finns för oss i 08-området en trevlig grupp på facebook, "skänkes/bytes/mottages i 08-området"... denna resulterade i ett fint hörnskåp som kommer passa bra in i matsalen/vardagsrummet, lite rengöring/spackling o målning kommer den bli kanon.

kommer även inom kort kompletteras med ett vitt bord och vita stolar

skp.jpg
 
Jag skänkte matchande bord, stolar och sideboard till Myrorna för ett par veckor sedan, komplett med smakfullt elefanttyg på stolarna och matchande panelgardiner :-D
 
har ÄNTLIGEN hittat en taklampa som vi båda gillar :)

kommer troligen flytta runt glasen samt byta ut mot andra vi har innan vi är nöjda med vilka som ska vara var :)
lampa2.jpg
lampa1-2.jpg
lampa-2.jpg
 
Cool lampa, lite ömtålig bara....
 
lampan i sig är inte så ömtålig, men dekorationen däremot ;)
 
Tittade bara på första samt sista sidan, men kommer gå igenom hela din då vi går igenom en exakt likadan process som ni har gjort/gör just nu. :)

Ska ta och sondera ut vilka bilder som ska upp hit först bara. ;D
 
tittat i er tråd o ska bli skoj o se vad ni hittar för skoj o mindre skoj saker samt hur ni tänker och bygger vidare :)

har inte skrivit något sedan mitten av dec. pga att vi varit iväg på en riktig långsemster 22dec-7jan i dominikanska republiken på Majestic Elegance i punta cana (rekomenderar det skarpt, även kanon för barn!) samt även några dagar i Miami för shopping.

så nu när batterierna är laddade och motivationen kanon!

veckans plan är att måtta och införskaffa alla lister som saknas på bottenvåningen samt montera så många av dem som möjligt!

några bilder från semestern.
IMG_0216.jpg
IMG_0229.jpg
IMG_0254.jpg
IMG_0288.jpg
IMG_0350.jpg
IMG_0376.jpg
 
tog igår och måttade alla lister som vi saknade på bottenvåningen och idag åkte till Hornbach för att köpa dem, så i morgon börjar jag såga o spika upp dem :)
 
Vilken härliga semesterbilder!! Solskens leende!
 
Hej Daniel
Såg att ni valt Bauhaus Logoclic Vintage Oak i vardagsrummet. Nu kör de en kampanj och jag undrar om ni är nöjda med golvet?

//Anders
 
Vi är jättenöjda med golvet, varmt och skönt samt snyggt.
Några av kvisthålen som inte hade tillräcklig "tätmassa" i sig, funderar på att lägga i lite ny /mer av något slag. Rekommenderar dock ändå golvet!
 
här är en bild av L-profillisten monterad under överskåpen samt LED-listen monterad så den lyser nedåt.
diskbnkbelysning.jpg
 
Tack Daniel för tipset. Har varit och handlat 85 kvm men behöver ytterligare 15 så det blir en runda till!!
 
har i veckan roat mig med att dra ut de sista av alla j*vla pappspik som var i trapphuset upp till övervåningen...

men med världens bästa kofot (ca 2dm lång) till en låg kostnad
http://www.jula.se/brackjarn-108-mini-190-mm-101021

efter det så har jag målat överdelen och ska ta bort maskeringen, tvätta, skrapa/slipa och spackla och sedan måla pärlsponten med en ljusgul/sandfärgad färg som vi har på pärlsponten nedanför trappen.

kommer i skarven mellan liggande och stående panelen sätta en urfasad list vars uppgift är att dels täcka skarven och dels att ge plats för en LED list som kommer agera "mysbelysning" nedåt i trappen.

en bild på trappen i nuläget.
trappen.jpg
 
lånade hem en värmekamera från jobbet (används som kamera för våra rökdykare)

och till min stora glädje är det huvudsakligen där jag inte åtgärdat isoleringen som huset läcker värme.

vinden är inte isolerad ännu (vilket syns) och kommer isolera gavlarna innifrån då jag vill öppna upp till nock i ett av rummen och den andra delen av huset kommer bli vind (dock uppvärmd sådan, vilket den ändå är nu ;) )
sedan vid entrén luras värmekameran av en byggstrålkastare/lampa som sitter på gaveln och vad tänd när jag höll på
bild-1.jpg

bild3.jpg

grunden vid pannrummet ;)
bild2.jpg
 
  • Gilla
PellePeps
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.