frohike, tack för info. Det fick jag tips från en kolega som nu sitter och klia på huvudet :)

sirlongfellow: kul, tack ska gå genomm listan, jag tror att ajg kan dra ner på lsitan för att göra den lite mer anpassad.
 
Är man ändå intresserad av kinaprodukterna så skulle jag köpt via alibaba. De flesta som säljer dör genom skickar gladeligen varuprover. Och jag skulle bli mycket förvånad om ett kitt kostar mer än 4-500 kr

Kliar på huvudet i syftet att de är CE (china export) märkta saker eller :D
 
Redigerat:
Men om vi bortse från off the shelf märkta produkter, vad annars skulle göra denna produkt sämre än den SIRLONGFELLOW har satt ihop?
 
Resrevdelar. Avsaknad av CE-märkning. Troligen inte klarar de inte radiokraven. Kvalité osv. Tänk själv på alla billiga elprylar som clas ohlson, jula, biltema mm säljer. Dessa larm ligger i samma kvalitétsklass.

Powermax och andra lite dyrare fabr är väl beprövade många innehar numer certifiering osv
 
tack alla för underbara tip,
en fråga:

OM jag ska hålla första insatsen nere men bygga upp ett system som skulle kunna byggas på, vad ska jag behöva.
- enligt sirlongfellow en grundpacket plus en GSM enhet och några detektorer. Stämmer det?
 
Ja det stämmer.. Väljer du ett välkänt märke kan du lång tid efter bygga på det i takt med att ekonomin tillåter
 
frågan är om jag kan sätta på och koppla ifrån larmet remote?
 
sirlongfellow: varför har du inte köpt hela kittet från UK? varför delar de på två olika beställningar?
 
Lite enklare med svensk text och röst i larmet...:rolleyes:

Glöm inte att köpa till vägfäste till IR-detektorn
(BR-1 Wall Mount Bracket (eller takfäste BR3 Mounting Bracket)d^_^b
 
Vägg eller takfäste???! Varför? Har inte stött på många tillfällen då hörn eller planmontage inte löser uppgiften. En IR behöver ingen finjustering. Ska vi tala om finjustering är vi inne på linjedetektorer mfl


Bosch easy har ju en trevlig funktion. Tal. Och språk ändras genom byte av talmodul.
 
Redigerat:
frohike skrev:
Vägg eller takfäste???! Varför? Har inte stött på många tillfällen då hörn eller planmontage inte löser uppgiften. En IR behöver ingen finjustering. Ska vi tala om finjustering är vi inne på linjedetektorer mfl
Du har nog rätt... men jag ångrar inte att jag köpte några.
Det var bara ett tips, om man ändå beställer :blushing:
 
MatthewR: Fundera på hur du ska lösa larmrapportering. Jag lyckas inte hitta något system som kan först skicka iväg några SMS som säger t ex "Brand källare" eller "Tamper attempt altandörr" och sen ringa upp och säga samma sak i luren. Om du köper ett DSC-larm till exempel verkar det som att det kommer pipa upp en kod i örat på dig när det ringer för att beskriva vad som är fel. Så får du lyssna och räkna pip för att förstå att det är ett brandlarm som löst ut i källaren.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.