QWERTY suger ju ändå, framför allt svensk layout när man kodar. Kör en hemmabrygd svensk Dvorak.
 
Synd att inte / funkar som det ska med det nya fina tangentbordet, då hade kanske quote-taggarna kunnat stängas ordentligt. :p
 
Tobbe Arnesson skrev:
Synd att inte / funkar som det ska med det nya fina tangentbordet, då hade kanske quote-taggarna kunnat stängas ordentligt. :p
Skräp också, jag satt och gjorde andra backslashiga saker... Tillbaka till slöjd nu. Jag skulle bara förklara varför det inte synts till några pepparkvarnar på sistone.
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
En ask i ek och teak. Efter frustrerande inställningar och jiggar till Festool CMS gick jag över till handverktyg för att få till geringar, laxstjärtar etc. Rogivande deluxe.
 
  • IMG_1790.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • IMG_1799.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • IMG_1866.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Nog har du måttat......
Snyggt!!!
 
Helt klart snyggt :)
Är iläggen på sidorna formade som laxstjärtar? Hur ska du hålla locket på plats? Vad valde du för ytfinish?
 
Skånelängan skrev:
Helt klart snyggt :)
Är iläggen på sidorna formade som laxstjärtar? Hur ska du hålla locket på plats? Vad valde du för ytfinish?
Tack!

Exakta namnet på förbindningen på kanterna vet jag inte, tror det engelska uttrycket är faux dovetails.

Locket sitter enligt bild som en homage till alla 45-graders vinklar i asken.
Finish är ständig frustration. Denna ask linolja. Fick jag en chans till skulle jag prova schellack.
 
  • IMG_1802.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Bra jobbat och snygga detaljer :)
 
Väldigt snyggt arbete! Jag kollade i boken "Foga i trä" av Terrie Noll och sättet att foga är en imitation av en sinkfog och kilarna kallas sinkningskilar.
 
Det ser riktigt bra ut. Fina geringar på allt. Har du fler bilder så lägg gärna upp dem!
 
Snygg ask!
 
Snyggt!
 
Mikael_L
Jag ska inte läsa den här tråden.
Jag blir bara imponerad och avundsjuk hela tiden.

Samt inser att min tid aldrig räcker till ... :x

Snygg ask, ...snygga saker i hela tråden förövrigt. d^_^b d^_^b
 
Tackar ödmjukast. Blir glad över kollegors erkännande.

Jag vill se fler projekt, behöver inspiration för att utvecklas.
 
Lustigt, jag har en kund där man använder Cherry tgb i kassorna. De flesta går väldigt ofta sönder i Trackballen och musknapparna så jag bara antog att Cherry måste vara billigt junk. Namnet klingar ju inte direkt kvalitet heller.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.