Jadåså, då var det utrett.
 
hmmm... typiskt... aldrig får man bli riktigt glad!
 
Jag borde väl uppdatera tråden och säga att jag iallafall har lagt en liten beställning på ytterligare en blå pryl som ritar röda streck 360 grader runt om i tre dimensioner. Och en liten mottagare så att man kan sola sig och jobba samtidigt. ETA måndag.

Tack Slacker för hjälpen med vissa praktiska detaljer!
 
4700:- tog dom för 3-80 med väska och väggfästet på min lokalabygghandel...
3387:- på seltmann
 
Mathias,

1) Vad slutade notan på?
2) Hyr du ut den? :)
 
1. 474 Eur med moms, 403 Eur utan. (3-80, LR2, BM1). Euro straxt under 9kr.
2. Du kanske vill köpa min gamla laser som visar rakt nästan varje gång? :) Den närmaste tiden behöver jag ha den själv för jag ska kakla nya tvättstugan och lägga hallgolv.
 
Redigerat:
Grattis - du kommer inte att bli besviken!
 
Näe det hoppas jag verkligen inte. Får väl återkomma med en liten rapport när jag provat. Tycker egentligen att det är lite väl mycket stålar men jag är säker på att denna kommer hålla länge och fylla alla behov jag har.

Alternativet hade varit Tamolinern på Jula tex, med mottagare, men detta är ju många strån vassare på flera områden, och inte jättemycket dyrare.

För kaklingen jag ska göra tänkte jag använda ett kamerastativ jag har + BM1. Som kakelamatör får man se till att göra det lätt för sig! Därefter är det en pool som ska byggas, mark som ska plattsättas och murar som ska byggas. Avsevärt enklare med laserstöd.
 
Mikael_L
MathiasS skrev:
Alternativet hade varit Tamolinern på Jula tex, med mottagare, men detta är ju många strån vassare på flera områden, och inte jättemycket dyrare.
Men framförallt blå, eller hur ... :cool:
 
Nåja, det skadar inte att prylarna har rätt färg, men det finns ju faktiskt några guldkorn med fel färg i garaget nuförtiden...
 
MathiasS skrev:
Du kanske vill köpa min gamla laser som visar rakt nästan varje gång? :)
Den duger säkert åt mig, men jag står över. :D
 
MathiasS skrev:
1. 474 Eur med moms, 403 Eur utan. (3-80, LR2, BM1). Euro straxt under 9kr.
2. Du kanske vill köpa min gamla laser som visar rakt nästan varje gång? :) Den närmaste tiden behöver jag ha den själv för jag ska kakla nya tvättstugan och lägga hallgolv.
Var beställde du ifrån? Hittar inge mottagare på Axminster..
 
https://www.mounaco.de/

Det var dock flera tyska näthandlare som hade samma pris på detta kit. Kolla Nimajnebs länk tidigare i tråden.
 
Köpte en Bosch kors och mottagare i somras och ångrar det inte en sekund. Har använt den när jag göt plattan, monterade porten, fyllt upp och anlagt runt garaget, borrade hål för dosor i tak och vägg och sista var att räta upp plattorn när jag la klinkern.

Till mottagaren gjorde jag en påle med platta och en beslagsvinkel som mottagaren fäster mot med den inbyggda magneten. Funkar otroligt bra när man skall sätta ut höjder.
 
Posta här när du fått dina grejer så vågar nog jag också beställa :D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.