Bra jobbat Daniel! Lite riktigt fakta för en gång skull :) Då kan vi lägga ner skitsnacket om att problemet bara gäller personer med utländsk bakgrund då en stor andel av de eftersökta gäller personer med helsvenska namn, så vi får väl anta att de är svenska då.
 
Själv har jag bara sett ett avsnitt av programmet och jag tyckte inte det hade så högt underhållningsvärde... Men vad som är ofattbart är hur många som hänger i denna tråd o klagar o klagar efter varje program..... Varför tittar ni på det om ni tycker det är så dåligt?
 
Nimajneb skrev:
Själv har jag bara sett ett avsnitt av programmet och jag tyckte inte det hade så högt underhållningsvärde... Men vad som är ofattbart är hur många som hänger i denna tråd o klagar o klagar efter varje program..... Varför tittar ni på det om ni tycker det är så dåligt?
Vi som hänger här i tråden började titta på programmet för att vi var intresserade, sedan fortsatte vi för att vi blev lika intresserade av hur tv fuskar som av hur byggarna fuskar, dessutom är vi intresserade av mer fakta och sanning om de olika händelserna, vilket framkommer här i tråden. Vad gör du själv här, om du inte ens tittar på programmet?

(Insåg just att jag riskerar varning/avstängning för OT, men jag hoppas att jag är den som klarar mig eftersom jag faktiskt motiverar trådens existens och försvarar alla som skriver i den. Min avslutande fråga ska därför ses som retorisk!) ;)
 
Redigerat:
thomasx skrev:
(Insåg just att jag riskerar varning/avstängning för OT, men jag hoppas att jag är den som klarar mig eftersom jag faktiskt motiverar trådens existens och försvarar alla som skriver i den. Min avslutande fråga ska därför ses som retorisk!) ;)
Njaee, så illa e de väl ändå inte ;) nimajnebs inlägg är ju relaterat till programmet och det är ditt svar också så Ni får vara kvar :p
Dom som löper stor risk att åka ut är dom som i den här tråden återupptar diskussionen om hantverkares ekonomi/debitering och särskilt dom som enbart vill hävda att alla invandrare suger etc :@
 
thomasx skrev:
Vi som hänger här i tråden började titta på programmet för att vi var intresserade, sedan fortsatte vi för att vi blev lika intresserade av hur tv fuskar som av hur byggarna fuskar, dessutom är vi intresserade av mer fakta och sanning om de olika händelserna, vilket framkommer här i tråden. Vad gör du själv här, om du inte ens tittar på programmet?

(Insåg just att jag riskerar varning/avstängning för OT, men jag hoppas att jag är den som klarar mig eftersom jag faktiskt motiverar trådens existens och försvarar alla som skriver i den. Min avslutande fråga ska därför ses som retorisk!) ;)
Men du, är det bara här i denna tråd som folk blir upprörda eller har du sett något liknande någon annanstans? Om det bara är en handfull personer som är negativa och hundratusentals som tittar på programmet och uppskattar det så kanske det inte är helt fel det dom kommer fram till...
Är det inte så att du o många andra har utgångspunkten finn fem fel efter varje avsnitt?
 
är det bara jag som reagerade på hur dåligt Ekdal skötte utfrågningen av hantverkaren!? Vad fick han fram? "du ringde i princip väldigt sent och var hotfull". Jaha, då borde väl programmet heta hot-byggarna? Varför inte fråga om golvet; att de lades utan möjlighet för virket att expandera på? Att han gjorde så deras värmerör gick sönder pga att han såg till att vattnet inte cirkulerade ordentligt? Att han ville ha betalt i förskott. Att han jiddrade under sitt besök i lägenheten om hans hantverkare och garantier etc som programmets expert satt och sågade helt och hållet. Tycker det var riktigt dåligt gjort.
 
Mikael_L
dangerousdave skrev:
är det bara jag som reagerade på hur dåligt Ekdal skötte utfrågningen av hantverkaren!? Vad fick han fram? "du ringde i princip väldigt sent och var hotfull". Jaha, då borde väl programmet heta hot-byggarna? Varför inte fråga om golvet; att de lades utan möjlighet för virket att expandera på? Att han gjorde så deras värmerör gick sönder pga att han såg till att vattnet inte cirkulerade ordentligt? Att han ville ha betalt i förskott. Att han jiddrade under sitt besök i lägenheten om hans hantverkare och garantier etc som programmets expert satt och sågade helt och hållet. Tycker det var riktigt dåligt gjort.
Ekdal kanske frågade om allt detta! Jag kan ju lätt tänka mig att det finns 10-tals, ja kanske 100-talet timmar med inspelat material att välja ur inför slutklippningen.
Varför dom valt som dom gjort kan vi inte veta.
Kanske kunde hantverkaren gå i vederhäftigt försvar på dessa punkter så det inte passade programmet.
Kanske blev det alldeles för mycket snack om detaljer att TV4 ansåg att gemene man inte skulle förstå något.
etc.
 
D
Det är faktiskt ganska skoj/intressant (jaja, i alla fall om man är lagd åt det hållet) att läsa igenom fallen som granskningsnämnden har tagit upp. Där kan man ibland se hur TV4 har valt att klippa bort avsnitt som inte passar osv.
 
Nimajneb skrev:
Om det bara är en handfull personer som är negativa och hundratusentals som tittar på programmet och uppskattar det så kanske det inte är helt fel det dom kommer fram till...
Är det inte så att du o många andra har utgångspunkten finn fem fel efter varje avsnitt?
Ärligt talat, det är helt meningslöst att föra en sådan diskussion med en person som inte ens tittar på programmet och mest bara är ute efter skapa konflikt.
 
DIY_freak skrev:
Det är faktiskt ganska skoj/intressant (jaja, i alla fall om man är lagd åt det hållet) att läsa igenom fallen som granskningsnämnden har tagit upp. Där kan man ibland se hur TV4 har valt att klippa bort avsnitt som inte passar osv.
Du får gärna bistå oss andra intresserade med länkar till granskningsnämndes material :)
 
thomasx skrev:
Ärligt talat, det är helt meningslöst att föra en sådan diskussion med en person som inte ens tittar på programmet och mest bara är ute efter skapa konflikt.
Jag förstår attest måste kännas jobbigt när folk inte vill hänga på drevet, däremot är det synnerligen intressant att följa vissa individers sätt att hantera olika frågeställningar, typ hur man tar sig an olika vinklingar som uppenbarligen finns i detta underhållningsprogram.
Hade jag själv sett programmen så hade jag ju varit del i målet men som ren utomstående så är detta underhållning på hög nivå.

Det verkar iaf som om TV4 har beställt ett underhållningsprogram som hela tiden ska ligga så nära skandaljournalistiken som det bara är juridiskt möjligt att göra. Både produktionsbolaget och TV4 har definitivt ett antal jurister som sitter o granska ruta för ruta för att se till så det både blir skarpt och inom lagens gränser. Skulle heller inte förvåna mig om dom gärna tar en o annan dust i granskningsnämnden för att skapa publicitet.
 
Veckans program hade väl inte så mycket nytt att komma med om det inte finns någon riktig byggmästare här som kan påtala några rätt/fel av det som skedde i programet av byggaren eller programmets byggare.
Möjligen om någon avundsjuk granne anmäler den boende till försäkringskassan då de sa i programmet att hon under sin sjukskrivning hade grejat själv inne i huset med renovering när hon hade tid!!??? och ork.

Däremot såg jag på plus idag och det var då ett jäkla tjat om ARN...är man skruppelfri hantverkare så inte fan bryr man väl sig om vad ARN säger då eller?
 
De där konfrontationerna med byggarna börjar bli mer o mer pinsamma. Händer inte något, utan byggaren tittar lite skrämt in i kameran och kör sen iväg. Ingen av dem har gett tillbaks några pengar eller försökt åtgärda felen de gjort. Är det inte bättre att de lägger ned programmet?
 
De måste verkligen vara nöjda med resultatet från detta program. Klåparen hade väl sänkt sina krav med nästan 15 000! ;)

Verkar nästan som han satt i system att göra kassa jobb och sedan driva det till tinget och en uppgörelse.

Ekdahls insats och bidrag till programmet kan verkligen ifrågasättas.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.