Idag bjöd vi hem arkitekten för att få förslag på utbyggnad, verkar som vi börjar växa ur huset :)

Nåja, inte så allvarligt men en farstu/groventre är på gång. Dessutom diskuterades inglasning av altan/balkong.

Har man inte att göra skaffar man sig lätt.

Kjell G
 
P
Idag har jag byggt landgångar&vindavledare på vinden så att isolerringsfirman kan komma och spruta lite ekofiber. Förra helgen åkte 48 kvm glasull ut så nu ligger det 10-15cm torv och sågspån kvar. Återstår en sarg runt vindsluckan.
 
1. Renoverat ett containerfynd från 1975: en stol fick lite lim i skarvarna och ett modernt elefanttyg på sitsen istället för det 50-talsbruna.

2: Påbörjat målning av dörr, från obehandlad furu till turkost. Hu... men det är så dottern vill ha det. Spärrfärg pålagd idag, i mrogon första turkosa lagret.
 
Lastade bilen full med diverse växter och buskar och lökar idag, för att det ska finnas något som kan växa upp till våren. Är det inte lustigt att det är rea på det mesta på hösten när det är då man helst ska plantera saker?
 
Peter_K skrev:
Idag har jag byggt landgångar&vindavledare på vinden så att isolerringsfirman kan komma och spruta lite ekofiber. Förra helgen åkte 48 kvm glasull ut så nu ligger det 10-15cm torv och sågspån kvar. Återstår en sarg runt vindsluckan.
Det borde vi också ha hunnit att göra nu...:( Ser framför mig att krypa runt i vinter på vinden. :( Men idag får bli att måla några fönsterbågar. Det är fördelen med lösa innerbågar. Man tar en i taget och kan göra det lite när man vill och kan.:)
 
Puh, kom hem vid 18 och började med att bära upp vinterdäcken i förrådet. Bar sedan ner en bunt med ved och la in i huset.

Satte sedan upp två krokar, samt timers till motorvärmarkablarna.

Fortsatte sedan med att sätta upp en lampa på knuten, så att man kan se något när man går från parkeringen till huset, drog även kabeln från den till där nästa lampa skall sitta, samt kabeln från skymningsrelät till denna punkt.

Var då tyvärr tvungen att sluta för det började bli mörkt och jag var hungrig, så vid 20 gick jag in och bytte ut vattenlåset samt avloppsröret i handfatet.

En rätt produktiv dag idag, så nu sitter jag med en whiskey i handen.

Och så satte jag upp en brandvarnare nu när jag tänker efter.
 
oobum skrev:
Och så satte jag upp en brandvarnare nu när jag tänker efter.
Det var inte dåligt att kunna montera brandvarnare med tankekraft.. eller det var inte så du menade? ;)
 
Daniel78 skrev:
Det var inte dåligt att kunna montera brandvarnare med tankekraft.. eller det var inte så du menade? ;)
d^_^b
 
Daniel78 skrev:
Det var inte dåligt att kunna montera brandvarnare med tankekraft.. eller det var inte så du menade? ;)
Jag är så trött att jag tyckte att det där var roligt.. :)
 
Först jobba 9h på jobbet, sen fick jag med mig en bekant hem med en liten såg...

6ehe6e.jpg

Sen var det bara till o billa lite...

2zgardf.jpg

O nu är det bara resten kvar, dags o göra lite förstärkningar, en avväxling o sen ska det byggas burspråk, motivationen är rätt hög när man drar igång ett sånt här projekt i Oktober:)

wrm0ys.jpg
 
Jag kärade ner mig i Nexa-system, och köpte några delar till att börja med.
 
Satte glespanel i halva köket. C/c 195 så det tar sin lilla tid.
 
  • ImageUploadedByTapatalk1317854342.519874.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Rensade hängrännorna idag efter att sista löven på rönnarna som står vid husknuten dalat ned, så där halvroligt att göra men ändå ett av underhållen :) ibland får man till det
 
Tog ner de äpplen som inte redan blåst ner och kokade mos o äppelkräm av en del.

IMG_0908.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Har ordnat Tv-antennen så att den fungerar, bytte kabel från antennen ner till uttaget som även det byttes.

Installerade en ny och fin PAX-fläkt i badrummet. Nu slipper jag hårtorken som satt där förut. (En gammal fläkt som rasslade som jag vet inte vad).

Satte upp två ELFA skenor i förrådet och 4 hyllplan så jag fick upp lite skruv och annat som låg i kartonger. Så nu har jag lite mer yta :D

Satte upp elementet som ska vara i köket som jag flyttade på när kylen skulle in.

Har nu satt igång en tvätt, samt dammsugit hela huset.

En jekla massa småpill helt enkelt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.