arwid skrev:
Här verkar det vara en annan skojare / kapat konto, denna gång handlar det om tält och inte verktyg, tidigare auktioner har varit saker för 1-200 kr styck och nu säljer / har han sålt 27 tält för från 500 - 5000 kr styck på några dagar. Betalning skall ske till utländskt konton vars överföring uppges ta 1-3 dagar och leveranstid uppskattas till 7 dagar samtidigt som varje auktion är kort, 2-3 dagar.

För mig luktar det scam lång väg, med tanke på att tälten skall vara nya och så många läggs ut på kort tid, eller det kanske är jag som är ParAnOId :wow:

[länk]

[länk]
Alla tält "borta" nu; misstänker att de blev avslutade i förtid (?)
 
Micke184 skrev:
Alla tält "borta" nu; misstänker att de blev avslutade i förtid (?)
Jag ser fortfarande alla tälten..
 
Samma här, ser också tälten.
 
Daniel78 skrev:
Jag ser fortfarande alla tälten..
Förvisso sant men du kan inte bjuda på dem då samtliga auktioner är avslutade. Därav att jag skrev "borta" men citationstecken.
 
Micke184 skrev:
Förvisso sant men du kan inte bjuda på dem då samtliga auktioner är avslutade. Därav att jag skrev "borta" men citationstecken.
Jag kan buda på dom...
Du har inte öppnat länken som arwid postade med avslutade auktioner?
 
Daniel78 skrev:
Jag kan buda på dom...
Du har inte öppnat länken som arwid postade med avslutade auktioner?
Sorry my bad :blushing:

Säger som Indras dotter - "Det är synd om människorna".
 
Får hoppas tradera stänger ner auktionerna med tälten snarast möjligt så folk inte blir lurade men förmodligen händer inget förrän säljaren får ett antal negativa omdömen och då har redan många blivit lurade q(;^;)p
 
Stefan N skrev:
[länk]
Den har ju få likheter med den på länken han bifogar.
Precis samma fett-burk och nyckel-chuck som följer med borrhammarna på harald-nyborg, rusta och ÖoB för 200:-
Och ingen av mina 10-12 blå bosch maskiner har kommit med extra kol, därimot alla mina "kina-maskiner"

Alla mina blå bosch har dessutom BOSCH "inbyggt" i plasten, både på maskinerna och väskorna, inte bara etiketter.
 
Dessutom så hänvisar han till ett pris EXKL moms. Inte mycket efterforskning gjord där...
 
Synd att de bara stänger ner annonserna ibland och inte bannlyser dem helt. Nu är den iaf anmäld till granskning.
 
raveper skrev:
[länk]
Någon utländsk sida med lite fejk maskiner. Jag gillar den felstavade vinkelslipen och att videon till Bosh GBH 4 DFE visar en helt annan maskin.
http://www.paskesta.puslapiai.lt/foto/Bocsh SIM115.JPG

Fast den kan man ju knappt kalla för piratkopia, för den ser ju inte ens ut som en Bosch, och kallas ju inte ens Bosch :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.