det är synd att det inte är spårbart
 
Nimajneb skrev:
Någonting positivt har faktiskt hänt men jag kan inte direkt peka på vad ännu...
Jag kunde iaf se alla android Smilisarna i ett tidigare inlägg med appen och tapatalk.

Safari: :up: forumets Thumbs up

safari: �� IoS första smily ��

Vad har ni gjort för att försöka få till kompabiliteten?
Det är (och kommer tyvärr) fortsätta vara problem med emoji-smilies som Iphone använder. Detta eftersom emoji är speciella tecken (precis som % & #, fast dom ser ut som gubbar istället) i en standard som heter UTF-8. Forumet använder dock inte UTF-8 utan en annan standard som heter ISO 8859-1 och där finns inte dom tecknen med.
Vi har försökt hela dagen med att försöka gå runt det här, men det verkar inte finnas någon enkel lösning.

De två lösningar som finns är

a) Övertyga Apple om att deaktivera emoji-ikonerna när de inte fungerar.

eller

b) Konvertera hela forumet till UTF-8.

Båda är dock jättemycket jobb med, men vi ska försöka se ifall vi kan genomföra b) i alla fall. Det kommer dock inte bli än på några månader. Så därför ber vi alla att låta bli emoji-smilies i iPhone tills vi har hunnit med att bygga om forumet så dom fungerar. :)
 
Har nu konstaterat att många länkar till bilder bara blir en :)

Kan det vara :/ som ställer till det tro? Vissa inlägg blir lite konstiga när man förväntar sig en bild och istället ser en :)

Byggahus android app
 
thewolf skrev:
Bland annat i den här tråden, fjärde inlägget.

[länk]

Trädäck på befintliga stenplattor?
Med IOS syns ingenting, inte ens en glad gubbe.
 
Samma sak i den här tråden:

http://www.byggahus.se/showthread.php?p=3

Hur få denna effekt på skärbräda?

Testade lite och tar man quote så får man fram länken och kan kopiera och klistra in i webbläsaren. Men när jag försökte på den andra bilden så fick jag fram en text om någon stödmur som är 1,20 hög :confused:

Det är helt klart något med [ url ] taggen... :(
 
Haha testade länken nu och det inte den tråden jag hade problem med utan den som jag fick med när jag tor quote. :D

Tur att jag tog med trådnamnet på raden under (y)
 
Thewolf, ja, det är något som strular. Vi har testat lite och det verkar delvis ställa som du säger att den byter ut vissa länkar mot en smilie och delvis att den försöker byta ut hela länken (url-taggen) mot en bildlänk (img-taggen) men att det av någon anledning kommer i otakt.

Vi vidarebefodrar till Tapatalk så får vi hoppas dom fixar det hela. :)

Edit: Och tack för buggrapporten! Det är jätteuppskattat att ni hjälper till att försöka hitta buggarna!
 
Jag ids inte läsa igenom hela tråden, så det kanske redan finns nämnt, men det verkar inte som om jag kan redigera min profil via appen? En bugg eller en ännu inte implementerad funktion?

(Samsung GS2)

Sent from my GT-I9100 using Byggahus
 
Hej LenaTh,

Nej, ämnet har inte nämnts tidigare. Man kan inte redigera sin profil via appen. Däremot kan du lägga till en avatar och redigera en avatar via appen. Och du kan lägga till (och ta bort) bevakningar via appen.

Ändra din profil får du göra i webbläsaren http://www.byggahus.se/profile.php?do=editprofile
 
Det var just lägga till profilbild jag i första hand försökte med. Jag får meddelande först att jag inte kan redigera min profil, sedan att det inte går att kontakta servern. Jag var vid tillfället wifi-uppkopplad så hastigheten borde inte vara ett problem. Finns det begränsningar i bildstorlek?

Att inte kunna ändra profilen via appen är inget problem, men när det gäller bilden underlättar det ju ganska mycket. Det är ju i mobilen bilderna ändå finns för det mesta nu för tiden...

Sent from my GT-I9100 using Byggahus
 
Det går bra att lägga till en ny avatar i iPhone, och det finns inga begränsningar i bildstorlek, men jag har inte hunnit testa i Android än.
 
I android så får man varannan gång "Failed to connect" och varannan gång "du kan inte redigera din profil ..."
 
Det, öh, fungerar för mig i alla fall. Fast nu finns det ingen knapp för att radera bilden istället. Jag vill inte vara en kaffekanna. :(

Kan någon av er som har problem maila en bild som inte fungerar till mig på johan snabela byggahus punkt se så kan jag ta och testa själv.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.