Mikael_L
Sommartorparn skrev:
Vad tycker ni om detta? Man, fräschar upp en vanlig ladugård och utrustar med exklusiva assessoarer från Quesarum och vips har man ett "residens" som man försöker sälja internationellt för 15 miljoner.
[länk]
Och det var vitt så vitt jag såg ... :cool:

Var alla andra färger slut måntro?
 
Sommartorparn skrev:
Vad tycker ni om detta? Man, fräschar upp en vanlig ladugård och utrustar med exklusiva assessoarer från Quesarum och vips har man ett "residens" som man försöker sälja internationellt för 15 miljoner.
[länk]

"Fräschar upp ladugård"...

Kanske gjort en aning mer. Enligt mig är detta otroligt snyggt. Bland det mest stiliga och smakfulla jag sett faktiskt. 15 mille är väl inte alldeles orimligt ändå. Har själv nyligen byggt nytt och då har man en susning om kostnaderna.

Om värmen fungerar är det kanske inte nödvändigt att tvivla på.
 
  • bild.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • bild kopia.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • bild kopia 2.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Resarö skrev:
En nybyggd "lada" på min ö. Black Barn
Fantastiskt vackert och ljust inomhus. Men vad är grejen med Isokern-skorstenen som lämnats obehandlad och de där två tegelstenen? Fick polackerna ingen lön och drog?
 
Någon måste ju ha placerat öppna-spisen en halvmeter fel.. ser lite mysko ut..
Det var inga snygga vattenlås i badrummen, är det verkligen meningen att det ska se ut så eller har någon tagit lite rördelar och gjort sitt eget vattenlås?
 
Men köket ser väl ändå fördj---t ut?!?! Tidigt 70-tal!
 
Daniel78 skrev:
Någon måste ju ha placerat öppna-spisen en halvmeter fel.. ser lite mysko ut..
Någon kom väl på för sent att det inte gick att dra skorstenen rätt igenom limträbalken i nocken.
 
Ja, så ser det verkligen ut. Bra gissinig.
 
Varför så många bilder på en öppen spis som inte ser klok ut? Mäklaren måste se ngt jag missat :) Vattenlåsen tyckte jag däremot var roliga.

Måste erkänna att det är ett lite roligt hus, men jag skulle aldrig kunna bo så.
 
b8q skrev:
Någon kom väl på för sent att det inte gick att dra skorstenen rätt igenom limträbalken i nocken.
Fast om det bara är en öppen spis som använder sig av den skorstenen så lär väl inte mer än en pipa används på ca 150x150mm så en lite smidigare lösning borde ju gått att göra. Innertaket är ju dessutom platt en bit även om balken sitter tight mot detta
 
Den svarta ladan är snygg invändigt (förutom den konstiga öppna spisen) men jag kan tänka mig att grannarna bakom inte blev glada.... Trädgården är minst sagt torftig. Ser ut som att det hela är ett spekulationsbygge, inte inte som ett hem där någon har bott.

Apropå priser och vad man får för pengarna....... Jämförelse Bergslagen med Österlen eller Stockholms skärgård. Det är nog framför allt läget som avgör priset, snarare än hur mycket pengar som investerats.
 
tompaah7503 skrev:
Fantastiskt vackert och ljust inomhus. Men vad är grejen med Isokern-skorstenen som lämnats obehandlad och de där två tegelstenen? Fick polackerna ingen lön och drog?
Förklaringen finns här :D
 
morsan skrev:
Förklaringen finns här :D
Haha, kul att du hittade förklaringen:D
Men jag fattar inte, om nu detta är deras drömhus som dom är så himla nöjda med, varför är det då till salu?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.