De blev inte kompisar med packningen i den. Jag tror det slutade med att de helt sonika lyfte ur mittenkorgen och kör den med 2 korgar, som en vanlig maskin. Tror det blev rätt begränsat hur man kunde packa med 3 korgar i. "Skumpen" borde ha bra koll han med då han har en.

Skumpen - vad menar du med rostfritt invändigt, tänker du på spolarmar etc då? Anledningen till att man gör dem i plast är främst att man lättare (och då givetvis billigare) kan göra dem med samma precision för spolhål etc.
 
pbengtsson skrev:
Jag har en bosch och disken är rejält varm då den är klar, det ångar en hel del vilket inte luckorna klarar av (inbyggd), nu påstås det att maskinen skall vara helt stängd eller helt öppen för att undvika det problemet, vilket är kasst. .
Tyvärr så är ånga och trä en usel kombination och därför skall luckan vara helt stängd tills hela programmet gått klart. Disken är även beräknad att torka bättre med luckan stängd + att man i Siemens fall återanvänder allt vatten som ångar av disken vid tork. Det vattnet används vid första sköljningen vid nästa disk. Små saker men alla bidrar de till en bättre miljö genom lägre förbrukning :)
 
Många diskmaskiner idag har plast istället för rostfritt även i golv m.m. i maskinerna.

Om man har riktigt stora tallrikar att köra i maskinen så får man ta ut mellankorgarna, men om jag minns rätt går det in 27cm tallrikar med mittenkorgarna på plats, och 39cm om man tar bort dom. I övre hyllan går det in 23cm tallrikar vilket också är riktigt bra. Generellt sett tycker jag packningen är som på vilken maskin som helst, och som sagt även tallrikar går in minst lika bra med 3 korgar som på vår nuvarande maskin. Det är när man ska köra pizzatallrikar som man får ta ut en av mellankorgarna. Men, smaken är som baken :)

Så i siemens maskiner sitter en kondenstork. Finns det en kompressor också då eller hur skapar dom kyla?
 
Jag har haft (bostäder, sommarstuga, arbetsplatser) bl.a.:
Whirlpool, Cylinda (x2), Electrolux (x3), Elektro-helios

Utan tvekan väljer jag Cylinda (Asko) igen nästa gång jag får välja.
 
thomasx skrev:
Så i siemens maskiner sitter en kondenstork. Finns det en kompressor också då eller hur skapar dom kyla?
Kallvattnet.
 
Jag funderade på om det paradoxalt nog kunde vara så, och det är det alltså.

Hur mycket vatten går det åt till en torkning?

Efter mycket strul med tretti.se är en Cylinda DM833 till sist på väg, säger dom. Den kan man koppla in på varmvattnet, det ser jag fram emot :) Får kolla upp hur det är med torken.
 
Ja, jag borde inte följt rådet att köpa på nätet. Det är bara strul slarv och dåliga leveranser från tretti.se

Cylinda har maskinen på lager med 1-2 dagars leveranstid. Tretti.se's slarv med försäljning av utgångna modeller, ignorans i att följa upp med vilken maskin som ersätter och nu till sist deras värdelösa logistik gör att vi inte får någon diskmaskin förrän tidigast nästa vecka. 1-2 dagar från Cylinda blir närmare 2 veckor från tretti.se.

Hade jag köpt maskinen lokalt hade jag haft den förra veckan till en kostnad om knappt 10% extra.

Som jämförelse kan nämnas att jag igår lunch beställde grejer från england, dom levererades för 5 minuter sedan.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.