Den grunda ROT-brunnen från Jafo har handtag tror jag, inte den vanlga.(eller så var det tvärtom, monterade en av varje och ett hade handtag)

EDIT: Jafo skulle det stå, inte Purus
 
Redigerat:
Mikael_L
Stefan N skrev:
Men Jafo har ju inget handtag.
Mina Jafo-vattenlås, inköpta förra året, har handtag
 
Vad kan vi dra för slutsatser i denna tråd då?
Ser brunnen okej ut eller är det någon risk för att den är felmonterad som kan innebära problem för mig?
 
Jag är mest nyfiken på, om du har lyckats öppna vattenlåset. ;-\
 
Naggen

Det ser ok ut.
 
Thomas Lundquist
naggen skrev:
Vad kan vi dra för slutsatser i denna tråd då?
Ser brunnen okej ut eller är det någon risk för att den är felmonterad som kan innebära problem för mig?
Det du visat bilder på är det inga problem med. När du någon gång bjuder hem en polare på en pilsner som kan området så kan du visa honom brunnen.
 
Immobil skrev:
Jag är mest nyfiken på, om du har lyckats öppna vattenlåset. ;-\
Nej.
Jag får inte upp helvetet. Jag drar och drar tills fingrarna snart börjar blöda.
 
Märkligt, så hårt brukar de inte sitta.
 
Det kan sitta fast pga silikonet. Den kan ha täppt till skarven mellan inner och ytterdelen.
 
Måste ha fastnat i någonstans (antingen med dynga/smuts.. eller blivit fastsatt på nått annat sätt).. vår brunn var väldigt lätt att plocka upp med handtaget.. man behövde inte ens anstränga sig.. men efter man gjort det en gång och kommit på hur mycket hår som fanns därunder.. så drog man upp den betydligt oftare för rengöring.. :p

..praktisk brunn iaf tyckte vi :)

Lycka till med din brunn,
MVH SAndra
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.