Det framgår bara en anställd men det där förklarar helt klart psykiatridelen av det hela.

Det kan som sagt mycket väl vara ett helt legitimt företag, men jag törs inte chansa.
 
Du kan nog få support från tillverkaren.
 
Ser ju helt lugnt ut - fattar inte varför du tvekar.

Om det hade varit på postorder hade det varit en sak men en klar inbjudan att komma å titta å ett bolag som går bra.

Vad skulle kunna vara knas?




Tro egentligen att det hela bottnar i att du är osäker på om du vill ha/behöver maskinen och vill nu hitta ett skäl för att slippa köpa den - nu när den dykt upp... ;) (Om man nu skall hobbypsykologisera lite...)
 
Redigerat:
Tobbe Arnesson skrev:
Det framgår bara en anställd men det där förklarar helt klart psykiatridelen av det hela.
Troligtvis redovisar dom gubben som VD och frugan som anställd.
 
Om en sån annons gör dig tveksam, är nog inte annonsmarknaden nåt för dig. ;)
Värre har man helt klart sett. De värsta bedragarna brukar ju faktiskt snarare vara väldigt vältaliga och hjälpsamma.

Men, känner man sig orolig ska man lite på sin magkänsla.
 
Redigerat:
Jag är väl troligen onödigt paranoid, men hellre det. :)

Ingen Kristinehamnsbo som varit till butiken?
 
P
Jag är född och uppväxt i Lusasken och har aldrig hört talas om butiken, men jag flyttade därifrån 1995. Det ser ut som om den ligger på gamla A9-området. Kommer jag åt så kan jag åka förbi och titta hur det ser ut utifrån under helgen när jag har vägarna förbi.
 
P
p.lundgren skrev:
Kommer jag åt så kan jag åka förbi och titta hur det ser ut utifrån under helgen när jag har vägarna förbi.
Jag såg att du redan har bestämt dig / handlat så jag hoppade över det. Hoppas du slipper strul ...
 
Erfarenheter av Fräbena/verktygsgrossen.se så här långt:

Mail och sms: Väldigt korta svar och inte alltid svar på frågan.
Telefon: Kort och koncis, när han väl svarar.
I verkliga livet: Väldigt trevlig och pratsam, tog sig tid en söndag för att ta hand om kunden (mig). Mötte upp vid infarten till Kristinehamn och guidade till butiken.

Köper konkurspartier både från Sverige och utlandet (hade nyss fått hem en hel del från Polen) och annonserar främst på blocket men hans grabb ska sommarjobba och lägga ut på hemsidan.

Återstår att se hur reklamation fungerar, vid pålyftning av bordssågen jag köpte blev sågen klämd i trucken och ett förlängningsbord kröktes. :/
 
Börjar fundera om inte det här kontot är kapat eller så har butiken börjat sälja maskiner så där hux flux, de auktioner de har haft ute tidigare (de senaste 1000 st avslutade som man kan se) men även nu under fast pris är smyckesdetaljer för 2-15 kr styck och helt plötsligt har de ute 30 auktioner på olika maskiner för 400-4400 kr/st vilket är något helt annat än de sålt tidigare

Det är inget som säger att det är en scam men lite fundersam blir jag :wow: Är det någon som har köpt maskiner av dem tidigare och kan bekräfta att de är seriösa?

http://www.tradera.com/butik/calippi
 
Nu är det ju bevisat att jag är onödigt paranoid, men det där är verkligen mysko. calippi.se ger sken av att de inte är så hemma på datorer och jag skulle tro de blivit kapade. Maila/ring och fråga innan du lägger bud.
 
arwid skrev:
Börjar fundera om inte det här kontot är kapat eller så har butiken börjat sälja maskiner så där hux flux, de auktioner de har haft ute tidigare (de senaste 1000 st avslutade som man kan se) men även nu under fast pris är smyckesdetaljer för 2-15 kr styck och helt plötsligt har de ute 30 auktioner på olika maskiner för 400-4400 kr/st vilket är något helt annat än de sålt tidigare

Det är inget som säger att det är en scam men lite fundersam blir jag :wow: Är det någon som har köpt maskiner av dem tidigare och kan bekräfta att de är seriösa?

[länk]
Dax att dra i handbromsen där!

Texten för maskinerna skiljer sig åt rejält mot smyckesbiten

"Då din betalning har blivit mottagen så tar leveransen omkring 10 dagar via standard internationell post.
Betala till mitt internationella bankkonto, betalningen tar omkring 2-3dagar innan den syns på kontot. Varan skickas då betalningen erhållits, köparen står för eventuella överföringskostnader. (5-50kr)."

Dessutom finns inte ett enda autentiskt foto.

Har anmält till granskning.
 
Jag mailade info@calippi.se och frågade vart verktygen skickades ifrån, och fick svar från calippis@gmail.com att dom skickas från tyskland.

Ifall det är calippi själv som svarade eller om mailen också är kapad vet man ju inte...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.