Mikael_L
skalman1 skrev:
Inte här heller, men det där är väl en specialare. :)

Vad tycks om min synnerligen lyxiga middag då?
Jag ägnade flera timmar åt att tillaga den.;)
Vita bönor på pizzan ? :x
 
skalman1 skrev:
Nä usch nu blev jag hungrig också, vart är ostbågarna tro?:cool:
Ska du lägga dom på pizzan? Bör de vara över eller under salladen?
 
Plankpizza är ju det bästa som finns!, synd att det inte verkar säljas häromkring (Sölvesborg) :(

En Plankpizza med ost, skinka, fläsk-"file", färsk tomat och potatismos, det är grejor det :)

Och självklart ska salladen ätas tillsammans med pizzan, sisådär var 3:e bit åker det på en skvätt sallad på :)

Kan också rapportera att salladen ingår de flesta ställen här i Blekinge och även i Skåne, på många ställen kommer man knappt ut genom dörren utan salladen pga personalens tjat om att "ta sallad!"
 
Daniel78 skrev:
Plankpizza är ju det bästa som finns!, synd att det inte verkar säljas häromkring (Sölvesborg) :(
En Plankpizza med ost, skinka, fläsk-"file", färsk tomat och potatismos, det är grejor det :)
Var tvungen att googla på plankpizza (aldrig hört innan) och hittade väl en som hamnade mycket nära din beskrivning... Nåt sånt här?

2c1b891e-71cb-4c13-9f9a-8bcfd7a805fcbig.jpg

fasen, nu börjar man bli hungrig...
 
Mikael_L skrev:
Vita bönor på pizzan ? :x
Nä jag injicerar bönorna i armen samtidig som jag äter pizzan.
 
Alfredo skrev:
Ska du lägga dom på pizzan? Bör de vara över eller under salladen?
En i varje öra är lagomt.


Förresten så är pizzasalladen häromkring sådär grönvit som tidigare nämndes. :)
 
gadu^ skrev:
Var tvungen att googla på plankpizza (aldrig hört innan) och hittade väl en som hamnade mycket nära din beskrivning... Nåt sånt här?

[bild]

fasen, nu börjar man bli hungrig...
Ungefär sådär ska den se ut, fast smalare "strängar" med mos så mosen får mer "bränd" yta, och köttet ska vara i mindre bitar :)
 
Den här tråden är effektivare än en bantningskur!
 
Herr_JT skrev:
:O
En pizzasallad är grönvit på sommaren och vit på vintern. Innehåller inte! mayo eller creme fr. Röd paprika i mindre mängd är dock tillåten.
Vi har nog missuppfattat varandra. Det som är pålagt är dels pizzasallad, dels beasås.
Pizzasallad med grönvita strimlor av vitkål.

//Patrik
 
Okej, då får jag säga att den där pizzan inte alls så smaklig ut. Jag menar, potatismos.....
:)

//Patrik
 
Patrik_Hed skrev:
Okej, då får jag säga att den där pizzan inte alls så smaklig ut. Jag menar, potatismos.....
:)

//Patrik
Du får testa en gång, sen kommer du bli såld :)
Det funkar faktiskt väldigt bra tillsammans med brödet och osten, det ska dock inte vara sådna mängder som det är på bilden, utan bara en smal "ring" runt om och kanske ett "kryss" med mos också, det räcker.
 
Hehe Ja, man får väl testa.. ;P Jag kan tipsa om fetaost på pizza. Fruktansvärt gott! Väljer alltid till det som pålägg.

//Patrik
 
Ola78
Patrik_Hed skrev:
Hehe Ja, man får väl testa.. ;P Jag kan tipsa om fetaost på pizza. Fruktansvärt gott! Väljer alltid till det som pålägg.

//Patrik
Nu börjar det likna nåt, det där har du helt rätt i, jättegott med fetaost på pizza men även i en kebabrulle passar det alldeles utmärkt.
 
Fetaost i kebabrulle, javisst. Men inte på pizza...
 
Mikael_L
Fetaost , soltorkad tomat och salvia i köttfärsbiffarna. Potatisklyftor i ugen och sen ett gott fruktig rödvin. Då är mina tankar på pizza mycket mycket långt borta ... :p


Satan i gatan, det måste jag göra någon dag här i veckan ... :cool:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.