Färgerna ser skumma ut på fotot, tyvärr.. :( Jag lejde faktiskt bort målningen till en målare. Orkade inte måla spaljéerna själv.. ;-)
 
  • Gilla
Nikodemusg
  • Laddar…
Snyggt!
En granne gjorde nåt liknande men med eklaminat, hamn använde dessutom samma skivor för att göra en täckt trappa med en rejäl garderob under. Själva fick vi byta vår trappa (som var nästan likadan), den knarrade nåt fruktansvärt, det visade sig att vangstyckena var spikade med ca 20 cm långa spikar i spånskivorna som satt runt trappan. Dessa väggar som spånskivorna satt på har ingen som helst bärande funktion och en av väggarna skulle bort, så det var bara att riva.
 
Snyggt, har en precis lika trapp som du och har funderat på samma sak men har varit tveksam på hur baksidan av stegen skulle se ut. Har du lust att knäppa en bild från baksidan?
Tog du bort spaljen eller målade du (målaren) allt på plats?
 
Här får du en bild av baksidan av trappan. Om du vill ha en närbild kan du få en sån också. Det blir en liten brun kant från laminatet på baksidan. Jag har inte bestämt om jag ska måla över den eller låta den vara som den är. Den skämmer faktiskt inte som jag trodde att den skulle göra. Målaren målade alltihop på plats och det var underbart att slippa ta ner spaljéerna.. :)
 
  • Renovera trapp 001.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Mina grannar som målat har alla gjort det på plats och det har blivit bra. Eventuellt kan man pilla ut "plupparna" som täcker skruvhålen och måla dem separat. De flesta här tar tagit bort spaljen och byggt annat räcke.
 
Det ser verkligen snyggt ut, vilket lyft!!

Ja tack jag tar gärna en närbild.
 
Här har du närbilden. Hoppas att du kan se tydligare på den..
 
  • Renovera trapp 002.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Tack för bilden!!
Nä, det skämmer inte så mycket som sagt.
Om du får för dig att måla kanten så kan du väl slänga in en bild igen...

Blev riktigt sugen att göra lika!
 
Ja visst det kan jag göra.. :) Lycka till..!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.