Jag testar gärna Android-appen. Har en HTC Hero (Android 2.1).
 
Ja igår va det 2 bilder, nu bara 1????

Även radmarkeringsrecknen är borta?

Sent from my GT-P7500 using Byggahus
 
Jag kan beta-testa på Xperia Mini Pro om det behövs, den kan skilja sig lite eftersom den har en mycket mindre display.

/Thomas
 
Vad är det för skillnad på den man köpt innan å denna som lanseras nu??
 
Redigerat:
Den är gratis och fungerar bara med byggahus =)
 
Per Eskilsson skrev:
Ja, den ser ut och funkar som Tapatalk.

Man kan tyvärr inte revertera färgerna (i alla fall inte i iPhone eller iPad, har inte hunnit kolla i Android). I Tapatalk kan man köpa till reverteringen för 7 kronor. Jag har själv gjort det men jag använder den inte eftersom jag tycker att den är bättre som standard (som har ljus bakgrund). Vitsen med appen är ju att man ska slippa betala något i App Store (eller Android Market).
Min son Ludvig visade att man visst kan "revertera färgerna". Detta gör man genom Inställningar > Allmänt > Hjälpmedel > Vitt på svart i iPhonen.
 
Android-appen fungerar så här långt utan problem på min HTC Hero. Inga konstigheter.

Fick följande felmeddelande när jag försökte öppna apk-filen direkt i e-brevet: "Analysfel: Det uppstod ett problem när paketet analyserades.".
Sparade filen till minneskortet och installerade via ES File Explorer istället. Fungerade utan problem.

+ Snygg & clean startskärm! Uppskattas!
- Annonserna. :p

uploadfromtaptalk1327922196312.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


uploadfromtaptalk1327922326050.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Sent from my HTC Hero using Byggahus
Android 2.1.
 
Hejsan provar här att skicka ett meddelande från min xperia mini. Bifogar en bild på badrumsteakgolvet efter nåtning.

Sent from my U20i using Byggahus
 
  • uploadfromtaptalk1327924399367.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jaha, kunde jag ha vänt på bilden någonstans kanske, den visas åt rätt håll i i albumet i telefonen.

Jag noterade också att det är något vajsing med hur inläggen visas. Denna tråd delas upp i 4 sidor. Jag upplevde att 1a och 4e sidan visade samma meddelenaden. Efter att jag skrivit mitt meddelande med bilden ser jag att det meddelandet visas längst upp på sidan 1 och längst ner på sidan 4.

Om jag startar om appen och går in igen i denna tråden ser jag återigen samma lista på sidan 1 och 4, det verkar vara de första inläggen som dyker upp på bägge dessa sidor, jag kan nu inte se mitt inlägg.
 
:):):beer::):beer::beer::beer:

Sent from my U20i using Byggahus
 
Nu kan man tro att det är jag som är full. Men, om jag klickar på smiley-ikonen för att lägga till en smiley, så kommer jag inte ur läget där alla smileys visas, trycker jag cancel försvinner inlägget jag skriver och jag landar tillbaka i tråden och trycker jag submit skickas hela meddelandet.

Eller så är det jag som är full.. det var visst ett missförstånd från min sida där, man måste trycka tillbaka sig via tangentbordsikonen igen.
 
Redigerat:
:) testar en bild igen

uploadfromtaptalk1327927093236.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Denna gång inline. Men hur vet man om den kommer på rätt köl i tråden?

Sent from my U20i using Byggahus
 
Varför denna apphysteri? Ladda ned ett program för att läsa ett forum är ju helt befängt.
Det tar minne på telefonen, ytterligare ett program i programlistan, uppdateringar måste gå via en appstore, är inte plattformsoberoende (underhåll för olika plattformar), fungerar inte på alla enheter, listan kan fortsätta... Det finns en grym bra runtime för detta. html5! Anpassa sidorna efter mobilskärmsstorlek (eller använd jquerymobile t.ex.). Om man så gärna vill kunna skicka med bilder kan man använda phonegap för att komma åt kameran via webläsaren.
 
  • Gilla
GargamelSE och 1 till
  • Laddar…
I grund och botten håller jag med om att man inte borde behöva en specifik app för en specifik hemsida, det riskerar bli många appar i framtiden, men samtidigt kan jag inte låta blir att undra om inte phonegap är en app som

ken175 skrev:
tar minne på telefonen, ytterligare ett program i programlistan, uppdateringar måste gå via en appstore, är inte plattformsoberoende (underhåll för olika plattformar), fungerar inte på alla enheter, listan kan fortsätta...
;)
 
ken175 skrev:
Det tar minne på telefonen.
Jag har massor med tidningar, appar, musik och film på min iphone och har typ 50 gb ledigt minne. En liten app för att läsa i ett forum gör varken till eller från. :D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.