ciia skrev:
Jisses :-o

Ni kanske skulle ha en utav de tidigare besiktningsmännen på plats när deras ändå kommer den 23e. Så kan ju han visa och undra lite om deras b-man inte tittar och dömer ut det som de andra hittat.

Det är jobbigt att strida i motvind samtidigt som man blir behandlad som luft. Kämpa på!!!!
Hej!
Jo,flera av tidigare besiktningsmän kommer att finnas på plats!
Vi är helt säkra på att END kommer att försöka sig på fulingar.
 
H
Det finns bara FY FAN! Tycker så synd om er hoppas att ni kommer ur denna mardröm!
Det måste gå att få stopp på dessa, polisanmäl, gå ut i media om inte annat för att ingen annan skall anlita dem.
Man måste tydligen kräva att husleverantören står som garant för de hantverkare som de anlitar, om inte köp inte det huset.
Gör alla så så bli de tvugna.
 
Hej igen!
Idag hade vi den skadebesiktning som Gar-bo beställt så nu är det bara att vänta på att saker och ting börjar åtgärdas.
End Bygg och Borohus återförsäljare var på plats och de var sig lika,hävdade fortfarande att huset var felfri men varje gång besiktningsmännen hittade dom fel som står i dom andra protokollen så hävdade båda två att det var antingen Borohus eller vårt fel.

Och så kom de med en massa bullshit men besiktningsmännen var riktiga proffs som inte lät sig luras, vilket känns skönt för vår del!
Nu vet ni undvik dessa två, jag kommer inte fortsätta med denna tråd utan skriver en ny om vad som händer med huset när vi vet mer,dock svarar jag självklart på frågor.

Tack alla för ert stöd och goda råd och framför allt tack byggahus.se för att vi fått berätta om vårt hus,eller rättare sagt vårt fuskbygge.
 
Redigerat:
Vi har som sagt haft en skadebesiktning, och END Bygg hade med sig sin vän Borohus återförsäljare, och dom två använde hela besiktningen till att skylla alla fel ( om dom nu tyckte det var fel överhuvudtaget ) på Borohus centralt eller oss och några fel på andra som inte varit i huset ens *s* så dom gjorde precis som vi trode. Nu väntar vi bara på besked från GarBo !
 
Uppdatering?
 
Förutom att huset faller sönder.. har det inte hänt så mycket eftersom BOROHUS fördröjer det hela och klagar över att vårt hus blivit ett försäkringsärende hos Gar-bo.
Eftersom vi köpte ett lågenergihus från Borohus så stod det i kontraktet att huset skulle provtryckas och att det var Borohus genom sin säljare som skulle ordna med detta. Något som så klart inte blev av!
Vi har känt hur det verkligen blåder in i huset och på vintern så kan man inte sitta i köket,vardagsrummet,allrummet pga av att det blåser in kallluft samma sak i sovrummen. Byggaren och Borohus har hela tiden hävdat att vi ljuger och blah blah blah.

Den byggkonsult som Gar-bo gett uppdraget till ordnade så att provtryckningen på huset gjordes för några veckor sedan,något som fick Borohus att gå i taket men konsulten ansåg att det var viktigt eftersom provtryckningen inte hade skett trots att det var avtalat.

För att klara kraven som finns så måste huset ha ett värde på högst 0.6 liter/sek men vårt hus har ett värde på 1.7 liter/sek, alltså nästan det tre gånger så mycket. Mannen som provtryckte tyckte att detta var extremt dåligt värde och han har aldrig under sina år i branschen fått sådant högt värde.
Han gick runt och termofotograferade och nix huset är helt klart inte tätt och visst blåser det in i huset- rejält. När vi får bilderna från termokameran som kan jag posta dom så kan vi kanske skratta lite i tråden.

Resultatet blir att väggar och del av taket måste rivas,tätas och göras om samt att huset måste skruvas om(vad det nu betyder).
Nästa vecka kommer rör och vvs för att göra sina provtryckningar då det finns skarvar inne i väggarna...

P2081024.jpg

Så här ser ena uttaget ut i äldsta sonens rum.

P2081026.jpg

Detta är en av uttagen i vårt sovrum, i rummet finns flera som ser likadana ut. De lossnar så fort man använde dom,spelar ingen roll hur försiktiga vi är.

P2081025.jpg
Detta är på övervåningen precis vid trappan.
En dag satt vi och tittade på tv i allrummet när vi hör ett plopp och en skruv som faller ner på golvet....alltså plötsligt hände det :)
Dessa bilder är bara ett litet smakprov på ett otroligt välbyggt BOROHUS :)
 
Är det så att Borhus envisas för att försöka trötta ut er istället för att krypa till korset och fixa?

Det är typ sådana här saker ett TV-program skulle ta tag i, kolla upp hos husköparen som kommit i tvist, gå på byggare och försäljare, påpeka namnet på husbolaget ett antal gånger.....då skulle det hända grejer kanske istället för det lama som sker nu i byggfällan och fuskbyggarna. Nä, Sverker och Aschberg skulle ta tag i sånna här grejer!!!
 
Nu är jag ingen expert på hur uttag ser ut, men de där är misstänkt lika några jag sett på Biltema. Är det det mer av inredningen i Borohus som kommer därifrån?
 
Hmm...Malmbergs skulle jag tycka kanske???!!!

Men det är ju samma sak i en elektrikers värld så... ;)
 
Glufsglufs skrev:
Är det så att Borhus envisas för att försöka trötta ut er istället för att krypa till korset och fixa?

Det är typ sådana här saker ett TV-program skulle ta tag i, kolla upp hos husköparen som kommit i tvist, gå på byggare och försäljare, påpeka namnet på husbolaget ett antal gånger.....då skulle det hända grejer kanske istället för det lama som sker nu i byggfällan och fuskbyggarna. Nä, Sverker och Aschberg skulle ta tag i sånna här grejer!!!
Ja,snart så kommer vi nog kontakta media!
 
hempularen skrev:
Nu är jag ingen expert på hur uttag ser ut, men de där är misstänkt lika några jag sett på Biltema. Är det det mer av inredningen i Borohus som kommer därifrån?
Först satt det bara enkla uttag,efter men elbesiktningsmannen sa att det ska vara dubbla och efter mycket och men åkte Borohus försäljare och köpte dessa.
Elfirman som började med att åtgärda elfelen sa att säljaren köpt det billigaste skit han kunde hitta....
 
Isabel76 skrev:
Först satt det bara enkla uttag,efter men elbesiktningsmannen sa att det ska vara dubbla och efter mycket och men åkte Borohus försäljare och köpte dessa.
Elfirman som började med att åtgärda elfelen sa att säljaren köpt det billigaste skit han kunde hitta....
Ja....och som du ser så reagerades det direkt på det när bilderna kom upp :blushing:
 
Glufsglufs skrev:
Hmm...Malmbergs skulle jag tycka kanske???!!!

Men det är ju samma sak i en elektrikers värld så... ;)
Bingo!
Maken säger att elkillen sa att det var billigt skit från Malmbergs.
 
Visserligen OT men jag har varit på byggen där elkonsulten påpekat att Malmbergs och liknande lågprisapparater inte får användas redan i handlingarna innan offerträkning.....tycker det säger allt om det hela...
 
Varför använda gripklorna när det finns skruv?
Då sitter uttagen oavsett märke!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.