Jag bor strax utanför linköping så de åker en bit upp, kanske inte på västkusten iofs.
 
Stefan_hallsberg skrev:
Två inlägg här av "anteJ" på byggahus och båda om TK-gruppen? Luktar reklam, kan ha fel men men..

Nej Stefan_hallsberg jag jobbar inte för eller gör reklam för TK-gruppen. Då jag bytte fönster för ca 1 år sedan så kikade jag runt och jämförde olika företag. Var lite av en djungel med PVC o i slutändan är det ju så att det företag jag slutligen valde blir ju det enda företag jag egentligen kan säga något. Därav tar jag upp tk-gruppen i mina inlägg. Hade jag varit missnöjd med dom hade jag väl varnat folk för dom, men nu blev jag jättenöjd :)
 
hej! hur gick det med termoplus och deras besök hos dig..var det något att ha? dom kommer hem till mig om ett par dagar och ska räkna på en inglasning av en altan, så det vore kul att veta
 
Hej kallstrom_74!
Vi har inte haft Termoplus på besök eftersom vi till slut bestämde oss för TK-gruppen. De verkade proffsiga när de var här och mätte. Man kan bolla synpunkter med dem och får bra svar. Det återstår att se hur det går med själva monteringen. Montörerna är polacker som i stort sett inte kan svenska eller engelska, men de verkar trevliga och proffsiga. Jag återkommer när jag sett resultatet. ;-)
 
kallstrom_74 skrev:
hej! hur gick det med termoplus och deras besök hos dig..var det något att ha? dom kommer hem till mig om ett par dagar och ska räkna på en inglasning av en altan, så det vore kul att veta
Vi bestämde oss för att köra på Termoplus, det har nu gått 3 veckor sedan jag beställde så fönstren borde dyka upp när som helst. 45 500:- slutade det på för 13 fönster varav 8 fasta och sen 3 altandörrar.
 
Var det MED installation och efter ROT-avdrag eller var det bara fönstren?
 
vi hade dom här ju och dom var väldigt bra tyckte vi, ska glasa in en altan..2 skjutdörrar och 2 fasta fönster i altanen (3 glas) och ett nytt förråds fönster..37.000 efter rotavdrag, mailat dom och vi svarar inte JA på offerten förens efter vintern. men när vi okejat allt så ska vi försök få att BÅDE fönster och hantverkare kommer hit samtidigt, så man slipper ha allt stående i garaget
 
Nu har TK-gruppen varit här och monterat fönstren. Sammanfattningsvis så gjorde de 5 polska montörerna ett snabbt, effektivt och i stort sett mycket snyggt jobb. Det är nog inte många svenska hantverkare som skulle göra ett så bra jobb så snabbt och arbeta så flitigt, utan att ta fikapauser titt som tätt. Dock skulle jag också ha uppskattat om de hade varit lättare att kommunicera med och om de hade gått igenom arbetet med oss innan de åkte iväg.
 
Har haft Termoplus hemma och fått offert.
Grymt snabbjobbadne och effektiva redan på säljmötet.
Men de gör ingen invändigt arbete med smygar och foder så jag jagar vidare ett tag till.
10 enheter: 3 st mindre fönster, 1 st altandörr helglas, 4 st enehter med dubbla fönter totalt 120 x 220 cm, 1 stort fast fönster 120x220 cm
42000:-

/Sture
 
jag köpte 5 pvc fönster 5x8 till källaren från jab service, kostade 495kr st inkl frakt, bra pris tycker jag och 2 veckors lev tid.
 
kvistarn2 skrev:
jag köpte 5 pvc fönster 5x8 till källaren från jab service, kostade 495kr st inkl frakt, bra pris tycker jag och 2 veckors lev tid.
Köpte också av J.A.B Service.
Tre fönster för 4100kr.
Ett fönster syns inte på bilden.
Men det är lite större än dom två andra.
 
  • 006.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
wanegardh skrev:
Köpte också av J.A.B Service.
Tre fönster för 4100kr.
Ett fönster syns inte på bilden.
Men det är lite större än dom två andra.
får jag fråga hur du fäste fönsterblecken i dom? jag limmade mina (gamla bleck) undertill.
 
"får jag fråga hur du fäste fönsterblecken i dom? jag limmade mina (gamla bleck) undertill."

Jag tror de flesta PVC-fönster har en färdig skåra i karmens nederkant att fästa fönsterblecken i för att få det tätt. Sedan kan de nitas fast i karmen så att de sitter.
 
Rooney skrev:
Var det MED installation och efter ROT-avdrag eller var det bara fönstren?
Totalsumma inklusive installation och efter ROT.

De är här just nu och monterar fönstren, 5 stycken varav en arbetsledare som kan riktigt bra engelska. Lätt att kommunicera med.

Snabbt går det också, efter 5min låg två av de gamla fönstren på gräsmattan :D
 
En liten grej som fick mig att reagera var att arbetsledaren nu kom fram till mig och undrade om jag kunde betala slutsumman kontant till honom då han hade slut på pengar eftersom han lagt ut pengar för material med mera. Känns inte helt hundra att lämna pengar till honom utan att ha bevis på att jag har betalat. Dessutom vill jag nog kontrollera installationen noga innan jag betalar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.