Farzan skrev:
Datorer som krånglar mer än en skruvmejsel är den enda sortens datorer jag har träffat på, och jag har jobbat med IT ända sedan det hette ADB.
Ja?:cool:
 
Farzan skrev:
Datorer som krånglar mer än en skruvmejsel är den enda sortens datorer jag har träffat på, och jag har jobbat med IT ända sedan det hette ADB.
Jag har ungefär samma bakgrund, men jag skulle vilja byta ut datorer i meningen mot "användare"...
 
BigGitt skrev:
Det finns ju inga andra datorer !
Bara dessa som krånglar.
Där har du tvärfel! Utrangerade, avstängda och skrotade datorer krånglar i princip aldrig! ;)
 
Alfredo skrev:
Där har du tvärfel! Utrangerade, avstängda och skrotade datorer krånglar i princip aldrig! ;)
Där har du tvärfel!
Dom samlar damm, är ivägen och är fula.... Lik f...t så hamstrar men på dom....man vet ju aldrig om dom kan komma till nytta....NOT.
 
Nimajneb skrev:
Där har du tvärfel!
Dom samlar damm, är ivägen och är fula...
Ja just det. De gör precis vad man förväntar sig! Alltså krånglar de inte! ;)

Hmm, undrar om logiken börjar halta. Datorer i drift gör ju också vad man förväntar sig av dem, dvs krånglar...:blushing:
 
:) ...och detta leder till att vi förväntar oss av den nya uppgraderingen på BH att.....

Datorer som datorer...right?
 
Skämten åt sidan för ett ögonblick. Jag och många med mig tycker naturligtvis att det är trist när det krånglar. Allra tristast är det för de som sliter med detta och ännu inte lyckats fullt ut. Ni är dock i gott sällskap. Större aktörer än ni har haft problem med uppgraderingar. Det finns både internetbanker och andra samhällsviktiga organ som har misslyckats betydligt värre än vad BH gör och jag är övertygad om att ni i slutändan får till det och att den nya siten kommer att bli ännu bättre än dagens.

Vi "användare" kan nog stå ut med en del strul och är det någon som inte kan det så är det fritt att avstå från siten.

Jag vill bara säga lycka till Marlene, Per och ni andra som jobbar med detta. Jag är säker på att det blir något riktigt bra till slut!
 
Menar du på allvar att BH inte är ett sammhällsviktigt organ?
;)
 
Nimajneb skrev:
Menar du på allvar att BH inte är ett sammhällsviktigt organ?
;)
Sorry, det är fredagkväll och jag är rätt trött. Tänkte mig inte för! free-sad-smileys-334.gif
 
Trött? ;)
 
BigGitt skrev:
Trött? ;)
Ja tyvärr än så länge bara trött. Ska försöka åtgärda det dock! :D
 
Tack för de goda skratt denna tråd har gett.
Känns som jag behövde det efter den här veckan.
Mitt problem är att datorerna gör exakt det man säger åt dem. inte det man menade
 
Är det bara jag som inte kommer åt BH genom webadressen? Jag måste googla och sen gå direkt in på forumet. slår jag www.byggahus.se så kommer jag till fsdata?
 
Då behöver du rensa cachen. Idag fungerar det.
 
Mail på prenumerationerna har fortfarande inte kommit igång igen sen uppgraderingsförsöken påbörjades...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.