Ola78
LAINE skrev:
De som går med långfillingar under short/piratbyxor måste se lite lustiga ut. I alla fall jag hade skrattat åt dessa typer. Nej, ta på er långbyxor direkt istället för att se ut som riksmongon.
+1d^_^b
 
LAINE skrev:
Va? Jag skulle nog aldrig klara mig utan kniven med mig.
Kniven är med lr knivarna, en mora å en fällvariant, men inte placerade så som TS ville ha dom
 
LAINE skrev:
De som går med långfillingar under short/piratbyxor måste se lite lustiga ut. I alla fall jag hade skrattat åt dessa typer. Nej, ta på er långbyxor direkt istället för att se ut som riksmongon.
Jag ser hellre ut som ett riktsmongo än tummar på mina byxprinciper. Det är ju inget som händer så ofta så när det behövs bjuder jag på det.:cool:
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
Får vi se en bild? :p
 
Välkommen hit i höst...
 
Jag åkte ut till TOOLS och köpte mig ett par Fristads fas255,eller vad de heter. Fast jag var lite "wild and crazy" så jag köpte ett par svarta....
Pris: 700:-

Sent from my HTC Desire using Tapatalk
 
Appropå färger på arbetsbyxor så är det väl av gammal hävd att snickare har blåa och målare vita.

Hur är det med de andra färgerna, vad för mer färger är "upptagna"???
 
Snickarna som byggde vårt hus i höstas hade svarta byxor.:S
 
Mikael_L
Dom hade kanske sorg ... :p





Har man slipat spackel någon gång förstår man snabbt varför målarna har vita arbetskläder. ;)
 
Fristads golvläggarbyxa fanns åtminstone för några år sedan endast i grått :)
 
...det var för att de inte skulle synas bland dammråttorna. ;)
 
V8dc skrev:
Appropå färger på arbetsbyxor så är det väl av gammal hävd att snickare har blåa och målare vita.

Hur är det med de andra färgerna, vad för mer färger är "upptagna"???
Innan jag reflekterade över vem som frågade tänkte jag svara att " kammofärgade byxor är iaf upptagna av stridspitt-wannabies som springer runt i skogen och skrämmer fåglar med lösplugg". Men så såg jag att det var du som frågade, så jag lät bli, iprincip.
 
V8dc skrev:
Hur är det med de andra färgerna, vad för mer färger är "upptagna"???
Orange = Vägförvaltningen i Skulltorp. :)
 
Dom anställda på saabfabriken har ju specialtillverkade arbetskläder:

woman2.jpg
 
MathiasS skrev:
Innan jag reflekterade över vem som frågade tänkte jag svara att " kammofärgade byxor är iaf upptagna av stridspitt-wannabies som springer runt i skogen och skrämmer fåglar med lösplugg". Men så såg jag att det var du som frågade, så jag lät bli, iprincip.
Hahaha!
Kan nog tänka mig att det stämmer.
Själv skulle jag aldrig ha sådana... Har även svårt för grönt på fritiden.

/V8dc, som har grå/svarta snickarbyxor
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.