mulpac skrev:
Jag tycker det ser ut som att regulatorn är en ECL Comfort 100M.

Ställ funktionsväljaren i läge (hand). Efter cirka fem sekunder
blinkar lampan och visar resultatet. Resultatet visas var tredje
sekund.
Konstant ljus med 1, 2 eller 3 avbrott: Antalet avbrott ska
motsvara antalet anslutna givare. Om antalet inte stämmer,
kan en eller fl era givare vara kortslutna eller urkopplade.

[länk]
I läge hand är det rött konstant ljus med 2 avbrott. Antal givare borde då alltså vara två, den utomhus känner jag till.

ECL Comfort 100M stämmer bra!
 
Har sett den texten tidigare också medans det i Danfoss egna vägledning står:

Felsökning ECL100
1. Ställ in reglerutrustningen i handläge och kontrollera indikatorlampan
• Är lampan släckt är det fel på framloppsgivaren. Byt givare
• Vid en blinkning är det fel på utegivaren. Byt utegivare

Sen om ECL100 och ECL 100M är samma regulator är jag inte hundra på men det ser onekligen ut som samma regulator på bilderna.
 
Vet inte hur den gör när något är fel i och för sig, men har kopplat in en innegivare på en och den blinkar med två avbrott när man har ute- och framledningsgivare. När man kopplar in innegivaren också blinkar den med tre avbrott i handläget.
 
Hittade samma instruktion som mulpac länkade till förut även på danfoss hemsida nu så jag antar att denna är korrekt och då verkar ju givarna fungera då jarlh har en utegivare och en framledningsgivare.
 
Tack för idag, nu är det snart sovdags. I morgon ska jag läsa inlägg och länkar, då jag är vaken nog för att förhoppningsvis förstå.
 
Har gjort några stickprov på temperaturen sedan sist. Låg under 50 grader som lägst och strax över 80 som högst. (Har i övrigt varit upptagen med annat; jobb, bil och privatchaufför till träningar etc...)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.