Lite mer:

- Tapatalk fungerar faktiskt bättre vad gäller att hitta färska trådar i sökfunktionen. Via en vanlig webbläsare visas inte alla trådar förrän efter ett dygn.
- Tapatalk kan inte visa i trådarna inbakade bilder. Felmeddelande "Error" :D
 
Tack för felrapporten Johan Gunverth,

Nu har jag uppgraderat tapatalk till senaste versionen. Nu ser i alla fall jag inbakade bilder i trådarna (ibland måste man vänta lite grand). Men Error-felmeddelandet som dyker upp när man klickar på en miniatyr är fortfarande inte fixat.

Vad menar du med "Via en vanlig webbläsare visas inte alla trådar förrän efter ett dygn."?
 
Bezt skrev:
För mig så ser jag inte när ett ämne är läst i listan över ämnen, förr blev den i normal font från fet font.
Finns med på att göra listan men är fortfarande inte fixat.
 
Immobil skrev:
Högerställningen är mycket irriterande! :@
Immobil, Göran.W och alla andra Internet Explorer användare. Nu funkar det bättre i Internet Explorer. Nu förflyttas inte sidan till vänster lika mycket som tidigare. Hoppas det får godkänt.
 
Per Eskilsson skrev:
...Vad menar du med "Via en vanlig webbläsare visas inte alla trådar förrän efter ett dygn."?
Jo, om jag söker på t.ex. trådar som jag har skrivit i under "Avancerad sök", kommer inte de senaste av mig kommenterade trådarna upp i resultatlistan. Det tar upp till ett dygn innan de inkluderas i resultatet. Tapatalk visar färska trådar under "Participated" direkt.

Edit: testade precis nu och det fungerar med sökningen som det skall igen. Pop-up:erna hamnar också på rätt ställe (Safari, Mac) som förut.
 
Redigerat:
Göran.W
Per Eskilsson skrev:
Immobil, Göran.W och alla andra Internet Explorer användare. Nu funkar det bättre i Internet Explorer. Nu förflyttas inte sidan till vänster lika mycket som tidigare. Hoppas det får godkänt.
Helt ok nu
 
  • approved.jpg
Johan Gunverth skrev:
om jag söker på t.ex. trådar som jag har skrivit i under "Avancerad sök", kommer inte de senaste av mig kommenterade trådarna upp i resultatlistan. Det tar upp till ett dygn innan de inkluderas i resultatet.
Nej, det stämmer inte. Dina nyskapade inlägg kommer med i sökresultatet på en gång.
 
Raceman skrev:
Jag upptäckte just att sökfunktionen inte fungerar med åäö längre. :(
Nu funkar det att söka med åäö i fältet "Sök på Byggahus.se" ifrån forumet. :)
 
Per Eskilsson skrev:
Immobil, Göran.W och alla andra Internet Explorer användare. Nu funkar det bättre i Internet Explorer. Nu förflyttas inte sidan till vänster lika mycket som tidigare. Hoppas det får godkänt.
Nu är det riktigt bra. Jag får ingen vänsterförskjutning/högerställning alls.

Upptäckte dock en annan märklighet...
När man svarat på ett inlägg, är menyerna i det svarta bandet inaktiverade. Det är först när man klickat något annat val exempelvis "Senaste inlägg" som menyerna blir aktiva igen.

Edit: Upptäckte att vid redigering av inlägg kvarstår högerställningen.
 
Redigerat:
Ja, högerförflyttningen är helt acceptabel nu (sidan "rycker till" motsvarande en teckenbredd eller så, knappt märkbart). Tackar!
 
Gjorde nyss ett inlägg och i tråden fick den tiden 10:50 men i svarta fältet i överkant stod det rätt dvs 12:50.
Detta inlägg skrev jag 12:53

Kanske redan uppmärksammats men jag har inte läst igenom alla sidor.
 
Redigerat:
Per Eskilsson skrev:
Nej, det stämmer inte. Dina nyskapade inlägg kommer med i sökresultatet på en gång.
Du har rätt. Jag har rätt. :)
Alla inlägg kommer med i sökresultatet, men de sorteras inte i datumordning trots att jag har det som val (standard). De sorteras till viss del i datumordning, men inte alla. Därför kan färska inlägg hamna långt ner på söksidan. I Tapatalk sorteras de strikt i datumordning.

Som sagt; ickekritiskt problem. Kan ju också ha med Tapatalk att göra, vem vet?
 
rickricaro skrev:
Gjorde nyss ett inlägg och i tråden fick den tiden 10:50 men i svarta fältet i överkant stod det rätt dvs 12:50.
Detta inlägg skrev jag 12:53

Kanske redan uppmärksammats men jag har inte läst igenom alla sidor.
Jag gick in i din profil och ändrade dina inställningar. Nu ska klockslaget vara korrekt även för dig.
 
Per Eskilsson skrev:
Nu har jag sammanfattat en lista över identifierade buggar som är kvar att fixa.

  1. Sidan högerställs i Internet Explorer när den öppnas upp i ett mindre fönster.
  2. Läsmarkeringar i forumet har slutat att fungera - nu måste man klicka på uppdatera, det behövde man inte förut.
  3. Det går inte längre att söka med åäö i sökfunktionen när man befinner sig i forumet.
  4. När man klickar på användarnamnet till vänster i ett inlägg hamnar popupmenyerna alldeles för långt ut till vänster (delvis utanför skärmen).
  5. Innehållskolumnen är för bred i bevakningar och inkorgen.
  6. Det står “Idag 13:57” på Nyheter-sidan trots att den tidpunkten inte infunnit sig än.
  7. “Senaste inläggen” visar inte alltid de senaste inläggen på avdelningsstartsidor och taggsidor.
  8. Vissa artiklar har tomma och duplicerade kommentarer.
  9. Det går inte att klicka på lightboxen.
  10. “Fel på sidan”-fel i Firefox i t ex Senaste inläggen.
Finns det någon utsikt till att punkt två kommer att lösas?
 
mattiasp skrev:
Finns det någon utsikt till att punkt två kommer att lösas?
För mig fungerar läsmarkeringarna som de gjorde tidigare. Jag har IE8.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.