Danne12345 skrev:
Jag använder opera som webläsare. Jag får följande felmeddelande:
Error 403 Access Denied - server in test mode (IP not in ACL)

I Explorer så fungerar det bättre men forumet går inte att navigera i alls.
Rensa cachen i Opera. Ibland räcker det med att stänga webbläsaren och starta om den på nytt.
 
Mikael_L
TheStills skrev:
Fel. Amiga var en hemdator från tillverkaren Commondore
Fel. Amiga är en hemdator från tillverkaren Commondore
:D :D :p

Jag vet folk som fortfarande använder sina. Bl.a. ett par killar som för typ 10 år sedan implementerade världens första nätverkskort och IP-stack till Amiga ...


edit:
Det slog mig plötsligt att minnet kanske svek mig, frågan är om det inte var C64 dom gjorde nätverkskort och IP-stack till ...
Men killarna grejar med allt från VIC20 - C64 och amiga av olika modeller, helt fast i den gamla commodore-kulturen.

Och till sist, jag är lessen för all offtopic. :blushing: Men det var ju lite cool sidoinformation. ;)
 
Redigerat:
Tänkte bara jag skulle tacka för ert slit med uppdateringen. Hade det varit mitt jobb så hade det hela varit nedlagt nu och jag hade skaffat en ny karriär.
Datorer som krånglar mer än en skruvmejsel är det värsta som finns.
 
Mikael_L skrev:
Fel. Amiga är en hemdator från tillverkaren Commondore
:D :D :p

Jag vet folk som fortfarande använder sina. Bl.a. ett par killar som för typ 10 år sedan implementerade världens första nätverkskort och IP-stack till Amiga ...


edit:
Det slog mig plötsligt att minnet kanske svek mig, frågan är om det inte var C64 dom gjorde nätverkskort och IP-stack till ...
Men killarna grejar med allt från VIC20 - C64 och amiga av olika modeller, helt fast i den gamla commodore-kulturen.

Och till sist, jag är lessen för all offtopic. :blushing: Men det var ju lite cool sidoinformation. ;)
Nja det måste ha varit mer än 10år sedan, jag stoppade i nätverkskort i min amiga 1997, och då hade det funnits på marknaden en 4-5år minst. Tyvärr används den aldeles för lite idag :-/..

Det var offtopic så det räcker :-D
 
L. Mäkinen skrev:
Tänkte bara jag skulle tacka för ert slit med uppdateringen. Hade det varit mitt jobb så hade det hela varit nedlagt nu och jag hade skaffat en ny karriär.
Datorer som krånglar mer än en skruvmejsel är det värsta som finns.
Håller med på båda punkterna, jag hade också gett upp för längesen. Tack för ett bra jobb och jag bryr mig inte om ni bedriver verksamhet på detta sålänge jag gillar sidan :)
 
Patrik_Hed skrev:
Efter googling så har jag förstått att Amiga var en hemdatortillverkare.

TheStills skrev:
Fel. Amiga var en hemdator från tillverkaren Commondore
Nej, Patrik Hed har rätt.

Amiga var en hemdatortillverkare, som sedan blev uppköpt av Commodore, som tog Amigan till marknaden under deras namn.
 
Per Eskilsson skrev:
Rensa cachen i Opera. Ibland räcker det med att stänga webbläsaren och starta om den på nytt.
Idag verkar det fungera, så det var säkert som du trodde.
 
Är det ny sajt idag ?
 
Per Eskilsson skrev:
Jag blir galen när jag ser ser Guru Meditation eftersom det felmeddelandet inte säger oss användare ett dugg.
Det är ju olika XID varje gång? ;)
 
Mailen verkar för övrigt ha slutat komma på prenumerationerna igen?
 
Mikael_L
BigGitt skrev:
Är det ny sajt idag ?
Nej, vi är tillbaka på vår gamla sajt.
 
Gick det inte nu heller? Men sajten som var uppe igår kväll, var det den gamla (denna)?

Hmm, Amiga verkade det vara lite oklart om... först hade jag fel, sedan hade TheStills fel och därefter hade jag rätt igen. Hur ska ni ha det egentligen? ;)

//Patrik
 
L. Mäkinen skrev:
Datorer som krånglar mer än en skruvmejsel är det värsta som finns.
Datorer som krånglar mer än en skruvmejsel är den enda sortens datorer jag har träffat på, och jag har jobbat med IT ända sedan det hette ADB.
 
Farzan skrev:
Datorer som krånglar mer än en skruvmejsel är den enda sortens datorer jag har träffat på, och jag har jobbat med IT ända sedan det hette ADB.
Det finns ju inga andra datorer !
Bara dessa som krånglar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.