Hoppas någon kan lösa mitt problem.

Har datarummet mitt emot sovrummet. Vill ha datorn på 24/24. Men den djävla skärmen vaknar till liv varje natt. Flera gånger. Kan inte bara släcka den. Det är en AllInOne dator. Ville använda skärmsläckaren utan motiv att släcka den. Finns det nåt program som släcker skärmen och kräver ENTER för att väcka den?

Eller har ni andra tips.
 
Prova att lägga musen upp-och-ned. Troligen är det vibrationer eller nåt som gör att musen plötsligt får för sig att den rört sig lite, och vips så vaknar skärmen.

Jag är lite osäker på om det går att ställa in så att skärmsläckaren inte väcks av musen utan bara av tangentbordet...
 
Som Nerre säger, vänd musen och ner.

Om det inte hjälper, prova att byta skärmsläckare, Windows skickar ibland av någon anledning WM_MOUSEMOVE-meddelanden till skärmsläckaren fast den inte har rört sig, så därför måste man kolla på muspekarkoordinaterna och se att de verkligen har ändrats också, och långt ifrån alla som gör skärmsläckare vet om detta. Jag har själv gjort några skärmsläckare, så jag fick bråka ett tag innan jag kom på detta, för det är inget som Microsoft nämner i någon dokumentation. Vissa skärmsläckare, däribland några av mina, har även inställningar så att man kan ställa så att de kräver tangenttryckning för att stängas av (i mitt fall esc).

Har också för mig att jag sett program som stänger skärmen och inte kör igång den med mindre än klick eller tangentbordstryckning. Kommer dock inte ihåg vad de heter.

Enklaste lösningen annars är väl att skaffa en dator med lös skärm, då är det bara att stänga av skärmen.
 
Testa (jag kör engelskt OS):
My Computer->Högerklick->Manage->Öppnar fönstret Computer Management
Välj sedan Device Manager->Mice And other pointing devices->HID-compliant mouse->Högerklicka och välj properties
Nu under fliken Power management se till att "Allow this device to wake the computer" inte är ikryssad
 
Ska testa era förslag.

Det med musen upp o ner är bra. Funkar.


Larsa skrev:
Testa (jag kör engelskt OS):
My Computer->Högerklick->Manage->Öppnar fönstret Computer Management
Välj sedan Device Manager->Mice And other pointing devices->HID-compliant mouse->Högerklicka och välj properties
Nu under fliken Power management se till att "Allow this device to wake the computer" inte är ikryssad
Det är redan fixat. Dock funkar lika bra som minkpäls sommartid! Jävla Windows.
 
Redigerat:
BigGitt skrev:
Ska testa era förslag.
Det är redan fixat. Dock funkar lika bra som minkpäls sommartid! Jävla Windows.
:D

Det hjälpte mig för att förhindra att trådlösa musen väcker datorn ur sleep (vart varmt i väskan ibland). Men det kanske är specifikt Sleep och Hybernate som inställningen är avsedd för.
 
Har fått mail från ASUS. De har inga tips på detta :)
Tydligen fler än mig som behöver funktionen.

Det blir svart handduk över skärmen tills tomtarna hittar en lösning. ;)
 
S
du får göra det manuellt. drar ut kabeln
 
SBH skrev:
du får göra det manuellt. drar ut kabeln
Du ä go. :) haha

Dra ut strömkabel till en AllInOne?


Det ÄR EN KABEL BARA!
 
Har du testat programmet som gadu^ länkade till? Det ser lovande ut.
 
Troberg skrev:
Har du testat programmet som gadu^ länkade till? Det ser lovande ut.
Provade men denna ville inte installeras på min Win7 64bit :(

Har laddat ner den och dubbel klick gör inget! Inte det minsta.
 
Redigerat:
Kollade precis manualen på Asus all in one och den har samma funktion som en bärbar, dvs funktionstangent (Fn), Fn+F7 släcker ner skärmen hårdvarumässigt (använder samma funktion på min bärbara ibland). Hoppas du har samma funktion på din all in one.. fördelen är inga extra program eller skärmsläckare, nackdelen är att du måste slå på skärmen igen på morgonen med samma tangenter...
 
S
den släcks ju då :)
har för övrigt en asus också. brukar använda (fn) och f7
 
Det händer inget. Med Fn + F8 slocknar den.

Men vet inte vilket läge den hamnar i?

För att få den igång, måste jag trycka på on.
Och då kommer den efter en minut till läget då jag tryckte FN +F8. Samma på skärmen!

Undrar om den snackar med nätverket medan den är släckt?

Om ni hittat lösningen, då är ni smartare än deras support! De visste inte !
 
  • tb.jpg
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.