen slänger ut säljare och byggare som inte håller måttet, så långt ut i kylan det bara går.

Alltså företag som inte fattar att det tar årtionden att bygga upp ett gott rykte, renommé och varumärke, men mindre än ett år att rasera allt, förstår jag mig inte på.
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.