Inte på feedback, det är ju ofta det som folk vill bygga upp innan dom sätter in den stora blåsningen.
 
Eller så säljer dom kontot till någon annan som kan göra en scam.....
 
Och har man utgångspris på 1:- så råkar man inte ut för någon "osåltavgift". Däremot tar det lite högre i frakt än vad som egentligen skulle behövas.

Men nog är det skumt när samma köpare köper massa skit från samma säljare.
 
oobum skrev:
Och har man utgångspris på 1:- så råkar man inte ut för någon "osåltavgift". Däremot tar det lite högre i frakt än vad som egentligen skulle behövas.

Men nog är det skumt när samma köpare köper massa skit från samma säljare.
Tradera har infört en ny prislista vilket gör att man får betala 8% i provision på det sålda objektet alternativt minst 3 kr och max 100 kr det gäller även för saker som man säljer för 1-3 kr gör man det så går man alltså back eller i bästa fall får man 0 kr i vinst såvida man inte tar igen det på fraktkostnaden.

I gengäld har tradera tagit bort osåltavgiften för de första 100 objekten man säljer varje månad men för de utöver får man betala 3 kr per osåld vara. Tradera påstår för övrigt att 95% av alla (privat)säljare tjänar på detta men det tror jag ärligt talat inte på det är förmodligen bara ett sätt för tradera att öka på sin egen vinst.

http://www.tradera.com/help/HelpPage.aspx?NodeID=6790
 
oobum skrev:
Däremot tar det lite högre i frakt än vad som egentligen skulle behövas.
Tittar man på auktionerna så har han angett faktiska frakt-kostnader, som Schenker 42:- och Posten 12:-, så han tar inte ens betalt för emballage, så han går ordentligt back på alla 1:- auktioner.
 
När man köper frakt via Tradera har man rabatter hos Schenker och DHL. Sedan kör många med postens gamla rabattfrimärken, som kostar ca 6-7 kr/st, beroende på vad det är du ska skicka kan du komma ner till halva portokostnaden. Tex skickar du ett skrymmande brev (0,5 - 1kg) med posten så gör du 25-30 kr i vinst på portot.
 
noone70 skrev:
När man köper frakt via Tradera har man rabatter hos Schenker och DHL. Sedan kör många med postens gamla rabattfrimärken, som kostar ca 6-7 kr/st, beroende på vad det är du ska skicka kan du komma ner till halva portokostnaden. Tex skickar du ett skrymmande brev (0,5 - 1kg) med posten så gör du 25-30 kr i vinst på portot.
Jo jag vet mycket väl hur Schenker och DHL´s priser ser ut via Tradera (har haft 450-500 auktioner där själv)

Och de priser han anger är Schenkers faktiska priser, t.ex. 42:- för 1kg.
 
Anmält
 
Men den säljaren påstår ju inte att borrhammararen är något annat än vad den är. Sen att utgångspriset är löjligt högt är ju en annan sak, men det är ju upp till var och en att bjuda.
 
Fast säljaren har aldrig sålt nått tidigare, och det senaste köpta är blomfrön för nästan ingenting =/
 
Mikael_L
13th Marine skrev:
Fast säljaren har aldrig sålt nått tidigare, och det senaste köpta är blomfrön för nästan ingenting =/
Vad har det med saken att göra ??
Jag hängde inte riktigt med där ...
 
Det står ju på Makita på maskinen. Räcker inte det??

Efter en titt nu så gjorde det tydligen det, för nu är den borta.. :)
 
raveper skrev:
Det står ju på Makita på maskinen. Räcker inte det??

Efter en titt nu så gjorde det tydligen det, för nu är den borta.. :)
Gjorde det? Det missade jag. Det kanske krävs att man klickar på zoomen för att det ska synas, och så intresserad var inte jag.
 
Då anmäler jag den där med.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.