raveper skrev:
Rörkrökare gillar inte när det är färg på kopplingar.
Men det är ju inte så ofta de behöver vara där och pilla så det är nog lika bra att måla över ändå.
Ja, det är ju alltid lika bökigt för alla varje gång man ska ha på en fast nyckel på en målad detalj. Men jag skulle vilja se den rörkrökare som inte lärt sig leva med det, med tanke på hur det ser ut här i världen ;)

Å andra sidan gillar inte inredare m.m.fl. omålade kopplingar ;)
 
Huga, det där såg ju ut som hej kom och hjälp mig.

Dölj ledningarna. Det blir nog snyggast. Summer VVS har prylarna avsett för just sådant.
 
Krilleman
pelpet skrev:
Huga, det där såg ju ut som hej kom och hjälp mig.

Dölj ledningarna. Det blir nog snyggast. Summer VVS har prylarna avsett för just sådant.
Överkurs i en villa!
 
krilleman_215 skrev:
Överkurs i en villa!
Vad är det som är överkurs, Summer eller att dölja rören?
 
Spika ihop en enkel konsol o dölj den med, släng även in lite isoleringsmaterial samtidigt.
 
Krilleman
Summers system, överkurs.

Vill man bygga in, så köper man väl inte ett svindyrt system när det finns vita laminerade hyllplan för en billig penning på bygghandeln, kapar till och skjuter ihop med spikpistol!

Men vad ska det göra för nytta? Rent visuellt, kanske, men jag tycker fortfarande det ser bättre ut men enklare medel, byt klammerna till 4cc och måla vitt.
 
Ge fasen i att måla kopplingarna. Ser fördjävligt ut första gången man har dit en skiftnyckel, gör att ballofixerna inte går att röra etc.

Som alla andra redan nämnt, köpt andra klammers och sätt upp det själv.

Dölj gärna rören med en hylla, konsol eller något liknande, men tänk på att det är förbjudet och olämpligt att dölja kopplingar så se till att de går att inspektera och att du märker om de börjar läcka.
 
Just vita laminerade hyllplan ser ju riktigt B ut.
 
Dr Fozz skrev:
Dölj gärna rören med en hylla, konsol eller något liknande, men tänk på att det är förbjudet och olämpligt att dölja kopplingar så se till att de går att inspektera och att du märker om de börjar läcka.
Förbjudet att dölja radiatorkopplingar? Sen när?
 
Redigerat:
Krilleman
raveper skrev:
Just vita laminerade hyllplan ser ju riktigt B ut.
Beror på hur man gör den, plast-lådan är den bättre? Nej och onödigt dyr! Målat tycker jag ser bäst ut, men smaken är ju som baken!

Skål! d^_^b
 
Lådan ska såklart beklädas som övriga väggen
 
Det är tillåtet att dölja kopplingar så länge de är inspekterbara och ev. läckagevatten leds ut så att det syns och upptäcks lätt.

För de med gott om pengar och ont om tid är ju summers helt perfekt. Säkert billigare än att ta dit en snickare med spikpistol som bygger en. Vi andra gör det så klart själva, fast jag är väldigt tveksam till att använda spikpicka på laminat ;)
 
Du tänker på kopplingar för tappvatten kanske?
 
thomasx skrev:
Det är tillåtet
Vänta nu. Vadå tillåtet?

Det är väl knappast brottsligt att bygga in en kran?
 
Om jag inte är felinformerad är det enbart el som är reglerat i lag.
Försäkringsbolagen gillar inte när man bygger in kopplingar för tappvatten om man inte sätter en inspektionsluck.
Radiatorrören däremot har en bestämd volym.När systemet är tomt så kommer det inget mer.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.