ont i knän och rygg nu...

gles.JPG
 
Redigerat:
Farsan kom över och gav en hjälpande hand ett par timmar!

gv.jpg
All plåt och slang är lagd.
 
Redigerat:
Blev tvungen att packa upp 2 golvplank och testa lite... Så sugen på att lägga golvet nu! Men först provtryckning!

golv.jpg

Det blir 3mm kant mellan golv och tröskel! Nya altanen kommer givetvis ligga i nivå utvändigt också.

Det är ett massivt bambugolv för er som undrar.
 
Redigerat:
vad e det för golv?:)
 
erik_n skrev:
Det är ett massivt bambugolv för er som undrar.
Missade du ;)
 
Håller precis på att trycka mitt system. Än så länge ser det fint ut.
 
erik_n skrev:
Missade du ;)
:)..mjo...
vart har du handlat det?Dom är ju såå fina men ack så dyra...:(...
//
M
 
trojlee skrev:
:)..mjo...
vart har du handlat det?Dom är ju såå fina men ack så dyra...:(...
//
M
Om du är novis på bambugolv och tittat på de svenska priserna så ska jag ge dig en glad överraskning.

http://www.smee.com

Bambugolv från Kroatien till en 4-del av de svenska priserna.

Jag beställde 120kvm, förskottsbetalade och leveransen kom efter några dagar. Hur smidigt som helst!
 
jeppeknaster skrev:
Håller precis på att trycka mitt system. Än så länge ser det fint ut.
Det är bara att hålla tummarna! hur länge provtrycker du?? jag tänkte låta det vara trycksatt i nått dygn iallafall...
 
Körde runt 15 timmar. Man brukar normalt provtrycka cirka tre timmar. Hade 3 bar som sjönk till 2,7 när jag var klar. Det ska tydligen bero på att slangarna vidgar sig lite av trycket.
 
Förklara detta med glesen i golvet för mig! Verkar kanonsmart istället för spångolv!
 
wallden_66 skrev:
Förklara detta med glesen i golvet för mig! Verkar kanonsmart istället för spångolv!
Det är egentligen inte så mycket att förklara. Det man vill ha är ju spår att lägga slingorna i. Golvspån är ju egentligen mycket enklare att lägga. Men att glesa golvet är mycket billigare och man har mer valmöjlighet i hur man vill lägga slingorna. Det är första gången jag lägger golvvärme och jag kommer definitivt göra på samma sätt när jag gör resten av huset!
 
Rivit hallväggen mot vardagsrummet och monterat fördelare och fördelarskåp. Gjorde lite tankevurpa och borde satt matning och retur från höger... men men, det löser sig med lite 90-vinklar och rörstumpar!

fordelare.jpg

Öppnade mellan vardagsrummet och hallen. Ser verkligen framemot att få lägga golvet nu! Förhoppningsvis kan jag göra det under långhelgen.
hall.jpg

Sett från trappen.
trapp.jpg
 
Redigerat:
jeppeknaster skrev:
Körde runt 15 timmar. Man brukar normalt provtrycka cirka tre timmar. Hade 3 bar som sjönk till 2,7 när jag var klar. Det ska tydligen bero på att slangarna vidgar sig lite av trycket.
Skönt att det gick bra! d^_^b
 
Jo, det känns skönt. Det var enklare än jag trodde. Ser att du har samma fördelare som jag
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.