några bilder på badrummet (dock ett stökigt sådant)

ska in en torktumlare brevid nuvarande maskinen, sedan ett litet skåp brevid för förvaring av tvättsaker o dyl. sedan en ekskiva över allt o ovanför skåpet sänka i en liten grovho för blötläggning

badrum1.jpg
badrum2.jpg
badrum.jpg
 
Fiiint!
Gillade ljuset från bollen, kanske vore nåt för mitt vardagsrum när vi fått den mörkgula bastupanelen färdigmålad. Eller kan man ha en sån i köket tro?
 
klart man kan ha det! men man bör ju ha lite takhöjd för det tycker jag.

vi har 2.8m i takhöjd i sovrum, kök o vardagsrum så där fungerar det med en 70cm "boll"
 
Jo, det är väl så.... Här är det 2.40 :(
 
men bara o köpa o är du inte nöjd kan du alltid lämna tillbaka, eller bygga en egen i papp så du får se hur stor/liten den är (brukar göra det med tv apparater o annat stort som kommer synas o ta plats innan man köper det :) )
 
har haft lite hjälp i helgen från familj o vänner så vi kom en bit till på renoveringen.

har målat o gipsat klart i gästrummet på övervåningen (spackla är kvar plus ta upp hål för en skjutdörr tillena kattvinden, där det är omålat)
gstrum.jpg
gstrum1.jpg

en polare kom över med en korgbil så vi kunde måla vindbrädorna, passade även på att sätta upp anslutningsbrädor så det täcker de balkarna vi använder för att höja taket när vi isolerade det i våras, plus måla under där också... blev även att han målade halva fasaden (det tiden räckte till för innan han var tvungen att åka) så resten kan jag ta med stege.
fasad3.jpg
fasad2.jpg
fasad.jpg
fasad1.jpg
 
Har nu kikat igenom bilderna i tråden.
Väldigt imponerande. Kommer nog bli fint!
 
Har fått ändan ur vagnen och äntligen fixat vår väg, den såg ut som en plöjd leråker i våras så nu ska det inte upprepas...

lånade grannens traktorgrävare igår och satte igång med att först gräva framför huset där vi ska ha altanen (lika bra o passa på när man har tillgång till vettiga maskiner), tyvärr så visade sig både matarledningen för vatten, avlopp och el gå precis under altanen så vågade inte gräva ner till berget hela vägen :)
Vgen6.jpg
Vgen5.jpg
Vgen3.jpg
vgen2.jpg

tog även och breddade vägen då det var "lite" smalt vid bergsklacken på högersidan.
ligger 2 lager med olika tjocklek på grus/kross/singel/sand som jag "paddade" med hjälp av skopan i omgångar, plus vikten från traktorgrävaren som hjälpte till o packa vägen.

vgen1.jpg
vgen.jpg

har varit i kontakt med ett bygge i närheten o ska få 10-15 lass med fyllnadsmassor utkörda (gratis då de slipper betala för att bli av med det och att de även sparar tid med att köra bort till mig). ska fylla upp en slänt som sedan ska toppas med matjord.
 
Redigerat:
har i helgen fått hjälp av min far som kom och kapade lite träd och röjde sly. blir bild på det i morgon.
ett tu tre så känns gräsmattan o tomten MYCKET större :)

har idag fått skjutdörrarna på plats, bara kvar o bygga lister runt dem. sedan kan krypvinden inredas.

är en uppsättning skjutdörrar från ikea (Has tror jag systemet heter, är till pax garderober) behövde bara kapa längden lite (i nederkant)
skjutdrrar.jpg
skjutdrrar.jpg
 
har återgått till jobbet så händer inte lika mycket längre, men hunnit med att måla golvet i gästrummet.
gstrum2.jpg
gstrum1-1.jpg

även börjat sätta foder runt alla fönster samt fönsterbleck.

(oljade, grundade o målade innan de monterades)
foder4.jpg

foder3.jpg

foder.jpg

även fixat runt sista fönsterkupan med plåt och panel samt foder.
foder2.jpg
foder1.jpg
 
Börjar bli riktigt tjusigt!

Mvh
Fredrik
 
Jätteroligt att följa med er renovering, det blir verkligen jättefint! Är lite intresserad av era skjudörrar från Ikea eftersom jag själv sitter och grubblar på lösningar för förvaring under snedtak i vårt torp. Funkade det bra att kapa dörrarna och montera på egen byggd garderob eller använde ni även Pax stommar från Ikea?
 
tackar, alltid skoj o få feedback på bygget :)

vi använde bara själva skenorna o dörren (köptes i samma paket http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/10203931)

sedan tog jag och byggde en överliggare för att fästa skenan i o sedan en underliggare för undre delen (lite knixigt med överdelen pga snedtaket, men löste sig med några L-profiler som bockades/böjdes till rätt vinkel för att fästa regeln i). sedan vägde jag av allt så det var rakt (glöm inte att även göra det i vertikalled annars kommer dörrarna inte se så snygga ut)

sedan måttade jag övermåtten och kapade dörren så snittet kom i nederkant dvs ned mot golvet så man inte kan se det. borrade nya hål för skenan och monterade allt :)

ska nu i dagarna då klart med lister runt om, sedan blir det att sätta masonit eller liknande på insidan av garderoben så man slipper få sågspån o riskera att kläderna fastnar på råsponten, sedan ska allt målas vitt där inne o lite belysning ska monteras
 
blivit lite stando i renoveringen pga ett långtidsprojekt...

2011-09-12 kl 0333 föddes vår första dotter Elna Åse Landström
299384_10150403017356241_532611240_10647999_302191734_n.jpg
 
  • Gilla
thomasbackstrom
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.