Hej,

Ska beställa Hörman garageport från Tyskland. Någon annan kring Göteborgsområdet
som är intresserad av att sambeställa?
 
knauer skrev:
Hej,

Ska beställa Hörman garageport från Tyskland. Någon annan kring Göteborgsområdet
som är intresserad av att sambeställa?

Väntar fortfarande på bygglov... arghhhhh
 
Hej,
Hittade Hörmann LPU40 på www.torteam24.de. 40mm isolering på hela portbladet och promatic motor för 1139 Euro plus frakt 25euro blir ca 10800SEK. Är inte detta rätt bra pris? Törs man beställa?
 
Kolla så de skickar till Sverige. Har för mig att 25Eur i frakt är inom Tyskland.

www.scheurich24.de skickar till Sverige och har vettiga priser. De skräddarsyr även paket och storlekar. Jag köpte min 3000x2125 LPU med Supramatic P motor och kodlås från dem.
 
Jag är oxå på g att köpa portar. Behöver två st 2500x2000 med motor och fjärr.
Bor i närheten av Arlanda.

Team up.
 
Kikade lite på hemsidan www.scheurich24.de och hittade en Hörnmann EPU 40 med M sektioner och Supramatic E motor för 870 € lade till kodlås FCT 10b för 88 €.

Det är ju riktigt bra pris tycker jag. Tillkommer ju frakt dock men man är ju inte i närheten av vad Garageportexperten vill ha.

Räcker det med en EPU port (42/20) eller skall man fläska på med LPU som då har lite mer isolering (42)?

Jag vet att man kan ju inte isolera för mycket. Tänkte ju bara hålla garaget strax över 0 grader.
 
Skall du inte ha varmgarage som är uppvärmt för jämnan så skall det räcka med en EPU. Jag valde LPU då jag skall ha mitt garage som kontor.

Kollade frakten från scheurich och en port kostar ca 3500kr att få skickad. Tyvärr så går de inte lasta på varandra så 2st blir frakten x2. Men även med frakt så är det lönsamt att ta dem från Tyskland.

Prova att matcha GPE när du skall köpa 2st. Kanske kan de göra något då det är en standard port och 2st.
 
Tänkte ringa GPE och pruta lite ;)...

Jag har letat på Scheurichs hemsida och hittar inte någon Hörnmann LPU. Är det så att de har tillfälliga kampanjer eller?
 
LPU är inte så vanliga i Tyskland men är inga problem att beställa. De har dem inte på hemsidan, men de sätter gärna ihop en offert åt dig på en. Jag specade färg, yta, profil, motor mm och sedan gjorde de en offert.

GPE har EPU till sin egna mellan-tjocka dörr och Ryterna (Estnisk) till den full isolerade just nu. De kommer säkert att försöka sälja på dig en GPE port. Även om det är en Hörmann port så är det inte säkert att det är Hörmann öppnare på GPE.
 
Har kollat med GPE och de var inte i närheten av Scheurichs pris. Då var det dessutom deras egna grejer.

Fick pris från Scheurich på en LPU40 för 1250€ med supramatic motor. Dock så kunde han inte leverera till Sverige. Skall kolla med DHL vad det kostar. Annars får man åka ner kanske.
 
Har även kollat torteam24.de och enligt deras hemsida så skickar de till Sverige.


Har en varukorg bestående av 2 LPU40 portar, m-profil, 2,5 x 2,0, rubinröd.
2 Supramatic E motorer. 2 st handsändare HSP 4 och ett kodlås FCT 10
allt för 2845 €.
Tillkommer någon form av frakt. Väntar på svar angående vad det kostar att skicka till Svedala.

Bara LPU porten på GPE skulle de ha runt 17.000 kr för. :O
 
Hej,
det kostar närmare 3500 SEK per port att skicka upp garageportarna fr. Tyskland.

Scheurich kan leverera till Hörmanns "Niederlassung" som finns strax söder om
Hamburg.

Jag vill ha 2st 2500x2125 portar. JAg bor i Göteborg men har ingen dragkrok...

Olmen: har du tänkt åka ner med släp till Tyskland? Vad sägs om att tillsammans
åka ner till Tyskland och dela på alla utgifter? JAg hoppar på i Göteborg och åker
med ner till Hamburg. Eventuellt ska en granne också ha en Hörmann port
och då blir det ännu billigare transportkostnad.
 
Hmm, intressant.

Får se vad torteam24 säger.
Enligt deras hemsida så tar de 25 € till europa som någon form av schablonkostnad. Undrar om det stämmer. Som sagt så väntar jag på svar från dem.
 
Jag har pratat i telefon med torteam för ca 2 veckor sedan. Till mig sa de att de inte skickar
garageportar utanför Tyskland...

Ska bli intressant att se vad du får för svar, men 25EURO kostar det att skicka INOM Tyskland.
Det kostar ca 3000-3500 kr. Enligt Scherich beror denna höga kostnad på att de måste packa
om varje garagedörr innan export.
 
Jag fick en offert på en 5000*2125 från Torteam för någon vecka sedan. Bra pris men frakten på 650 EUR äter upp en stor del av den besparingen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.