Thomas Lundquist skrev:
Hur du än vrider och vänder kommer du aldrig ikapp.
Din ritning är en sluten konstruktion vilket är helt främmande jämfört med en öppen konstruktion (vindsbjälklag).

Jag förstår att ni försöker åla er ur, men vi ska hålla oss till isoleringen som installerades i programmet fuskbyggarna och SP-s broschyr som ifrågasattes kraftigt.

Hilarious! :wow:
 
D
thomasx skrev:
Hilarious! :wow:
Ser du? Precis vad jag förutsåg... han missade totalt att det handlade om hur man ritar luftspalten...:wow:

edit: Måste ge thomasx credit också... han förutsåg ju attacken mot att det inte var ett vindsbjälklag...:wow:
 
Redigerat av moderator:
Thomas Lundquist
DIY_freak skrev:
Jo, jag misstänkte det med... och sedan att det är mineralull och inte ekofiber... sedan kommer hela mitt inlägg missförstås också, så han kommer att säga att mineralull ju skall ha luftspalt men ekofiber behöver det inte, då det helt kommer att missas att detta handlar om ritningsfrågan...
Jag försvarade isoleringsmetoden och så vitt jag vet var det termoträ som installerades i fuskbyggarna.
Vart det svårt nu med dina förutfattade meningar?
 
Thomas Lundquist
DIY_freak skrev:
Ser du? Precis vad jag förutsåg... han missade totalt att det handlade om hur man ritar luftspalten...:wow:
Men du visar en urklippt detaljritning . Vad är problemet?

Blir forskningsrapporten mindre värd för det?

:D
Otroligt.
 
D
Vad är det som är så svårt att förstå.... Min ritning som jag scannade in såg precis ut som den som SP ritade. Min ritning har en luftspalt medan SP "snubben" påstår att hans ritning inte har någon luftspalt utritad... Trots att jag klart och tydligt kan se den. Om SP "snubben" inte hade haft för avsikt att rita dit en luftspalt skulle han inte ha ritat dit en dubbelstreckad avgränsning till taket.

Här har du en detalj på hur vindsbjälklaget är ritat... ser du någon som helst skillnad på hur luftspalten är ritad? Dubbelstreckad avgränsning, en för isoleringen och en för taket med tomrum emellan. Precis som i SPs ritning som du (och SP snubben enligt dig) påstår inte har någon luftspalt.
 
  • vind3.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
D
Thomas Lundquist skrev:
Men du visar en urklippt detaljritning . Vad är problemet?
Problemet (för dig och SP "snubben" vill säga) blir att ni kan glömma det där påståendet om att SPs figur 4 (se nedan) inte har någon luftspalt ditritad. Ytterligare ett problem är att du påstår att min tolkning att det finns en luftspalt enbart beror på att jag är ovan vid att läsa ritningar, när det i själva verket är precis så som man ritar en luftspalt i en takkonstruktion.
 
  • fig4.png
Thomas Lundquist skrev:
så vitt jag vet var det termoträ som installerades i fuskbyggarna.
Och det var förstås av den anledningen som du drog upp ekofiber...

Jag tycker det bara är du som verkar ha svårt med "förutfattade meningar", blandar ihop olika dokument och pekar på saker som visar x för att argumentera för y, kan inte skilja på sakfrågor, vill plötsligt begränsa diskussionen men säger att andra ålar sig och nu dessutom börjar påtala producent-"fel" som du själv drog upp. FYI så kallas isoleringstypen cellulosaisolering, som jag skrev redan tidigt i tråden, men du förstod kanske inte det.
Kanske dags för en gnutta självkritik :rolleyes:
 
Men! ORKA!


Via Tapatalk på min SE Xperia ARC
 
DIY_freak skrev:
Problemet (för dig och SP "snubben" vill säga) blir att ni kan glömma det där påståendet om att SPs figur 4 (se nedan) inte har någon luftspalt ditritad. Ytterligare ett problem är att du påstår att min tolkning att det finns en luftspalt enbart beror på att jag är ovan vid att läsa ritningar, när det i själva verket är precis så som man ritar en luftspalt i en takkonstruktion.
DIY_freak, alla som kan läsa en ritning ser direkt att du har helt rätt. Jag tror du får nöja dig med det (y)
 
Kopparkullen skrev:
Men! ORKA!


Via Tapatalk på min SE Xperia ARC
Ska du säga :rolleyes:

Menar du att du suttit och läst allt detta dravel utan att ens vara med i diskussionen, snacka om å orka ;)
 
Thomas Lundquist
DIY_freak skrev:
Här har du en detalj på hur vindsbjälklaget är ritat... ser du någon som helst skillnad på hur luftspalten är ritad? Dubbelstreckad avgränsning, en för isoleringen och en för taket med tomrum emellan. Precis som i SPs ritning som du (och SP snubben enligt dig) påstår inte har någon luftspalt.
OK,du vet inte ens vad baslinje är för något? Oj oj.
 
Thomas Lundquist
DIY_freak skrev:
Problemet (för dig och SP "snubben" vill säga) blir att ni kan glömma det där påståendet om att SPs figur 4 (se nedan) inte har någon luftspalt ditritad. Ytterligare ett problem är att du påstår att min tolkning att det finns en luftspalt enbart beror på att jag är ovan vid att läsa ritningar, när det i själva verket är precis så som man ritar en luftspalt i en takkonstruktion.
Jag börjar förstå.....att du inte förstår.:D
 
Upprepar det som någon annan redan har påpekat:

Ta den här diskussionen i egen tråd. Det är tröttsamt att behöva gå igenom sida efter sida med sandlådetjafs i en tråd som, som jag uppfattat det, handlar om programmet Fuskbyggarna.
 
Thomas Lundquist skrev:
OK,du vet inte ens vad baslinje är för något? Oj oj.
Spelar ju mindre roll när han har rätt i sak och du har fel. Oj oj oj...
 
it-snubben skrev:
Upprepar det som någon annan redan har påpekat:

Ta den här diskussionen i egen tråd. Det är tröttsamt att behöva gå igenom sida efter sida med sandlådetjafs i en tråd som, som jag uppfattat det, handlar om programmet Fuskbyggarna.
Se det så här, inget nytt om programmet kommer att dyka upp i tråden förrän det är dags för nästa program... ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.