Per Eskilsson skrev:
Jag vill meddela att vi har skickat in en ny app till App Store.

Jag har personligen inte kunnat testa den men den nya versionen innehåller inga annonser, ett "Write something..."-fält längst ner i forumtrådarna och ingen Google Analyticskod som kan söla ner appen. Buggen som gjorde att appen kraschade ska också vara borta. Håll tummarna för att den blir godkänd snart.

Jag hoppas kunna översätta appen till svenska men det får bli i en senare version.
Inte hittar jag något snabbsvarafält i den nya versionen :(
 
Ja, "snabbsvarafältet" syns tyvärr inte i version 1.1 men buggen är nu rättad och ännu en version (version 1.2) är uppladdad via iTunes Connect som Apples verktyg heter. Förmodligen tar det en vecka innan den fungerande versionen är nedladdningsbar. Apple verkar ta exakt en vecka på sig innan de godkänner.
 
Tredje gånget gillt. Från och med nu har iPhone-appen ett snabbsvarsfält längst ned i forumtrådarna. Ladda ner version 1.2 i App Store.
 
Jag har redan Tapatalk. Vinner jag något på att ladda ned er app?


/Vojma
 
Jag har inte sett någon fördel om man redan har tapatalk. Speciellt nu sedan tapatalk både släppt en uppgraderad version i applestore samt en specialversion för IPAD.
Hur det är på androidsidan vet jag inte.

Men om man sitter utan tapatalk så ska man definitivt ladda ner BH appen!
 
Tapatalk kostar 22 kr (eller 38 om man köper Tapatalk HD), Byggahus-appen är gratis.
Alla som tycker att gratis är bra bör använda Byggahus appen.
 
Nimajneb skrev:
En sak som skulle få mig att använda appen istf tapatalk vore om det fanns smilies som var kompatibla med web, android och iOS. Idag tex så är är bara ett fåtal smilies från webben läsbara i iOS och använder man iOS egna smilies så är dom lika oläsbara i webversionen.
Nu är de vanligaste smilisarna (och några till) kompatibla med varandra. :) :D
;) :p
 
Per Eskilsson skrev:
Nu är de vanligaste smilisarna (och några till) kompatibla med varandra. :) :D
;) :p
Någonting positivt har faktiskt hänt men jag kan inte direkt peka på vad ännu...
Jag kunde iaf se alla android Smilisarna i ett tidigare inlägg med appen och tapatalk.

Safari: :up: forumets Thumbs up

safari: �� IoS första smily ��

Vad har ni gjort för att försöka få till kompabiliteten?
 
Jag fattar inte varför byggahus appen till iPhone 3GS funkar som en påse nötter. Den stänger ner appen varje gång jag går tillbaka från en tråd.

Hade tapatalk i min iPhone 4 o den funkade klockrent. Hoppas jag får tillbaka den snart :)

Nåt tips om vad man kan göra för att få det o funka bättre i 3GS'en ?
 
henkek,

Är du säker på att du har den senaste versionen (version 1.2) av Byggahus appen på din iPhone 3GS lur? Den senaste versionen har ett "Write something..."-fält istället för annonser längst ner i forumtrådarna. Den senaste version publicerades fredagen den 24 februari.

Version 1.0 hade just det kraschproblemet som du beskriver men version 1.1 och 1.2 ska inte ha det problemet kvar.
 
Nimajneb skrev:
Per, kan du urskilja om folk använder tapatalk eller appen?
Nu har jag tagit reda på hur det fungerar. Tyvärr kan jag inte urskilja hur många som använder tapatalk eller vår egen app. Faktum är att sedan vi tog bort annonserna och google analytics i vår egen app så kan jag inte se hur många som använder den överhuvudtaget. Detta är frustrerande eftersom man gärna vill ha den kollen.
 
Per Eskilsson skrev:
Nu har jag tagit reda på hur det fungerar. Tyvärr kan jag inte urskilja hur många som använder tapatalk eller vår egen app. Faktum är att sedan vi tog bort annonserna och google analytics i vår egen app så kan jag inte se hur många som använder den överhuvudtaget. Detta är frustrerande eftersom man gärna vill ha den kollen.
Om jag tittar via tapatalk på vilka som är inloggade så står det att man är inloggad via byggahus appen även om man går in via tapatalk.
 
Nimajneb skrev:
Om jag tittar via tapatalk på vilka som är inloggade så står det att man är inloggad via byggahus appen även om man går in via tapatalk.
Ja. Jag ändrade texten från "via Tapatalk" till "via Byggahus-appen" när vi lanserade appen för en månad. Denna ändring görs på servern. Tyvärr verkar det inte finnas något sätt att selektera ut från vilken app användarna kommer. Just nu är 40 inloggade via appen, men vi ser inte hur många som använder appen som oinloggade och vi ser inte hur mycket appen används (t ex hur många trådvisningar den får).
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.