Mikael_L skrev:
Ja det här slår ju vad Kalla fakta lyckades gräva upp hos Älvsbyhus med hästlängder.

Jag skulle aldrig aldrig aldrig Aldrig aldrig bygga med Borohus nu efter att läst denna historia.

Och jag hoppas innerligen att Borohus har gått miste om många husaffärer nu.

Om man googlar borohus så kommer nog Isabels trådar rätt snabbt upp i träfflistan.

Tro mig trådarna kommer upp på första sidan!
Känner 3 personer som inte fortsatt att kolla på Borohus efter att de sett bilder på vårt hus.
 
Isabel 76, jag lider verkligen med dig, jag är byggare själv och kan inte förstå för mitt liv hur man kan ha sån
fruktansvärd dålig yrkesstolthet som byggare.
Dessa lirare på END bygg(= slut bygg) har ju misslyckats totalt! Hur kan man leva med sig själv?!?
Tänk om huset börjat brinna?? nä fy fan.
Och Gar-Bo sen... den försäkringen är ju helt värdelös. Jag tror ingen har fått ut nåt av den. De skyller bara på varandra.
Häng ut fuskarna på ENDbygg med namn och bilder!
Hur ligger det till nu? Har varit lugnt i tråden ett par veckor.
//Jocke
 
imported_jo skrev:
Isabel 76, jag lider verkligen med dig, jag är byggare själv och kan inte förstå för mitt liv hur man kan ha sån
fruktansvärd dålig yrkesstolthet som byggare.
Dessa lirare på END bygg(= slut bygg) har ju misslyckats totalt! Hur kan man leva med sig själv?!?
Tänk om huset börjat brinna?? nä fy fan.
Och Gar-Bo sen... den försäkringen är ju helt värdelös. Jag tror ingen har fått ut nåt av den. De skyller bara på varandra.
Häng ut fuskarna på ENDbygg med namn och bilder!
Hur ligger det till nu? Har varit lugnt i tråden ett par veckor.
//Jocke
Hej!
Enligt elektrikerna så är det ett under att huset inte brand ner... detta har dokumenterats och kommer att användas rättsligt.
Jo,igår ringde vår jurist om att handläggaren på Gar-bo hört av sig och de vill göra en besiktning ,blir den 4:e besiktningen på skithuset!

Precis som du skrev så skyllde handläggaren på att de väntat in svar från husleverantören,Borohus har alltså struntat i att återkomma till Gar-bo och blah blah blah.
Vår jurist har dock påpekat för Gar-bo att vad husleverantören än säger eller struntar i att säga så har Gar-bo skyldighet att låta försäkringen träda i kraft.

Vi får se hur det blir,i oktober blir det 2 år sedan vi flyttade in i vårt sk nyckelfärdiga hus.
Just det handläggaren säger sig ha sökt en besiktningsman men att denna inte återkommit till honom och därför har det dröjt ytterliggare..... min fråga är då är det brist på besiktningsmän eller?
 
Men vad tror ni Gar-Bo tar på sig då? En ytlig renovering eller klappa ner skiten o börja om eller?
Man vet ju aldrig vad som döljer sig under skalet när det är så mycket fel på sånt man ser...
 
imported_jo skrev:
Men vad tror ni Gar-Bo tar på sig då? En ytlig renovering eller klappa ner skiten o börja om eller?
Man vet ju aldrig vad som döljer sig under skalet när det är så mycket fel på sånt man ser...
Vi accepterar inte en ytlig renovering,sen vet vi att de kommer att försöka med att komma undan att göra det som behövs göra!
Vår carport håller på att rasa ihop,och det krävs en ny carport.

Byggaren har skadat plattan och lagat den med gipsbruk,en av besiktningsmännen kunde stick in hela handen där.
Det finns mycket som måste göras om från början.
Blir så matt !
 
Jo, jag förstår på besiktningsresultaten att det behövs mer än en ytlig renovering.
Jag skulle nog som kund inte acceptera nåt annat än helt nytt.
hur f-n kan man laga sånt med gipsbruk?!?! jag blir så förbannad att det finns dessa hantverkare....
 
imported_jo skrev:
Jo, jag förstår på besiktningsresultaten att det behövs mer än en ytlig renovering.
Jag skulle nog som kund inte acceptera nåt annat än helt nytt.
hur f-n kan man laga sånt med gipsbruk?!?! jag blir så förbannad att det finns dessa hantverkare....
Ja,så känner jag också!
Men tyvärr itar vi inte på att Gar-bo försöker göra det som är rätt de försöker komma undan med så mycket som möjligt och det spelar ingen roll om det strider på deras egna regler.
 
Jag vet att det inte är så hemskt konstruktivt, men FY vad jag lider med er.... Jag fick en klump i magen med ren ångest när jag läste igenom tråden, det måste ju bli slut på det här nu....
 
Vi ser det som träning att springa upp och ner för trappen till husets enda badrum, är ju även bra att behöva ösa vatten ... får se positivt på det :=)

Vi får hoppas på att den nya besiktningen kommer fort så vi vet vad som händer .... och vad som
händer med färdigställandeförsäkringen .. vi hoppas ivarjefall !!
 
Hej!
Nu händer det lite-Gar-bo har nämligen fått tummen ur och den 23/6 kommer en handläggare med egen besiktningsman till oss. Detta blir 4:besiktningen och 7:e besiktningsman som kommer till vårt hus..... det är nästan skrattretande. Men något är något eller hur?
 
Idag så skulle jag hjälpa en kund med en parabol. Döm om min förvåning när det stod End Bygg på en skylt på garaget. Efter att ha läst den här tråden var det rätt svårt att hålla en proffesionell ton mot kunden, men jag klarade faktiskt av det. Hoppas att dom betalar fakturan bara....
 
Jisses :-o

Ni kanske skulle ha en utav de tidigare besiktningsmännen på plats när deras ändå kommer den 23e. Så kan ju han visa och undra lite om deras b-man inte tittar och dömer ut det som de andra hittat.

Det är jobbigt att strida i motvind samtidigt som man blir behandlad som luft. Kämpa på!!!!
 
[SKPG]Zamora;1328826 skrev:
Idag så skulle jag hjälpa en kund med en parabol. Döm om min förvåning när det stod End Bygg på en skylt på garaget. Efter att ha läst den här tråden var det rätt svårt att hålla en proffesionell ton mot kunden, men jag klarade faktiskt av det. Hoppas att dom betalar fakturan bara....
Lycka till!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.