Finns säkert hundra trådar men ställer ändå frågan. Mina krav är:
*trådlöst
*deckarna ska klara djur
*stabilt
Vet att det finns "billigare" i UK så ge gärna förslag på larmpaket därifrån. Vill ha ett paket med central, några deckare(~3st) kanske ngn dörr-brytare, siren, gärna så den ringer upp ens mobil. Jag vill altså inte ha ngt larm som är bundet till någon abonemang utan helt "fritt".
Vad ska man ha?Kostar?För/nackdelar?
/
M
 
Bästa trådlösa.. Utan tvekan DSC 1616.. upp till 16 trådbundna adresser och 32 trådlösa..
Ett av marknadens mest stabila larm idag skulle jag vilja säga. Ett väl beprövat larm som Många känner till och kan.
Billigt från UK. Med dina krav skulle jag kunna tänka mig att du klara dig runt 5000 kr
 
det finns ingen "mindre" modell av samma larm?..kommer behöva max 4 trådlösa deckare och en trådlös siren så 32 trådlösa adresser är överkurs för mitt hus?...någon bra sida att handla från uk?
/
M
 
Jag har även tänkt ha en rörelsedeckare i garaget, hur fungerar det rent praktiskt. Om jag öppnar garageporten(automatisk motor) så tar det ju ~15sek innan den är öppen...går larmet då eller kan man ha en extern panel till just innan för dörren som man kan koda av på?Eller måste man ha flera fjärr-dosor?
Har försökt koplla nu på nätet och det jag behöver just nu är:
1st huvudenhet(med batteri osv)
1st huvudpanel/avkodare-panel
1st extern avkodare/kanpp-panel
3st djurvänliga rörelsedeckare
1-2 kod-dosor
1st trådlös utomhussiren
något mer man behöver?
//
M
 
en till sak för att den ska kunna ringa upp en
gsm-modul?
/
M
 
Det är det minsta.. Väl att komma ihåg är att varje trådlös fjärrkontroll till larmet tar en adress.
 
ok. Är det något mer man behöver till en norm-stor villa? Vart i UK handlar man bäst/säkrast...?Tips på produkter som fungerar väl med det larmet?
/
M
 
ingen som har ett dsc 1616?vart har ni köpt?vad ska man ha till??
Har tittat på detta larm från usa, själva larm-kittet är ju inte så dyrt men ex-vis en trådlös siren kostar ju lika mkt som kittet....lika med trådlösa deckare??...nästan billigare att köpa två larm kit?eller kollar jag fel??
//
M
 
Tänk på att de trådlösa enheterna kanske inte funkar med varandra om du köper från olika länder. Jag är inte säker på att det är så, men risken finns.
 
Sant,därför hade jag velat köpa allt från Uk. Någon som vet en bra firma där och vilka enheter som lirar ihop?
 
Måste verkligen allt vara trådlöst? Trådlösa enheter ÄR dyrare, kräver batteribyten osv.

Om du kan dra kabel tex till sirenen och någon manöverpanel sparar du mycket och får dessutom lite säkrare larm.
Från manöverpanelen går också koppla in en dörrkontakt.
 
Det hade varit smidigt om så mycket som möjligt var trådlöst,men sirenen kan faktiskt vara trådburen...den kan man ju sätta uppe vid taket vid ytterdörren där man har huvudpanelen...
 
mrfrenzy skrev:
Måste verkligen allt vara trådlöst? Trådlösa enheter ÄR dyrare
Sladdar är fult.
 
Nyfniken skrev:
Sladdar är fult.
Sladdar går att lägga osynligt.
 
finns där någon bra firma i UK då?Någon som är hemma på larm som kan säga vilka enheter jag ska köpa?Behöver :
1st huvudenhet(med batteri osv)
1st separat kod-panel föra att sätta i garaget(trådlös?)
1st kodpanel till hallen "huvudpanel"
3st djurvänliga rörelsedeckare
1-2 kod-dosor
1st trådlös/trådburen? utomhussiren
1st magnet kontakt
1st trådlös brandvarnare
//
M
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.