Martin_B
Sommartorparn skrev:
Haha, kul att du hittade förklaringen:D
Men jag fattar inte, om nu detta är deras drömhus som dom är så himla nöjda med, varför är det då till salu?
Visst är det konstigt, huset bara dök upp när jag läste tidningarna i morse Jag vet inte när artikeln var i tidningen, men bilderna i står det 12/9 på iaf.
 
Hoppas de låser in den där muraren och slänger bort nyckeln för det där var bland det fulaste. Skulle aldrig accepterat en sån klantig grej.

Kan tänka mig att det blir svårsålt..
 
Redigerat:
raveper skrev:
Hoppas de låser in den där muraren och slänger bort nyckeln för det där var bland det fulaste. Skulle aldrig accepterat en sån klantig grej.

Kan tänka mig att det blir svårsålt..
Det går ju att rädda, fixar man till höger-sidan så den blir "slät" och sen putsar hela skorstenen så kan det se halv-vettigt ut.
 
Ja, om man nöjer sig med halv vettigt.

Sommartorparn skrev:
Haha, kul att du hittade förklaringen:D
Men jag fattar inte, om nu detta är deras drömhus som dom är så himla nöjda med, varför är det då till salu?
De kan inte leva med den felaktiga spisen helt enkelt.
 
Sommartorparn skrev:
Haha, kul att du hittade förklaringen:D
Men jag fattar inte, om nu detta är deras drömhus som dom är så himla nöjda med, varför är det då till salu?

Det var precis så jag också tänkte.
Man kände ju så klart igen spisen när man läste artikeln.
men i annonsen så ser köket gult ut och i artikeln ser det oranget ut...:x
Men det är vilket fall som helst ett kök man nog tappar intresset för snabbt.
 
Märklig annons. Svårt att avgöra vad som tillhör fastigheten och inte. Verkar ju vara en gul stuga på 25m2 som inte har strandtomt.....
 
K
Hade jag kunnat tänka mig att bo i där långt upp i norr (Stockholm) och haft pengarna skulle jag lätt köpt den före detta brandstationen. Skitcool!

Ska lätt försöka se till att få ett sådant torn byggt på mitt hus när vi hittat ett som duger...
 
pinebar skrev:
Den här var lite rolig tyckte jag:
F.d Brandstation
Det var ett ballt hus d^_^b
 
Mikael_L
Kallebo skrev:
Hade jag kunnat tänka mig att bo i där långt upp i norr (Stockholm) och haft pengarna skulle jag lätt köpt den före detta brandstationen. Skitcool!

Ska lätt försöka se till att få ett sådant torn byggt på mitt hus när vi hittat ett som duger...
Bäst du kollar detaljplanen noga då, innan du skriver kontrakt. :D

Men jag håller med om att brandstationen var ball.
Invändigt var det nog dock lite mer design än praktiskt beboeligt. Ytorna hade ju kunnat nyttjas lite bättre.
 
Mikael_L skrev:
Invändigt var det nog dock lite mer design än praktiskt beboeligt. Ytorna hade ju kunnat nyttjas lite bättre.
WT-designat skulle jag kalla det...
 
K
Marlene Eskilsson skrev:
Det måste vara en frukthandlare som bor där! Fast det ser ut som att någon har tuggat på melonen på terrassen. (nu saknar jag eeek-smileyn)
Jag tror att de har skurit bort kärnorna i melonen. Men är det så smart att ha så mycket frukt ovanför en tänd brasa? Den lär ju bli dålig ganska snabbt!

Verkar väl vara Fantastic Franks gimmik? "Vi arbetar på samma sätt som inredningstidningarna" :)

Postar länken igen så att ingen behöver gå tillbaka i onödan!
http://www.fantasticfrank.se/visa-bilder-hemnet.php?objekt=OBJ17365_1138193977
 
K
Mikael_L skrev:
Bäst du kollar detaljplanen noga då, innan du skriver kontrakt. :D

Men jag håller med om att brandstationen var ball.
Invändigt var det nog dock lite mer design än praktiskt beboeligt. Ytorna hade ju kunnat nyttjas lite bättre.
Man får kanske satsa på ett hus utanför detaljplan... trist att kommunen ska lägga sig i allt :(
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.