I dag har jag endast fått målat lite. Men tog kort med ett lite bättre kamera i dag, så nu syns färgen lite bättre. :) Om jag åker upp under helgen så blir det nog att isolera lite bättre på köksdelen jag byggde till. Skall ju tydligen bli kallare dom närmsta dagarna.. :(
 
  • 92.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Fått på lite brädor och lite vindpapp, mellan problem med strömmen på stugan.
När jag står och sågar så slutar plötsligt cirkelsågen att gå som den skall. :( Värkar plötsligt som om den får bara en fas. Jag går in i stugan och märker en liten underlig extra ljud som kommer ifrån köket, och kollar upp detta lite närmare. Ljusarmaturet i taket var så varmt att det höll på att börja brinna i taket. Så jag stängde ned och plockade ned armaturet och slängde skiten efter att ha tagit kort på den gamla högen. Kablar hade smält sig in i trafon som var på kokpunkten.
Efter detta så värkade inget att vara som det skulle vara i hela stugan. Efter mycket mätning så kommer jag fram till att huvudströms brytaren inne i stugan inte är helt som den skall. :( Men det funkar för tillfället, så jag får nog se att byta ut den snart.
Men jag fick upp lite saker i alla fall..
 
  • 93.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 94.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Dagens utförda saker.
Fått på plats restärande brädor på väggen, och runt fönstret. Nu är det bara den förba.. målningen igen. :( Får inte fixat detta i dag då en del av brädorna är lite blöta än.
Blir nog att fortsätta på baksidan under taket i morgon.
 
  • 95.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 96.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vad trött jag börjar bli på att snickra nu.. :x
Trött på allt, och då går det trögt. Det ända jag har fått gjord i dag är att få på plats mer vindpapp under vid taket, och snickrat på brädorna nästan hela vägen. Är 60cm kvar, men det är så bra att gå ut den vägen. Men måste få det tätt i morgon. Sista då blir framme vid altanen. Så får det nog bara bli småpyssel vidare framåt.
 
  • 97.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Har fått på plats brädorna på baksidan, och börjat på framsidan vid altan. Men hann inte bli klar. Jag saknar dog en altan dörr. Så den öppningen blir nog att spikra igen.
Fortsätter på Måndag / Tirsdag. Nu skall jag ha en lugn helg.. :)
 
  • 98.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 99.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Nu är det snart tätt runt om på stugan.
Har fått spikat igen framme vid altan, eftersom jag inte har någon altan dörr, eller pengar att köpa en för, så fick det bli så. :)
Så har jag fått "limmat" glas stenarna framme under vid altanen, Det är lite pyssel med det hela, med många små bitar som skall kapas till. Så fick jag göra en liten plåt av en gammal takplåt till att ha över dom igen. Men det tyckte jag faktisk blev rätt mysigt.
 
  • 100.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 101.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 102.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 103.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Så har jag fått målat lite mer. Börjar ju se ut som en stuga igen. :)
 
  • 104.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
När jag avslutar på ställen som detta, så märker jag att jag inte har gjord rätt från början.. :( Irriterande att det inte skall visa sig på ett tidigare tidspunkt, men men.. Det skiljer lite (3 cm över 3,14m ) från altan till änden på taket, men det orkar jag inte göra något med nu. Så jag fick sned skära den sista brädan under vid taket. Vet inte om det kommer fram på detta kortet men.
 
  • 105.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hej igen. Nej det syns inte att det ar fel, och det blir supersnyggt hela alltet. Jag gillar den dar tvarlagda bradan du har pa utbyggnaden, den som skiljer mellan over och undervaning. Den bryter upp och lyfter utseendet pa hela vaggen. En sadan dar superbra detalj som manga nog inte skulle tanka pa. Sarskilt nar stugan nu blir sa mycket hogre an forut.

Det enda trakiga ar ju att du har sa mycket fardiga material, det hade varit roligt att se dig bygga mycket mer och mycket langre! haha...
 
ser ju bra ut...snyggt jobbat
men var väl mer jobb än du tänkt dig? brukar vara det...hmm
hur funkar vindsnurran för dig,nöjd? vad kostar en sån där.....?
hur högt upp har du den?
 
Tackar så mycket.. Jag kan ju säkert fortsätta att lägga in kort när jag börjar invändigt också Tokyoboy. :)
Och JA "tjena" Det var blivit MYCKET mer än jag tänkte mig.. Men som du säger så brukar det väll bli det. :(
Vindsnurran funkar bra dom dagarna som har varit nu.. Men den är ju för liten om jag skall kunna klara mig. Men detta är en "Air-X" som jag köpte för 12 år sedan tror jag det är nu, och då betala jag 10000 för den. och den ger inte mer än 400watt vid 12 m/s.. Och det får den om jag har tur 1 gång i året där den står nu. Masten är på 10 meter, och röret höjer den ännu 1,5 meter, men den når inte över trädtopparna runt här, så jag skall göra mig en ny mast, men det blir nog inte före tills nästa år.
Om jag skulle köpa mig en ny en så hade jag valt en blackboy 600 från 24volt. http://24volt.eu/osc2/catalog/product_info.php?cPath=2&products_id=224
Men nu skall jag tästa den jag håller på att göra mig på kvällarna först. Är ju inte säkert att den funkar, men då ger jag mig och köper en i stället.
 
  • 106.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 107.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Har börjat lite på altan räcket. Nu som det är mörkt ute tänkte jag kanske fixa lite så det är klart..
Så nu kommer jag till det jag sa tidigare. Lite "Snickarglädje" blir det i alla fall.. :)
Bara en frågan om hur många jag orkar göra.. Behöver 18 st.. :(
 
  • 109.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag trodde jag hade nog bitar kapade, men nejdå. Saknar ett par ändå, men var tvungen att prova för att kolla hur det blev. Men det blev ju faktisk rätt bra. :) Skall se om jag hinner att göra klart innan jag åker hem, men.. Får se.
 
  • 110.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 111.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Väldigt fint men jag tycker det blir lite FÖR mycket med alla krussiduller. Vill inte va den som sliper det där räcket sen....
 
Nej slipning blir inte så roligt.. :( Men hoppas det blir LÄNGE till jag skall göra det.. :)
Jag glömde ju det att jag hade en mal som jag inte hittade först, så jag fick det klart i dag:)
 
  • 113.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.