verktygsgurun skrev:
Mexisten är djävulens påfund! Fast det är lätt o riva ! :)
Kan inte annat än att hålla med!
 
Nä, det är snyggt :), speciellt i kombination med träfasad.
 
Daniel78 skrev:
Nä, det är snyggt :), speciellt i kombination med träfasad.
Det är en himla tur att det finns olika åsikter! d^_^b
 
Streckläst tråden.

Fy fan va du är bra! Alla positiva kommentarer du fått i den är tråden är du förtjänt av och mer därtill.

Kungligt!
 
TommyJ skrev:
Streckläst tråden.

Fy fan va du är bra! Alla positiva kommentarer du fått i den är tråden är du förtjänt av och mer därtill.

Kungligt!
TACK ! Det är just den här sorterns kommentarer som motiverar mig att kämpa på och få saker gjorda! Kul att du gillar det jag gör!
 
Idag fick jag ett helt galet sug efter att bygga möbler igen. Länge sedan jag fick hålla på med finsnickeri... Dags att lägga på ett kol med huset så jag kan bygga snickeriverkstad i garaget!
 
Även jag har precis sträckläst tråden. Hittade den när jag försökte plugga på om bambugolv, men det var mycket roligare att läsa detta!
Jag tycker att vårat hus med golvbyte, syllbyte och golvvärmeläggning är ett stort projekt, men detta ger ju lite andra perspektiv!
Galet skönt bygge med mycket grymma idéer, risken är bara att det får mitt bygge att spåra ur det också!
 
ludwig andersson skrev:
Även jag har precis sträckläst tråden. Hittade den när jag försökte plugga på om bambugolv, men det var mycket roligare att läsa detta!
Jag tycker att vårat hus med golvbyte, syllbyte och golvvärmeläggning är ett stort projekt, men detta ger ju lite andra perspektiv!
Galet skönt bygge med mycket grymma idéer, risken är bara att det får mitt bygge att spåra ur det också!
TACK! kul att du hittade hit! Kan inget annat än att rekommendera bambugolv, köpte mitt via smee i kroatien. Funkade kanon med frakt osv. Köpte 120kvm som kom på utsatt tid på 2 stora pallar.

Nä det gäller att spåra ur säger jag bara, KÖR HÅRT! Spåra ur är THE SHIT! d^_^b
 
Socklar.... Djävulens påfund! Amen!
 
Ett litet steg närmre ett färdigt rum, dvs socklar runt köksön.
1.JPG

Dags att börja planera för nästa etapp nu...:wow:
 
Redigerat:
Ser kanon ut. En fråga: Vad har du för avstånd mellan köksön och skåpen på långsidan samt kortsidan?
 
jeppeknaster skrev:
Ser kanon ut. En fråga: Vad har du för avstånd mellan köksön och skåpen på långsidan samt kortsidan?
Mellan öns kortsida och högskåpen är det 130 cm
Mellan långsidan och lilla bänken är det 110cm och samma mått mellan väggen och andra långsidan. Det blir lite tight när diskmaskinen är öppen men det fungerar bra ändå tycker jag. Så länge man inte vill ha skåpen under lilla bänken öppna samtidigt som diskmaskinen...

1.jpg
 
Redigerat:
Efter mycket letande och funderande så blev det i helgen en tur runt halva stan för att köpa gardinskenor. Det slutade med ett besök på bauhaus och en uppsättning Kirsch Flexiskenor samt waveband och snörglid. Nu ska vi bara hitta tyg och sen så blir det syjunta hemma.

Annars händer det inte speciellt mycket. Jag har bestämt att socklarna till köket ser förjävliga ut (rostfritt) och ska byta dessa till vita istället.

I veckan måste jag grunda och slå upp den sista panelen på gaveln. Kan ju inte stå utan panel och vindskivor hela vintern!
 
erik_n skrev:
Jag har bestämt att socklarna till köket ser förjävliga ut (rostfritt) och ska byta dessa till vita istället.
Tråkigt, personligen tycker jag det ser grymt ut, iaf på bilden. Snyggt kök i övrigt också, starkt jobbat! :)
 
Atenza skrev:
Tråkigt, personligen tycker jag det ser grymt ut, iaf på bilden. Snyggt kök i övrigt också, starkt jobbat! :)
Nej då, inte tråkigt. Det kommer ju bli ännu snyggare! d^_^b
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.