Fidde_ skrev:
Den där hoppas jag du hyr ut när du e klar med den! ;)

Mvh
Fidde

Btw: Jobbar som konsult i Dalby nu tisdag-torsdag så man kanske skulle göra ett studiebesök! ;)
Du har PM :)
 
Nu börjar väggarna likna nåt :) Börjar nästan bli lite nöjd med hur huset ser ut rent generellt :):)
 
  • IMG_1055.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • IMG_1056.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • IMG_1057.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • IMG_1058.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • IMG_1059.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • IMG_1061.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • IMG_1062.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • IMG_1063.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Freaktown skrev:
Nu börjar väggarna likna nåt :) Börjar nästan bli lite nöjd med hur huset ser ut rent generellt :):)
Grymt bra jobbat av dig! Man kan inte annat än att bli imponerad! d^_^b
 
Snyggt! Det där blir jättebra. Vad duktig du är!

Gör du det här på fritiden?
 
Tippen skrev:
Grymt bra jobbat av dig! Man kan inte annat än att bli imponerad! d^_^b
Tack så mkt! Det är alltid glädjande med positiv kritik :)

Marlene Eskilsson: Mer eller mindre. :) Har fått hjälp från bekanta lite till och från också :)
:)
 
Titta!!
Väggarna står kvar!
Och raka har de blivit också. :D

F-n vilket jobb du lägger ned Freakis, grymt imponerad.
Du har visat att det går att göra saker som jag trodde inte var möjliga. d^_^b
 
Vilket galet tempo! :)
Minst sagt imponerande!
 
Tack så mycket för de positiva kommentarerna, verkligen glädjande :)

Lite kuriosa vad jag håller tänkte göra under de närmaste månaderna, men även veckorna:
Dra fram 5G2.5 kabel, samt antennkabel till tv och nätverksuttag till garaget (antennkabeln ska gå in till huset från garaget, så det är lite missledande).
Tanken är att jag ska dra fram antennkabel till det som idag är vardagsrum, till sovrummet, framtida matrummet och övervåningen. Blir i storleksordningen 5, 6 uttag.
Vidare håller jag på att dra tp uttag i varje rum vartefter jag målar och färdigställer rummen. Allt som allt blir det ungefär 25 tp uttag varav ca 10 kommer finnas på övervåningen.
Kan tyckas låta mycket, men tycker det är grymt viktigt att framtidssäkra huset. Givetvis så drar jag tp kabel som är dimensionerad till 1000/1000 :) :)

Då är kanske inte antennkabel det bästa alternativet, men som det är idag så stryper min ISP bandbredden så pass mycket (får ut ca 1/3 upp och ned) att det känns bättre att skaffa en box från Boxer och då behövs valmöjligheter var tv-appraterna ska kunna stå. För mig finns det inget värre än sladdar som dras kors och tvärs över rummen för att få kontakt med internet eller tv:n.
 
Varför kör du inte trådlös tv- och bredbandsuppkoppling?
 
För det sinkar ner min bredbandsuppkoppling, bara att koppla in sig på det trådlösa resulterar i minst 25% bandbredds förlust beroende på vilken utrustning man har (skulle jag på det köra Telias digitalbox med wifi mottagare från smartboxen, så riskeras bildkvalitén och bandbredden blir 1/3 upp&ner jämfört med den ursprungliga hastigheten). Och för att få ut maximalt vad wifi:et har att erbjuda behövs på det en wifi förstärkare välplacerad i huset.
Har trådlös till min iPhone och dylik utrustning som inte kräver någon nämnvärd hastighet. Men till seedboxen och "arbetsdatorn" vill jag ha full kräm :)
Skulle jag dessutom få för mig att ställa mediaspelaren någon annan stans i huset så är det trådbundna alternativet framför Wifi (prövat det, och det suger bokstavligen även fast routern befann sig ca 20, 30cm bort).

Sen är det lika mycket en rolig grej, nu kan jag och har möjlighet att göra det. Så varför inte? :) I sammanhanget så är det ett litet jobb som kostar ganska lite.
 
Jahupp...
Jag undrar vad de som får trådlöst att fungera har för uppkopplingar/utrustning? :S
 
resonerar på samma sätt, drar tp kabel min 1 uttag i varje rum, men kör ändå trådlöst förutom till tv där jag vill ha maximal hastighet
 
Raceman skrev:
Jahupp...
Jag undrar vad de som får trådlöst att fungera har för uppkopplingar/utrustning? :S
Aningen trött för att svara på ditt inlägg egentligen, förmodligen var jag det förra gången också så du får ha överseende för ev. felaktigt svar på din fråga :)

Kör just nu Telias Smartbox som huvudenhet, på det viset behöver jag inte dra en korsad kabel till tv:n (vilket man måste göra med Zyxel modemet). Inget toppen modem men det funkar tillsvidare.
Efter Smartboxen har jag kopplat in Netgear WNR3500L med DD-WRT som jag kör Open vpn igenom. Sjukt stabil router, mycket tack vare DD-WRT som dessutom kan köpas till ett överkomligt pris (onekligen den mest prisvärda open soruce routern just nu).

Det största problemet för mig egentligen är att jag har en filserver. Så skulle jag köra wifi rakt igenom, vilket på sätt och vis hade varit idealiskt så hade jag tyvärr fått ut 50% av maxkapaciteten då huset har tjocka tegelväggar som hämnar signalstyrkan rätt rejält. Och ovanpå det så kör jag mediaspelare till tv apparaterna. Funkar sådär att köra över wifi:et (prövat). Möjligen går det att förbättra signalstyrkan med en signalförstärkare men nja.... då lägger jag hellre ner lite tid att installera tp uttag i hela huset :)

Betalar för 30/3 men som är strypt till 11/1 pga digitalboxen.
 
Lite som hänt med huset sen sist...
Fått ett valv från hallen på baksidan in till vardagsrummet istället för den krokiga dörren som satt där dessförinnan och sen är 5G2.5 dragen till garaget. Dock inte inkopplad.

Inom nån månads tid ska även en ny ventil fixas till källaren, den som sitter där nu har en enorm sten mitt i ventilen vilket gör det svårt att egentligen göra nåt. Eller försvårar åtminstone... dessutom är den gamla lite dumt placerad, sitter precis under fönstret till köket. Så risken att det droppar ner vatten i ventilen är för stor för att det ska vara värt det. Ventilen ska flyttas så den är nästan vid husknuten där elen till garaget kommer in (precis vid stupröret) :)
 
  • IMG_1062.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • IMG_1063.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Kul, valv är det sällan man ser folk göra nu för tiden. :D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.