Vi tillverkade egna socklar av golvet. Blev sjukt snyggt!
 
flimsy skrev:
Vi tillverkade egna socklar av golvet. Blev sjukt snyggt!
Bildbevis krävs. :)
 
Raceman skrev:
Bildbevis krävs. :)
Absolut!d^_^b
 
Det har stått ganska still med byggandet nu under hösten, dels pga av lathet men även en väldans massa jobb. Det är synd att dygnet inte har fler timmar.... Men om 3 veckor är det precis ett år sedan jag satte igång och jag lovade mig själv att vara klar inom ett år med första etappen. Det som kvarstår är smyg+foder utv, panel på gavelspetsen, vindskivor, golvsockel samt socklar till köksskåpen.

Har i veckan stått nere i källaren och målat de sista panelbitarna till gaveln. Allt är målat och igår fick jag ihop ett par timmar varav en av dem spenderades i bilen och på plåtslageriet för att göra nya bleck. Hade bara provisoriska bleck tills nu. Nu sitter jag i bilen och väntar på att frugan ska bli klar på solariet sen handla lite. Hoppas jag får ihop nån timme så jag kan få upp de sista brädorna på gavelspetsen.

Uppdaterar med bilder om jag hinner få klart något ikväll.
 
:wow: Bilder på nysolad fruga?
 
Noseone skrev:
:wow: Bilder på nysolad fruga?

haha ja det skulle du gilla va? d^_^b Nä, det håller jag för mig själv!:cool:

Men här kommer en bild på kåken... bara några brädor kvar i hörnet på gavelspesten nu...
1.jpg
 
Redigerat:
Raceman skrev:
Bildbevis krävs. :)
Har haft fullt upp ett tag, men kollade igenom bildbanken igår och hittade inga bra kort att visa. :( Tyvärr är det dessutom så att vi blev tvugna att reklamera och byta ut golvet. :@ Vi har inte prioriterat att göra om socklarna så just nu har vi mörkbrunt golv och svarta socklar... det funkar skapligt.
Ska leta lite till annars lägger jag ut nått av fotona som finns!
 
erik_n skrev:
Efter mycket letande och funderande så blev det i helgen en tur runt halva stan för att köpa gardinskenor. Det slutade med ett besök på bauhaus och en uppsättning Kirsch Flexiskenor samt waveband och snörglid. Nu ska vi bara hitta tyg och sen så blir det syjunta hemma.
Haft syjunta ännu? Sitter skenorna och tyget uppe?
Skulle vara trevligt med bilder på detta då jag står inför ett liknande projekt d^_^b
 
flimsy skrev:
Har haft fullt upp ett tag, men kollade igenom bildbanken igår och hittade inga bra kort att visa. :( Tyvärr är det dessutom så att vi blev tvugna att reklamera och byta ut golvet. :@ Vi har inte prioriterat att göra om socklarna så just nu har vi mörkbrunt golv och svarta socklar... det funkar skapligt.
Ska leta lite till annars lägger jag ut nått av fotona som finns!
Snackar du om bambugolvet nu? vad hände med det?
Jag beställde ett par provbitar från smee, det såg fantastiska ut när de kom. Men efter en vecka så hade de blivit alldeles "vågiga" på ovansidan..
 
erik_n skrev:
Annars händer det inte speciellt mycket. Jag har bestämt att socklarna till köket ser förjävliga ut (rostfritt) och ska byta dessa till vita istället.
Vita socklar blir nog snäppet bättre, kör på det!

Är också lite intresserad av vad som hänt med golvet?? :|
 
Ni blandar ihop, det är inte Eriks golvs som det är fel på. Det är jag som har haft problem. Ett svartbetsat furugolv från Setra som släppte färg och var ojämt färgat. Brädorna slog sig också.
Kanske får till nån blid snart... :)
 
flimsy skrev:
Ni blandar ihop, det är inte Eriks golvs som det är fel på. Det är jag som har haft problem. Ett svartbetsat furugolv från Setra som släppte färg och var ojämt färgat. Brädorna slog sig också.
Kanske får till nån blid snart... :)
Okej.
Många namn i tråden ;)

Tack tack
 
Precis, mitt golv är prima!

Det har varit dåligt med uppdateringar från min sida ett tag, framförallt eftersom jag inte lyft ett finger sedan innan jul. Gardinlösningen blev kanon! Tyvärr slarvade vi lite när gardinerna syddes så det måste göras om, det blir till våren eller när vi tröttnat på dessa. Kan skicka upp en bild vid tillfälle.

Idag har jag hämtat en laddning innerdörrar och börjat tömma lilltjejens sovrum. Det är dags att bli klar med resten av övervåningen nu. Kastar upp en förebild så snart jag börjar riva!
 
Jaha, då har rivningen av första sovrummet satt igång. Tog lite bilder innan men de ligger på kameran hemma. Löser senare... Kommer ni ihåg att jag snackade om en fuktskada i gamla köket? den hittade tydligen hela vägen in i lilltjejens rum. Under laminatgolvet låg en gammal heltäckningsmatta som längs väggen mot köket hade en redig fläck med svartmögel... Känns ganska skönt att ha rivit ut allt och fått sanera bort det skiten.

Väggen ut mot hallen är otroligt sned så det blir till att riva den och regla upp ny vägg... plötsligt blev det lilla ytskiktsprojektet lite större...
 
som vanligt när man börjar riva i gamla hus :)

vi skulle bara sätta upp renoveringsgips på väggarna och fräsa in ny el i väggarna på vårt hus... tja det gick åt skogen :p
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.