Råkade starta DENNA tråden och sen skenade den iväg utan att jag just fått inget att tillägga :S
Så tänkte att det är bättre att berätta om vad man INTE gjort.
Man känner sig så mycket bättre till mods då, eller nåt.
Man vet man inte gjort nåt man borde gjort istället för att göra nåt man kanske inte borde gjort, tja eller nåt.

Idag har jag inte gjort ett skit med huset.
Förutom att byta ett batteri i en larmenhet så vi kan fira julen på ett falskt tryggt vis på annat ställe.
Plus klistrat och spikat upp larmlappar, som jag dragit på i två år....

Utöver det så åt vi julmat i HUSET samt hade julklappsutdelning i HUSET.

Men snart blir det nya friska tag, ledig två veckor och då ska jag hinna med allt jag inte gjorde i höstas.
Med två "arga snickaretimmar" i veckan finns det hopp :)

Men oavsett vad så har jag inte gjort nåt med HUSET idag :)
 
Vi åkte inte och hämtade klinkern till källaren idag utan njöt bara av att nu kommer vi vara lediga i en vecka ;-)
 
P
Jag har inte varit där idag, men det är en dag imorgon också.:cool:
 
Jag har ännu inte skissat upp och tillverkat det lilla räcket till trappan än...
 
Mikael_L
Allt ....

motsatsen till inget va ? :)



tråden som kanske vinner priset "för onödigaste tråd 2011" .. ;)
 
Jag har ännu inte monterat fönster och nya ytterdörrar som står på uppfarten.
Inte rivit ut ovanvåningen
Inte spacklat färdigt master bedroom
Inte satt 2 av 3 dörrfoder på dotterns rum
Inte lagt golv i någon av hallarna
Inte satt foder in till toaletten
Inte tapetserat klart ena hallen för jag vill vänta tills dörren kommer upp på sista 30 centimeterna av vägg
Inte skrapat av gammal färg från alla garage dörrar så jag kan måla om
Inte borrat hål för ventilationen som jag satte igen med gips och osb i två rum (mögel snart antar jag)
Inte fått tag på en lösning till ny trappa till ovanvåning.

Ungefär det har jag inte gjort, har säkert glömt ett tjugotal saker
 
Mikael_L;1435080 tråden som kanske vinner priset "för onödigaste tråd 2011" .. ;)[/QUOTE skrev:
Tvärtom, jag tycker den borde vinna pris för "Årets tråd 2011!" d^_^b
Äntligen en tråd man inte får ångest av att läsa. :)
 
Jag har en lista på runt 200 punkter på saker att göra på huset, och eftersom punkterna finns kvar så är det saker jag INTE gjort idag, men jag tror inte man kan skriva så långa inlägg så jag hoppar över att klistra in den :)

God jul på er förresten!, nu ska jag såga till lite fönsterbrädor, gipsa och spackla lite här och där, städa i någon timme, och sedan försöka hinna med att fixa frukost till frugan som borde vakna vid 11 tiden.
 
Mikael_L
Dalbotös skrev:
Tvärtom, jag tycker den borde vinna pris för "Årets tråd 2011!" d^_^b
Äntligen en tråd man inte får ångest av att läsa. :)
Ja kanske det. ;)
 
Jag tänker i alla fall inte spackla och slipa tak och väggar i tre rum samt hall och trapphus idag.
Och jag tänker definitivt inte klura ut hur jag ska göra med ingjutna gamla gjutjärnsavlopp mellan ovanvåning och entréplan.
Och jag tänker inte låta bli att äta upp fars julmat samt dricka upp hans julsprit d^_^b
 
Jag har inte målat fasaden idag, inte igår heller, inte förra månaden heller, inte i somras heller. Inte ens förra året eller året innan. Jag ska heller inte fixa med nya köket i dag.

Däremot ska jag spola isbanan till byns barns förtjusning, men det har varit så varmt att is till julafton blev det inte i år.

Protte
 
Thomas Lundquist
Jag slutade lista när jag fick mina lån placerade -93. Tur det, för det blir mindre att riva nu till renoveringen.
Utetrappan är fortfarande kvar av överblivet formvirke. :D
 
Jag sitter vid köksbordet och tittar in i den blivande tillbyggnaden och är därmed INTE där ute och isolerar med cellplast i grunden.
Men ska nog ut sen och peta upp en bit eller två så samvetet håller sig nöjt...

Fast senaste veckan så har jag verkligen känt av att jag är i nionde månaden, så vi får väl se om det blir mer än en symbolisk insats :)!
 
Väntar fortfarande på bygglovet som lämnades in den 20110819. Kan därför fira jul med gott samvete, utan att behöva göra något.
 
Även i dag har jag lyckats skjuta upp att montera underspikningen bakom garaget. Detta har jag nog skjutit upp åtminstone 500 dagar nu...


/Vojma
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.